Ostaako halpa mutta täyden remontin vaativa asunto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asunnonostoa miettivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asunnonostoa miettivä

Vieras
Meillä on suunnitteilla asunnon osto, mutta tällä alueella on järjetön hintataso. Nyt lähistöllä on myynnissä vanha kerrostalo-osake, joka tarvitsisi täyden remontin, rakennettu 1960-luvun lopulla ja keittiö / wc ovat alkuperäiset!

Ajattelimme remontoida niin paljon kuin vain jaksamme, itse, mutta esim. kylppärin ja keittiön remontti pitäisi teettää, mihin arvioin kuluvan n. 25.000 euroa.

Asunnon hinta on remontin jälkeen paljon korkeampi kuin pyyntihinta + tuo remonttiosuus. Maksaakohan vaivan?

Riippuu ihan siitä mistä tykkää. Mä itse varmaan tykkäisin remontoida ihan kokonaan uusiksi vanhan asunnon. Mut tosiaan kannattaa varmaan miettiä kumpi tulis sit loppujen lopuksia kannattavammaksi ja tuottavammaksi, ostaa täysremonttiasunto vai muuttovalmis.

Yleesä se maksaa vaivanpalkkaakin, jos myy pois remontoituna.. Eli mielestäni kannattaa ostaa, jos yhtään osaa itte tehdä remonttia. Itse kyllä pystyy aloittelemaan niitä kaakelien ja kaappien poistojakin...

Kannattaa pyytää vielä ammattilaisen arvio remontin todellisesta hinnasta. Ihan jo tapetointi/maalauskin tulee yllättävän kalliiksi. Ja kuntoarvio kannattaa tettää, koska noinkin vanhasta kylppäristä saattaa löytyä jotain kosteusongelmaa joka nostaa taas remontin hintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja bänni:
Alkuperäinen kirjoittaja Ostaisin:
Rempattavan asunnon, jos ei tarvitsisi asua siellä remontin ajan. Remontin keskellä eläminen on syvältä.

peesi tälle.
pitää rempata ennen muuttoa tai sietää keskeneräisyyttä...

Olimme ajatelleet tehdä rempat kesäloman aikana, olemme mieheni kanssa koko heinäkuun lomalla. Lapset voi olla aika paljon hoidossa mummulassa. Onkohan ihan järjetön ajatus?

Onko talonyhtiössä tehty putkiremontti? Aattelin, kun on tuon ikäinen talo, niin jos ei ole tehty niin voi olla edessä muutaman vuoden päästä. Se sitten maksaa taas lisää, taitaa olla keskimäärin 30 000 ? per asunto.

Alkuperäinen kirjoittaja vvvv:
Onko talonyhtiössä tehty putkiremontti? Aattelin, kun on tuon ikäinen talo, niin jos ei ole tehty niin voi olla edessä muutaman vuoden päästä. Se sitten maksaa taas lisää, taitaa olla keskimäärin 30 000 ? per asunto.

Putkiremontti on tulossa 5-10 vuoden päästä, hankesuunnitelmaa ei ole vielä edes aloitettu. Putkiremppa on ton kokoisessa asunnossa yli 40.000 euroa, ja sekin on huomioitu hinnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vvvv:

Putkiremontti on tulossa 5-10 vuoden päästä, hankesuunnitelmaa ei ole vielä edes aloitettu. Putkiremppa on ton kokoisessa asunnossa yli 40.000 euroa, ja sekin on huomioitu hinnassa.

No sitten, hyvä kun on huomioitu siinä asunnon hinnassa.

Me ostimme täyttä remonttia vaativan asunnon ja olemme olleet tyytyväisiä ratkaisuun. Tuli halvemmaksi kuin uuden tai uutta vastaavan ostaminen, teimme paljon itse ja meillä oli omasta takaa apuvoimia ettemme tarvineet kuin putkimiestä palkallisena.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Me ostimme täyttä remonttia vaativan asunnon ja olemme olleet tyytyväisiä ratkaisuun. Tuli halvemmaksi kuin uuden tai uutta vastaavan ostaminen, teimme paljon itse ja meillä oli omasta takaa apuvoimia ettemme tarvineet kuin putkimiestä palkallisena.

Teittekö rempan ennen muuttamista vai asumisen aikana? Oliko / onko teillä lapsia?

Sehän on hieno mahdollisuus tehdä asunnosta sellanen kun haluaa. Ja jos vielä tykkää remontoinnista. Eri juttu on tietysti sitten jos asunto ostetaan ja rempataan vaan voittoa tavoitellen, eikä kodiksi itselle. Sillon pitää jo vähän miettiä mikä kannattaa ja mikä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja bänni:
Alkuperäinen kirjoittaja Ostaisin:
Rempattavan asunnon, jos ei tarvitsisi asua siellä remontin ajan. Remontin keskellä eläminen on syvältä.

peesi tälle.
pitää rempata ennen muuttoa tai sietää keskeneräisyyttä...

Olimme ajatelleet tehdä rempat kesäloman aikana, olemme mieheni kanssa koko heinäkuun lomalla. Lapset voi olla aika paljon hoidossa mummulassa. Onkohan ihan järjetön ajatus?

Ihan hyvältä kuullostaa, jos tosiaan olette remonttitaitoisia, mutta voi olla että kuukausi ei riitä. Sekin on kamalaa, kun käy asuntoja katsomassa ja kotikutoisen remontin jälki on todella itse tehdyn näköistä.

Ite olen asunut nyt kaksi kertaa remontin keskellä, eka kerrostaloasunnon remppa vei 5vkoa (uusittiin käytännössä kaikki, oli tosi raskasta käydä töissä ja illat+viikonloput rempata) ja toinen kutakuinkin samaisen ajan, kun hitaasti tehtiin kesälomalla (ei uusittu keittiötä eikä kylpyhuonetta). Kivahan se on, kun saa sitten sitä mitä haluaa, mutta ei se aina niin helppoa ole valita niitä materiaaleja puhumattakaan keittiön ja wc:n suunnittelua.

Oon ymmärtänyt kiinteistövälittäjien taholta, että asunnonostajat ostavat mieluummin remontoituja asuntoja, kun moni ei osaa rempata ja ulkopuolinen apu on hinnakasta.

Mulle oli itsestään selvää että ostamme asunnon joka täytyy rempata kokonaisuudessaan. Tiesin nimittäin, että en koskaan löytäisi valmiina sellaista jonka itse halusin. Noh, mitäs halusin mm. pinkit kiiltävät lattiat keittiöön ja kylppäristä totaalisen överi-turkoosin :)

Yhteistyössä