Kenelle soitettu 09-alkuisesta numerosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mistä mahtaa tulla tulla puhelu 09 alkuisesta numerosta,olisko lehti tai joku muu myyntihomma? Oli puhelu tullu ja en ehtiny vastaamaan.Enkä mielellään vastaa numeroihin mitä en tunne,nimenomaan noiden myyjien takia.

Oikeestiko kyselet? 09 on Helsingin suuntanumero. Se nyt voi olla käytännössä ihan mitä vaan.

Kyllä mä ainakin vastaan tuntemattomiin numeroihin kun osaan ihan selväsanaisesti sanoa "ei kiitos".

Jep, 09 on helsingin suuntanro. Minulle noi puhelinmyyjät soittavat yleensä kännykkänumeroista, 09-alkuinen puhelu on usemmiten lääkäri, pk tai joku viranomainen.

[QUOTE="vieras";23359762]Oikeestiko kyselet? 09 on Helsingin suuntanumero. Se nyt voi olla käytännössä ihan mitä vaan.

Kyllä mä ainakin vastaan tuntemattomiin numeroihin kun osaan ihan selväsanaisesti sanoa "ei kiitos".[/QUOTE]
Kyselen joo,entäs sitten,elisan numeropalvelusta ei löytynyt tietoja.Kyllä minä ihan selvästi sanon ei puhelinmyyjille,en vaan halua aina vastata noiden puheluihin turhaan.

[QUOTE="mie";23359789]Jep, 09 on helsingin suuntanro. Minulle noi puhelinmyyjät soittavat yleensä kännykkänumeroista, 09-alkuinen puhelu on usemmiten lääkäri, pk tai joku viranomainen.[/QUOTE]
Kiitos,mutta en asu hesassa,joten tuskin ainakaan lääkäri tai pk,viranomaisilla ei pitäis ollamitään asiaa.

[QUOTE="mie";23359789]Jep, 09 on helsingin suuntanro. Minulle noi puhelinmyyjät soittavat yleensä kännykkänumeroista, 09-alkuinen puhelu on usemmiten lääkäri, pk tai joku viranomainen.[/QUOTE]

Just noista samoista paikoista mullekin yleensä tulee 09-alkuinen puhelu. Tai anopilta. Niillä kun on vielä lankapuhelinkin :D

[QUOTE="vieras";23359793]Kyselen joo,entäs sitten,elisan numeropalvelusta ei löytynyt tietoja.Kyllä minä ihan selvästi sanon ei puhelinmyyjille,en vaan halua aina vastata noiden puheluihin turhaan.[/QUOTE]

pista toi numero vaikka googleen. Jos on pitkähkö numero, jätä vaikka 3-4 viimeistä numeroa pois..... Yleensä se alkuosa on yrityksen ja loppu sitten tietyn henkilön tai osaston alanumero.

Tää nyt ei ole juuri tähän asiaan, mutta mua jotenkin korpee nää tyypit jotka ei voi vastata puheluihin jos ei tunne numeroa. Onneksi itse olen elänyt lapsuuteni lankapuhelinajalla jolloin ei kellään ollut numeronäyttöä. Sitä vastattiin kun puhelin soi... ei voinut tietää kuka soittaa, mutta sillä se selvis kun siihen vastas.
Joten nykyään ei se itseltä ole paljon pois vaikka jokaiseen puheluun vastaisi. Jos se on lehtimyyjä eikä kiinnsta ostaa lehteä niin jyrkkä ei. Voihan se puhelu tulla esim jostain sairaalasta, joku lähisukulainen joutunut onnettomuuteen esim... tai voidaan soittaa virastosta että onkin joku tuki laskettu väärin ja saa lisää rahaa tms tai jotain muuta vastaavaa.

Pointti oli vaan se, että en voi ymmärtää ihmisiä joita pelottaa tuntematon niin paljon ettei ota riskiä ja vastaa.

Mulle soitettiin eilen montakin kertaa ko. suuntanumerosta. Ja Helsingin alueen suunta on.
Hassu kysymys :O.
Joo ja en itse asu Helsingissä - tää kuuluu perustietoihin, jotka tulee osata ... mun mielestäni.
Miten niin hassu kysymys? No tiiän kyllä että 09 on Helsingin alueen numero,mutta sitä ajoin takaa,mistä nuita puheluita yleensä tulee,puh.myyjät esim. tai joku muu virasto.

Tää nyt ei ole juuri tähän asiaan, mutta mua jotenkin korpee nää tyypit jotka ei voi vastata puheluihin jos ei tunne numeroa. Onneksi itse olen elänyt lapsuuteni lankapuhelinajalla jolloin ei kellään ollut numeronäyttöä. Sitä vastattiin kun puhelin soi... ei voinut tietää kuka soittaa, mutta sillä se selvis kun siihen vastas.
Joten nykyään ei se itseltä ole paljon pois vaikka jokaiseen puheluun vastaisi. Jos se on lehtimyyjä eikä kiinnsta ostaa lehteä niin jyrkkä ei. Voihan se puhelu tulla esim jostain sairaalasta, joku lähisukulainen joutunut onnettomuuteen esim... tai voidaan soittaa virastosta että onkin joku tuki laskettu väärin ja saa lisää rahaa tms tai jotain muuta vastaavaa.

Pointti oli vaan se, että en voi ymmärtää ihmisiä joita pelottaa tuntematon niin paljon ettei ota riskiä ja vastaa.

Iso peesi tähän! Oon vasta tällä palstalla huomannu tän kummallisen ilmiön ettei voida vastata puhelimeen.

[QUOTE="mie";23359809]pista toi numero vaikka googleen. Jos on pitkähkö numero, jätä vaikka 3-4 viimeistä numeroa pois..... Yleensä se alkuosa on yrityksen ja loppu sitten tietyn henkilön tai osaston alanumero.[/QUOTE]
No kokeilin kyllä googlella,koko numerolla,pitääkin kokeilla lyhyemällä.

Helpompi vaiva olis kun soittais siihen numeroon.. puhelinmyyjillä on yleensä vastaaja päällä tai ei vastaa ollenkaan, joten ei tarvi pelätä joutuvansa keskustelemaan myyjän kanssa.

Pitääkö nyt aina kaikkiin soittoihin vastata jos ei halua tai on kiire? Niin ja EN ehtinyt vastata puheluun,mutta en mielellään vastaa kaikkiin tuntemattomiin puheluihin tai soita takaisin tietämättä minne se puhelu menee.

Mä yleensä aina soitan takaisin jos en oo päässyt vastaamaan, kunhan vaan on Suomen suunta numero näkyy (ettei ole salattu numero, jolloin soittaminenkin on mahdotonta) - eikä IKINÄ ole tullut mitään ongelmia. Puhelu ei ole koskaan ohjautunut mihinkään maksullisiin automaatteihin joista olisi tullut iso lasku.

[QUOTE="vieras";23359911]Mä yleensä aina soitan takaisin jos en oo päässyt vastaamaan, kunhan vaan on Suomen suunta numero näkyy (ettei ole salattu numero, jolloin soittaminenkin on mahdotonta) - eikä IKINÄ ole tullut mitään ongelmia. Puhelu ei ole koskaan ohjautunut mihinkään maksullisiin automaatteihin joista olisi tullut iso lasku.[/QUOTE]

Niin ja lisäksi vielä kun ap:ta tuntuu kuitenkin vaivaavan, mistä on soitettu, helpointa olisi vain soittaa takaisin. Eri asia jos ei häiritsisi yhtään, mutta kun pitää täälläkin ketju aloittaa asiasta. Se voi oikeesti olla ihan mitä tahansa, ja jos on lehtimyyjä niin sekin selviää nopeasti.

[QUOTE="vieras";23359896]Ties mitä oot voittanu, vaikka jonkun matkan, ja sä jätät vastaamatta. :P[/QUOTE]
Eiköhän nuo soita uuvestaan jos niin tärkeää asiaa.:)

[QUOTE="vieras";23359896]Ties mitä oot voittanu, vaikka jonkun matkan, ja sä jätät vastaamatta. :P[/QUOTE]
Eiköhän nuo soita uuvestaan jos on niin tärkeää asiaa.:)

[QUOTE="vieras";23359919]Niin ja lisäksi vielä kun ap:ta tuntuu kuitenkin vaivaavan, mistä on soitettu, helpointa olisi vain soittaa takaisin. Eri asia jos ei häiritsisi yhtään, mutta kun pitää täälläkin ketju aloittaa asiasta. Se voi oikeesti olla ihan mitä tahansa, ja jos on lehtimyyjä niin sekin selviää nopeasti.[/QUOTE]
No ei hirveästi vaivaa jos on tärkeää asiaa niin,eiköhän ne soita uudestaan.
Miksi ei sais aloittaa ketjua täällä tästä asiasta,ei kai tämä aloitus ole sen huonompi kuin joku muukaan?

Mulle on viime viikkojen aikana soitettu useampaan otteeseen numerosta 0925125xxx. Mulla on juuri loppunut pari lehtitilausta, mutta muistelisin kuitenkin, että kun joskus tuollaiseen olen vastannut, niin sieltä kaupiteltiin vakuutuksia tms. Ei vois vähempää kiinnostaa noi jutut, mä vihaan puhelinmyyntiä. Ja tuo taas johtuu siitä, että useamman kerran on tullut vastaan sellainen myyntitykki, joka ei ymmärrä, mitä sana EI tarkoittaa.

Uusimmat

Yhteistyössä