kenelläkään ollut kipuja alkuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämillään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämillään

Vieras
Olen 7 viikolla raskaana ja nyt on parina päivänä vasemmalle alas koskenut, säteilee sieltä myös jalkoihin, mitään vuotoja ei kuitenkaan ole.
Oletan että tämä menee kesken, koska aikaisemmissa raskauksissa tuollaista ei ole ollut. Onko muilla mielipiteitä?

On ollut kipuja, jos jonkinlaista. Kävin ultrassa sen vuoksi viikolla 5+4, koska epäilin jo että raskaus on väärässä paikassa. Ei ollut, mutta löytyi kysta (halkaisija 5cm), joka kuulema voi aiheuttaa hoikalle ihmiselle oireita. Kipuja on ollut sen jälkeenkin, välillä jomottaa molemmille puolille alavatsaa, välillä vihlaisee ikävästi kun esim. nousee nopeasti sängystä tms. Viikkoja nyt 10+5 ja viikolla kahdeksan kävin viimeksi ultrassa, jossa kaikki silloin ok, vaikka kipujakin oli. Eli ilmeisesti kivut kuuluu asiaan...

Onko sulle tehty vatsan alueen leikkauksia koskaan? Mulla oli ihan vastaavia kipuja ja neuvolasta miettivät jo kohdunulkoisen mahdollisuutta. Kivut olivat kuitenkin satunnaisia, kohdunulkoisessa kun kipu on kokoaikaista. Syy kipuihin selvisi sectiossa. Minulle oli kasvanut vanhan sectioarven ympärille kiinnikkeitä, jotka eivät tietenkään veny samalla tavalla kuin kohtu ja aiheuttivat näin ollen kipua. Syytä kiinnikkeisiin ei tiedetä, toisille niitä vain tulee enemmän ja herkemmin kuin toisille, mutta raskauden kannalta ne ovat vaarattomia, aiheuttavat vain ikävää kipua. Valitettavasti niitä ei voi ultralla juurikaan havaita.