Kenelläkään lääkitystä pms-oireisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hanna"

Vieras
Nyt alkaa oikeasti tuntua siltä että on pakko hakeutua lääkäriin, kärsin kamalista psyykkisistä pms-oireista. Olen aivan kuin eri ihminen, lapsetkin kärsii tästä varmasti. Onko kenelläkään kokemusta kuinka pms-oireita voisi lääkitä? Ja tarkoitan nyt ihan oikeita lääkkeitä eikä mitään luontaistuotteita.

mulle ainakin lääkäri sanoi että antaavat masennuslääkkeitä pahimpiin henkisiin oireisiin... mulla itsellä kans aika rajut mieliala vaihtelut,mutta olen lähtenyt hoitamaan asiaa muilla keinoin kuin lääkkeillä. On näitä kyllä pitkin kuukautta mutta pahiten ennen menkkoja. lääkäri oli sitä mieltä että lääkitys päälle, mutta antoi vielä "aikaa" kokeilla muita toimintamalleja...että hammasta purren täällä mennään nyt :)

[QUOTE="aloittaja";23957966]Saat sen kuullostamaan niin helpolta... Sanotaanko että harrastan niin paljon liikuntaa kuin tässä elämäntilanteessa on mahdollista, eikä siitä apua tähän vaivaan ole :([/QUOTE]

Noh, ehkä sitten kannattaa kokeilla jotain lääkitystä. Voihan ne reseptorit olla hieman "tukkeessa".

Alkuperäinen kirjoittaja pms hirviö;23957918:
mulle ainakin lääkäri sanoi että antaavat masennuslääkkeitä pahimpiin henkisiin oireisiin... mulla itsellä kans aika rajut mieliala vaihtelut,mutta olen lähtenyt hoitamaan asiaa muilla keinoin kuin lääkkeillä. On näitä kyllä pitkin kuukautta mutta pahiten ennen menkkoja. lääkäri oli sitä mieltä että lääkitys päälle, mutta antoi vielä "aikaa" kokeilla muita toimintamalleja...että hammasta purren täällä mennään nyt :)

Haluatko kertoa tarkemmin näistä muista toimintamalleista? Rupean olemaan aika epätoivoinen, tää on jo niin järkyttävää.

Mulla on kolmannen lapsen jälkeen ollut ihan hirveet pms-oireet. Jotenkin nyt tää helle sekotti mun kropan, että nyt olevat kuukautiset tuli vähän vähemmillä oireilla, jonka takia en meinannu tajuta, että menkat alkaa. Siks ihmettelin eilen, että minkä takia mä olin niin toissapäivänä niin synkkämielinen, siis jotain todella synkkää, ja tänä aamuna tajusin, että katos, menkat! Ihan hirveetä! Mä oon valmis ihan mihin vaan! Mulla on siis kroppa aina jumissa, tulee migreenikohtauksia tms ja sitten ne henkiset oireet. Päivän kaks on mieli niin musta, ihan elämäniloton ja -haluton, sit taas helpottaa.

[QUOTE="vieras";23958111]Mulla on kolmannen lapsen jälkeen ollut ihan hirveet pms-oireet. Jotenkin nyt tää helle sekotti mun kropan, että nyt olevat kuukautiset tuli vähän vähemmillä oireilla, jonka takia en meinannu tajuta, että menkat alkaa. Siks ihmettelin eilen, että minkä takia mä olin niin toissapäivänä niin synkkämielinen, siis jotain todella synkkää, ja tänä aamuna tajusin, että katos, menkat! Ihan hirveetä! Mä oon valmis ihan mihin vaan! Mulla on siis kroppa aina jumissa, tulee migreenikohtauksia tms ja sitten ne henkiset oireet. Päivän kaks on mieli niin musta, ihan elämäniloton ja -haluton, sit taas helpottaa.[/QUOTE]

Mulla oli jo ennen lapsia aika kovat oireet mut nyt ne tuntuu vaan pahenevan. Ja tietysti se vaikuttaa kun täytyy koko ajan olla skarppina. Tänään tapahtui kyllä ihan pohjanoteeraus, aloin itkemään uimarannalla kun lapsi ei halunnut kokeilla uimista ilman uimarengasta. Vaikka tiedän että tää paska olo johtuu pms-oireista niin en vaan voi ittelleni mitään :(

Yhteistyössä