Kenen kuuluu hommata väliaikainen asunto vuokra-asunnon remontin ajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko kyseessä pakollinen remontti, esim putkiremontti, jonkun vahingon korjaaminen tms? Kuinka paljon vaikuttaa asumiseen ja miten kauan? Hyvitykseen vuokrassa on oikeutettu, jos remontti vaikuttaa asumismukavuuteen merkittävästi.

Jos kyse on vuokra-asunnon kylppäriremontista niin ei kai sitä varten tarvitse kokonaan pois muuttaa?! Jos taas haluaa muuttaa pois, niin vuokraaja saa etsiä itse itselleen asunnon. Muuten neuvotellaan vuokran alennuksesta ja siitä, miten suihkut jne voidaan järjestää.

Jos kyse on vuokra-asunnon kylppäriremontista niin ei kai sitä varten tarvitse kokonaan pois muuttaa?! Jos taas haluaa muuttaa pois, niin vuokraaja saa etsiä itse itselleen asunnon. Muuten neuvotellaan vuokran alennuksesta ja siitä, miten suihkut jne voidaan järjestää.

Mitäköhän mä ajattelin, siis tosiaan, eihän tossa mainittu mitään kylppäriremontista... Riippuu ihan remontista.

[QUOTE="vieras";28283712]Siis ihan pintaremontti? Vai tehdäänkö samalla jotain putkiremppaa, ikkunoiden vaihtoa tms. taloyhtiön puolesta? Itsekö vuokranantaja (yksityinen vai kunnallinen?) päätti remontista vai onko siihen tullut vuokralaiseltakin toivetta?[/QUOTE]

Ainiin ja siis kauanko remontti kestää? Tehdäänkö se huone kerrallaan vai pitääkö asunto tyhjentää kokonaan remontin ajaksi?

Riippunee remontista,sen kestosta ja vaikutuksesta asumiseen. Ja varmaan siitäkin miks remontti pitää tehdä.. Jos esim vuokralainen on huolimattomuudellaan aiheuttanu vesivahingon niin tuskin asunnon omistaja hommaa tälle uutta kämppää.. Jos taas omistaja "vain haluaa" remontoida vaikkapa kylppärin ja keittiön (esim aikeissa myydä asunto ja remontilla nostaa arvoa) niin varmaan ainakin antaa alennusta vuokrasta..

[QUOTE="vieras";28283712]Siis ihan pintaremontti? Vai tehdäänkö samalla jotain putkiremppaa, ikkunoiden vaihtoa tms. taloyhtiön puolesta? Itsekö vuokranantaja (yksityinen vai kunnallinen?) päätti remontista vai onko siihen tullut vuokralaiseltakin toivetta?[/QUOTE]

Pintaremontti ja putkiremontti ainakin. On tullut vuokralaiseltakin toivetta. Asunto on niin kamalassa kunnossa, ettei ole kohta enää asumiskelpoinen. Vuokranantaja on yksityinen.

Kyllä se on täysin asukkaan vastuulla etsiä itselleen uusi asunto, oli remontti mikä hyvänsä. Eihän se vuokranantaja sua pakota siinä vuokralla olemaan. Usein vuokranantajat ovat kyllä valmiita sopimaan vaikka vuokranalennuksesta joksikin aikaa...

[QUOTE="vieras";28283753]Kyllä monet asuvat putkiremontin ajan asunnossa. Taloyhtiö järjestää wc ja peseytymistilat esim parakkeihin pihalle.[/QUOTE]

Asunnon omistajan mukaan asunnossa, ei voi asua remontin aikana.

Mulla tulee vaan yks syy mieleen miks vuokranantaja tekee pintaremonttia kämppään jossa on jo vuokralainen. Nimittäin se että aikoo myydä kämpän. Kannattaa suosiolla etsiä kokonaan uusi asunto.

[QUOTE="Vieras";28283842]Mulla tulee vaan yks syy mieleen miks vuokranantaja tekee pintaremonttia kämppään jossa on jo vuokralainen. Nimittäin se että aikoo myydä kämpän. Kannattaa suosiolla etsiä kokonaan uusi asunto.[/QUOTE]

Aiemmista kommenteista selviää miksi tekee remontin. Ei ole kysymys asunnon myynnistä.

Yhteistyössä