Kenellekään muulle tullut paha mieli kun haukutaan lapsen nimeä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kerpele jos joku ilikevää ruveta nimestä lasta haukkuu palstalla :kieh: .Se on mitä on ja sillä sipuli.Kovin on ilkeilijöillä ilkeydet vähissä jos tähän asti mennään!!!!Oon liian pitkään ollu poissa sivuilta mut tiältä tuloo Ievaliina-terminaattori,kaikkien pahisten vihollinen :D
 
Tuttava oli saanut nimensä sillä periaatteella, että vanhemmat halusivat valita nimen, josta ei voi ainakaan keksiä mitään ilkeää väännöstä. Kun tuttava oli tämän mulle kertonut, tuli mulle välittömästi mieleen rivo riimi.

Jos totta puhutaan, niin joka ainoa, joka on lapsena ollut kiusaaja, kiusattu tai sivusta seuraaja, tietää että kiusaamiseen kyllä löytyy tekosyy. Jos ei nimi, niin puhevika, ulkonäkö, vanhempien ammatti tai ihan vain olemassaolo.
 
Ei.

Eikä kukaan oo koskaan sanonutkaan että "SINUN lapsillasi on KAAMEAT nimet!". Jos tyttäreni olisi vaikka Liisa, ja joku sanoisi yleisesti jossain palstalla että "Liisa on ruma nimi" niin en mä siitäkään närkästyisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Katsopas väestörekisteristä montako samannimistä lasta on kastettu, ainakin niin moni muukin ihminen tykkää juuri siitä nimestä :)
Itseasiassa se luku kerrottuna kahdella jos nimeä on ollut päättämässä isä sekä äiti..

Paitsi meidän lapsilla on uniikit (yhdistelmänä, ei muuten). Ei ole kyllä moitittukaan, aina on saatu vain kehuja.
 
mitä ihmettä sä tollasista välität? meidän tyttö on Ronja. ite ollaan nimeen edelleen tosi tyytyväisiä ja näillä palstoilla se on aina inhokki listois moneen kertaan, mut olkoot. ei kaikki voi tykätä kaikista nimistä. ite listaan aina ainot sun muut vanhat nimet inhokeiksi. mun ei tarvi tykätä eikä lapselle nimeks ainoa antaa, ei se kuitenkaa tarkota et nimi olis jotenkin huono.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä ihmettä sä tollasista välität? meidän tyttö on Ronja. ite ollaan nimeen edelleen tosi tyytyväisiä ja näillä palstoilla se on aina inhokki listois moneen kertaan, mut olkoot. ei kaikki voi tykätä kaikista nimistä. ite listaan aina ainot sun muut vanhat nimet inhokeiksi. mun ei tarvi tykätä eikä lapselle nimeks ainoa antaa, ei se kuitenkaa tarkota et nimi olis jotenkin huono.

Tuosta nimestä tulee hyvä mielleyhtymä, ei ollenkaan paha.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Riippuu toki siitä miten toistuvaa se haukkuminen on. Ja millä tavalla nimiä kommentoidaan.

Niinpä. Ja miten esimerkiksi nämä kasvavat ja lukemaan oppivat Nico-Pettereiden kaverit suhtautuvat kaveriinsa huomattuaan, että sehän on äidin mielestä lähiönimi ja siitä kuuluu kiusata?
 
no ei ole tullut paha mieli, tosin mun lasten nimistä ei ole täällä ainakaan mun nähden puhuttu paitsi positiivista. kuitenkin kun vanhempi poikani sai nimensä yli 9 vuotta sitten katsottiin minua hieman kieroon aika usein kun kerroin pojan nimen. en välittänyt enkä välitä.

sillä, mitä joku toinen ajattelee sinun lapsen nimestä ei ole mitään väliä. tämän kun sisäistät niin olet jo pitkällä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja MakaPaka:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kyllä mun mielestä kannattaa miettiä lastakin kun antaa nimen. Tiedän parikin Ukko nimistä poikaa jota on kiusattu päiväkodista lähtien nimen vuoksi. Lapset ovat julmia toisilleen.

Ukko on ihana nimi. =)


Ei vaan sovi mun mielestä kenenkään nimeksi. Kaikki miehethän on ukkoja :)
 
Enkä ymmärrä edes mitä vikaa Niko-Petterissä on, eikä Nico-Petterikään paljoa siitä eroa. Ihan käyttökelpoinen nimi ja taitaa ainoat kiusaajat olla palstamammoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ukkoko?:
Alkuperäinen kirjoittaja MakaPaka:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kyllä mun mielestä kannattaa miettiä lastakin kun antaa nimen. Tiedän parikin Ukko nimistä poikaa jota on kiusattu päiväkodista lähtien nimen vuoksi. Lapset ovat julmia toisilleen.

Ukko on ihana nimi. =)

Kaikki miehethän on ukkoja :)

Mikä on aika väärin. Harvasta miehestä kun on jumalaksi ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ukkoko?:
Alkuperäinen kirjoittaja MakaPaka:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kyllä mun mielestä kannattaa miettiä lastakin kun antaa nimen. Tiedän parikin Ukko nimistä poikaa jota on kiusattu päiväkodista lähtien nimen vuoksi. Lapset ovat julmia toisilleen.

Ukko on ihana nimi. =)


Ei vaan sovi mun mielestä kenenkään nimeksi. Kaikki miehethän on ukkoja :)

Ukin nimi oli Ukko ja yhden parikymppisen tutun nimi on myös Ukko. Ei paha nimi minusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ukkoko?:
Alkuperäinen kirjoittaja MakaPaka:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kyllä mun mielestä kannattaa miettiä lastakin kun antaa nimen. Tiedän parikin Ukko nimistä poikaa jota on kiusattu päiväkodista lähtien nimen vuoksi. Lapset ovat julmia toisilleen.

Ukko on ihana nimi. =)

Kaikki miehethän on ukkoja :)

Mikä on aika väärin. Harvasta miehestä kun on jumalaksi ;)

Mun mielestä ukko on sama kuin ukkeli , äijä , mies jne. en edes ajatellut sitä jumalaksi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ukkoko?:
Mun mielestä ukko on sama kuin ukkeli , äijä , mies jne. en edes ajatellut sitä jumalaksi.

Ukko ylijumala ja metsän herra Tapio yms. Ahti on vedenjumala Mielikki on ulkomailla asti tunnettu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mielikki_%28Forgotten_Realms%29
 
Minua lähinnä ihmetyttää että osaa mammoista nyppii erikoisempi nimi. :o Siis ihankuin se pieni ihminen, tuolla "oudolla" nimellä siunattu, olisi sen nimen jotenkin itse valinnut ihan vaan kiusatakseen muita ÄITEJÄ?? "Mitä lie luulee olevansa/onpas omituinen nimi" jne. kommentit ovat palstalla arkipäivää, jos erehtyy kertomaan että lapsella on vaikkapa luontonimi (joka on itselle ja miehelle lempi"genre"), eikä muuta mahdollisuutta ole kuin että nimi on annettu siksi kun HALUTAAN OLLA HIENOJA, NIIH!! :D Sillähän ei ole mitään väliä että nimi päätettiin jo ennen lapsen syntymää, molemmat "tunsivat" kuka sieltä on tulossa...ja lapsi oli ensimmäisestä päivästä lähtien ihan nimensä näköinenkin.
 
Hei! Minun nimeni löytyy aina palstan inhokkilistoilta... Ei haittaa itseäni. Mieheni nimi myös löytyy. Olen vähän sitä mieltä, että monet näistä keskusteluista eivät oikeasti paljonkaan poikkea 1-2. Luokkalaisten tyttöjen keskusteluista ;). Kielenkäyttö vain on törkeämpää ja piikikkäämpää. Osa ketjuista toki on hyvin kivoja ja rakentaviakin ja siksi täällä välillä tulee pyörähdettyä.
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä