kenellä viikonloppu töitä?

  • Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti
:)
Alkuperäinen kirjoittaja halvalla ei saa hyvää:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Alkuperäinen kirjoittaja halvalla ei saa hyvää:
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Luojan kiitos viimeinkin vapaa viikonloppu. Ja puhelin on kiinni, ettei kukaan edes pyydä tuuraamaan. Kummasti noita saikkuja ihmisillä noiden talvilomien yhteydessä :whistle:
on hirveetä kun ei osaa sanoo ei... mulla oli viime vuonna kaikki 3 viikonloppuvapaata :ashamed: plus lomat tietty.. mut kuitenkin :snotty:

tarvis kans varmaan joskus laittaa puhelin tyynesti kiinni, sanotaan, vaikka viikoks-pariks :saint:
Toisaalta ne lisät, ne lisät. Ensi tilissä lisiä tulee noin 1000e :p Ensi lista mullon kokonaan öitä, joten lisävuoroja ei juuri pysty tekemään. Tosin yhden ekstrayön lupasin tehdä, jotta kaveri pääsee reissuun.
Toisaalta se arkielämä ;) Ihanaa, kun kaikilla (aikuisilla+lapsilla) on AINA viikonloppu yhteinen - sen voimin meillä jaksetaan.

kun saiskin mieleisiään päivätöitä...
No tällä alalla ei juuri muita olekkaan :)

 
mamma
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
nooh, lähes joka viikonloppu ainakin toinen päivä, kesäaikoina molemmat tai siis 6-7pvää/vrk...että teillä olis maanatai aamulla tuoreita juureksia kaupassa
missä oot töissä?jossai tavarantoimittajalla? t kaupan täti
 
:)
Toisaalta se arkielämä ;) Ihanaa, kun kaikilla (aikuisilla+lapsilla) on AINA viikonloppu yhteinen - sen voimin meillä jaksetaan.[/quote]

Onhan se noinkin, mut on meillä onneksi yhteistäkin aikaa. En mä jaksais aina 7-15 töissä ja aina viikonloput vapaalla. Joskus on kiva olla arkivapaallakin. Ja ihan hyvä tuon koululaisenkin kannalta niin. Ei tarvitse aina yksin olla.
Mä jotenkin tarvin sitä omaa aikaakin aina. Ennen olin vaan arkitöissä, niin pinna oli kireellä useemmin. Nyt saa mieskin vapaata minusta ja minä siitä. 15 vuoden jälkeen kaipaa joskus olla ihan vaan yksin.

[/quote]

No minä taas tykkään :) ei arkivapaa mulle (kaupan alalla ollessa) viikonloppua korvannut, ei millään. Viikonloppuna vapaalla olo ei kyllä ole mikään ongelma ollut, salilla oon käynyt ja vieraita kestinnyt, nauttinut vaan olemisesta jne. Sopii loistavasti MEILLE :)
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Toisaalta se arkielämä ;) Ihanaa, kun kaikilla (aikuisilla+lapsilla) on AINA viikonloppu yhteinen - sen voimin meillä jaksetaan.
Onhan se noinkin, mut on meillä onneksi yhteistäkin aikaa. En mä jaksais aina 7-15 töissä ja aina viikonloput vapaalla. Joskus on kiva olla arkivapaallakin. Ja ihan hyvä tuon koululaisenkin kannalta niin. Ei tarvitse aina yksin olla.
Mä jotenkin tarvin sitä omaa aikaakin aina. Ennen olin vaan arkitöissä, niin pinna oli kireellä useemmin. Nyt saa mieskin vapaata minusta ja minä siitä. 15 vuoden jälkeen kaipaa joskus olla ihan vaan yksin.

[/quote]


Niin.. ja meilläkin jo 16 vee yhteistä taivalta - omaa aikaa saa kun ottaa.
No minä taas tykkään :) ei arkivapaa mulle (kaupan alalla ollessa) viikonloppua korvannut, ei millään. Viikonloppuna vapaalla olo ei kyllä ole mikään ongelma ollut, salilla oon käynyt ja vieraita kestinnyt, nauttinut vaan olemisesta jne. Sopii loistavasti MEILLE :)[/quote]

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Alkuperäinen kirjoittaja mirah:
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Luojan kiitos viimeinkin vapaa viikonloppu. Ja puhelin on kiinni, ettei kukaan edes pyydä tuuraamaan. Kummasti noita saikkuja ihmisillä noiden talvilomien yhteydessä :whistle:
hoitaja?

Jep.
Niin täälläkin

:wave:
Nykysin siis hoitovapaalla, mutta on vakitoimi. Vuosia olin omasta tahdosta sijaisena, mutta kyllästyin tuohon sijaisjuttuun. Vaikka olin monta vuotta samassa paikassa sijaisena..olin aina se jonka tarvi joustaa. .Lomat ..kaikki...siksi hain vakitoimen.
 
anni*
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
nooh, lähes joka viikonloppu ainakin toinen päivä, kesäaikoina molemmat tai siis 6-7pvää/vrk...että teillä olis maanatai aamulla tuoreita juureksia kaupassa
missä oot töissä?jossai tavarantoimittajalla? t kaupan täti
en vaan viljelen ja pakkaan juureksia ihan täällä omalla tilallani, ja ne lähtee sunnuntai illalla+ arki iltaisin täältä sinne kauppaan
 
mama
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
nooh, lähes joka viikonloppu ainakin toinen päivä, kesäaikoina molemmat tai siis 6-7pvää/vrk...että teillä olis maanatai aamulla tuoreita juureksia kaupassa
missä oot töissä?jossai tavarantoimittajalla? t kaupan täti
en vaan viljelen ja pakkaan juureksia ihan täällä omalla tilallani, ja ne lähtee sunnuntai illalla+ arki iltaisin täältä sinne kauppaan
mä hoidan meillä heviosastoo ni aattelin jos oisit joku tuttu :D ellet oo toukolalta/heikkilältä ni sit en tiiä .
 

[/quote]


Niin.. ja meilläkin jo 16 vee yhteistä taivalta - omaa aikaa saa kun ottaa.
No minä taas tykkään :) ei arkivapaa mulle (kaupan alalla ollessa) viikonloppua korvannut, ei millään. Viikonloppuna vapaalla olo ei kyllä ole mikään ongelma ollut, salilla oon käynyt ja vieraita kestinnyt, nauttinut vaan olemisesta jne. Sopii loistavasti MEILLE :)[/quote]

[/quote]

Näin me ihmiset ollaan erilaisia. Mulle tuo oman ajan ottaminen ei oikein onnistu, jos muut on kotona. Mä en tykkää mennä salille tms. kun saan ihan tarpeeksi liikuntaa töissä. Musta on tosi kiva joskus olla vaan ihan yksin kotona (tai vaikka vaan toisen lapsen kanssa). Ois kyllä joskus kiva olla kahdestaan miehenkin kanssa, mut eipä siihen ole mahdollisuutta. Jotenkin minä olen aina ollut sellainen, et kaipaan olla välillä ihan yksin. Tuntuu, että päässä alkaa keittää jos päivä toisensa jälkeen kuuntelee lasten nahistelua ja mies kuuntelee siellä taustalla radiota.
Kyllä se niin on, että vuorotyöstä joko tykkää tai sitten ei. Mä teen vielä aika usein pelkkää yötä, joten meidän yhteiselämä on tällä hetkellä aika mielenkiintoista. Toinen tulee kotiin kun toinen on jo lähtenyt. Ja on tuo mies oppinut aika paljon kodista huolehtimaan kun mä oon vuorotöissä. Niin se vaan oppi ruokaakin tekemään, vaikka olisin 15 vuotta sitten pääni lyönyt pantiksi, ettei se opi :LOL:
 
anni*
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
nooh, lähes joka viikonloppu ainakin toinen päivä, kesäaikoina molemmat tai siis 6-7pvää/vrk...että teillä olis maanatai aamulla tuoreita juureksia kaupassa
missä oot töissä?jossai tavarantoimittajalla? t kaupan täti
en vaan viljelen ja pakkaan juureksia ihan täällä omalla tilallani, ja ne lähtee sunnuntai illalla+ arki iltaisin täältä sinne kauppaan
mä hoidan meillä heviosastoo ni aattelin jos oisit joku tuttu :D ellet oo toukolalta/heikkilältä ni sit en tiiä .
en ole! enkä itse kuljeta niitä kauppaan asti vaan tuo väliporras, eli tukkuliikkeet

 
mama
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
nooh, lähes joka viikonloppu ainakin toinen päivä, kesäaikoina molemmat tai siis 6-7pvää/vrk...että teillä olis maanatai aamulla tuoreita juureksia kaupassa
missä oot töissä?jossai tavarantoimittajalla? t kaupan täti
en vaan viljelen ja pakkaan juureksia ihan täällä omalla tilallani, ja ne lähtee sunnuntai illalla+ arki iltaisin täältä sinne kauppaan
mä hoidan meillä heviosastoo ni aattelin jos oisit joku tuttu :D ellet oo toukolalta/heikkilältä ni sit en tiiä .
en ole! enkä itse kuljeta niitä kauppaan asti vaan tuo väliporras, eli tukkuliikkeet
jep. kiitti kuitenki vihanneksista :D

 
mama
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minulla on ollut viisi vuoroa nyt ja huomenna vielä pitkä vuoro, sitten yksi vapaa ja toinen kuuden vuoron putki. Alan olla vähän väsynyt, taidan haukkua vuorolistan tekijän heti kun näen.
mullon kans 10 pvän putki menossa. huomenna ollaan jo melkein puolessa välissä. mä kyllä kaipaan viikonloppuvapaita,kun niihin on tottunnu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minulla on ollut viisi vuoroa nyt ja huomenna vielä pitkä vuoro, sitten yksi vapaa ja toinen kuuden vuoron putki. Alan olla vähän väsynyt, taidan haukkua vuorolistan tekijän heti kun näen.
Mä tein kerran melkein 3 viikkoo putkeen kun piti paikata saikkuja. Sit siinä oli sellaisia vuoroja ei 7-16, pätkäaamu 7-13 ja perään yö 20-45-07. Loput sit tyyliin ilta-aamu, aamu-ilta. Olin kuin kävelevä zombie ja meinasin ajaa monesti kolarinkin (kotihoidossa). Piti pistää lihakseenkin, niin silmät haritti niin, ettei meinannu saada ilmattua. Sit noiden perään oli peräti 2 vapaata. Listantekijät on kyllä joskus ihan omissa maailmoissaan. Éikä ehkä 8 yön putket (tien päällä yöpartiossa) oo ihan turvallisia...niitäkin on.
 
anni*
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
nooh, lähes joka viikonloppu ainakin toinen päivä, kesäaikoina molemmat tai siis 6-7pvää/vrk...että teillä olis maanatai aamulla tuoreita juureksia kaupassa
missä oot töissä?jossai tavarantoimittajalla? t kaupan täti
en vaan viljelen ja pakkaan juureksia ihan täällä omalla tilallani, ja ne lähtee sunnuntai illalla+ arki iltaisin täältä sinne kauppaan
mä hoidan meillä heviosastoo ni aattelin jos oisit joku tuttu :D ellet oo toukolalta/heikkilältä ni sit en tiiä .
en ole! enkä itse kuljeta niitä kauppaan asti vaan tuo väliporras, eli tukkuliikkeet
jep. kiitti kuitenki vihanneksista :D
ole hyvä vaan:))
popsi popsi porkkanaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Mä tein kerran melkein 3 viikkoo putkeen kun piti paikata saikkuja. Sit siinä oli sellaisia vuoroja ei 7-16, pätkäaamu 7-13 ja perään yö 20-45-07. Loput sit tyyliin ilta-aamu, aamu-ilta. Olin kuin kävelevä zombie ja meinasin ajaa monesti kolarinkin (kotihoidossa). Piti pistää lihakseenkin, niin silmät haritti niin, ettei meinannu saada ilmattua. Sit noiden perään oli peräti 2 vapaata. Listantekijät on kyllä joskus ihan omissa maailmoissaan. Éikä ehkä 8 yön putket (tien päällä yöpartiossa) oo ihan turvallisia...niitäkin on.
No, minä en voi moittia kuin itseäni, meinasin haukkua itseni, kunhan menen peilin eteen, minä teen meillä listat :ashamed: Meillä on onneksi lakisääteiset lepoajat ja maksimityöputkien pituudet, mutta kun on tottunut vaihteleviin vuoroihin, 6 aamua peräkkäin on lähellä kidutusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Mä tein kerran melkein 3 viikkoo putkeen kun piti paikata saikkuja. Sit siinä oli sellaisia vuoroja ei 7-16, pätkäaamu 7-13 ja perään yö 20-45-07. Loput sit tyyliin ilta-aamu, aamu-ilta. Olin kuin kävelevä zombie ja meinasin ajaa monesti kolarinkin (kotihoidossa). Piti pistää lihakseenkin, niin silmät haritti niin, ettei meinannu saada ilmattua. Sit noiden perään oli peräti 2 vapaata. Listantekijät on kyllä joskus ihan omissa maailmoissaan. Éikä ehkä 8 yön putket (tien päällä yöpartiossa) oo ihan turvallisia...niitäkin on.
No, minä en voi moittia kuin itseäni, meinasin haukkua itseni, kunhan menen peilin eteen, minä teen meillä listat :ashamed: Meillä on onneksi lakisääteiset lepoajat ja maksimityöputkien pituudet, mutta kun on tottunut vaihteleviin vuoroihin, 6 aamua peräkkäin on lähellä kidutusta.
No tää oli kyllä jo aika paha. Eipähän kukaan voi ainakaan syyttää, et suosit itteesi. Juu, onhan ne lepoajat ym. ihan säädetty, mut ei ne päde, jos sijaisia ei saa ja joku on pois. Pakko vaan venyä. Musta 6 aamua on helppo nakki, mut vuoronvaihdot ei oikein suju. Ja sitä mä en oikein sulata, et jos mulla loppuu yöputki vaikka lauantaiaamuna ja nukun lauantain, niin sit sunnuntaina on aamu. Eihän oo laillista tuommoinen?
 

Yhteistyössä