No rollolainen laittaa lähes tuon summan meidän veronmaksajien rahoja asumiseen, ja on tyytyväine. kukaan ei heidän taloudestaan tienaa itse mitään (siis ei käy palkkatöissä). taloudessa on melko pian muitakin täysi-ikäisiä kuin vanhemmat.Alkuperäinen kirjoittaja Hei vaan Helsingistä:Ollaan kolmekymppisiä, jos nyt ostettaisi perheasunto (karkeasti arvioituna 300 000 ? maksaisi vastaava mikä nyt meillä vuokralla) tulisi lainanmaksut + muut maksut olemaan noin 1400 ? kuussa. Siihen olisi varaa, mutta loppuelämä täytyisi kiristää pennejä, kaikki menisi asumiseen. Mitä järkeä?
Nyt meillä on varaa elää ihan kivastikin, ei tarvi aina laskea, joskus voi matkustellakin, pitää autoa, ostella kivoja juttuja yms.
Mistä päin ?Alkuperäinen kirjoittaja Liila:Kyllä me ainakin löydettiin hyvältä alueelta 80-luvulla valmistunut 165 neliön omakotitalo pääkaupunkiseudulta ihan kohtuuhinnalla. Lainanlyhennys + korkokulut 870 e/kk. Hyvin on pystytty maksamaan, vaikka olen ollut juuri vanhempain- ja hoitovapaalla kolme vuotta.Alkuperäinen kirjoittaja hurjaa menoa:No, pk-seudulta ei kovinkaan kummoista perheasuntoa saa kakkosella alkavalla hinnalla. Sehän se suuri ongelma on kun kohtuullisella alueella olevasta rivarinpätkästä joutuu maksamaan yli kolmesataa tonnia.Alkuperäinen kirjoittaja .:ap haluaa kaiken
Kyllä. Meillä oli viime vuonna korko 5,4 % plus marginaali päälle.Alkuperäinen kirjoittaja +:oletteko ottaneet huomioon mikäli korot nousee sinne yli5% ?
Vantaalla. Rauhallinen omakotitaloalue. Lähellä ei baareja. Päiväkoti, neuvola, koulut, terveyskeskus, Kela, apteekki, kaupat yms. palvelut kuitenkin kävelymatkan päässä ja julkisilla pääsee kätevästi minne vain. Tosin harvemmin käytetään, kun meillä on kaksi autoa.Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:Mistä päin ?
Pääkaupunkiseudulta löytyy paljon kivoja asuntoalueita. Ei teidän alueenne ole ainoa oikea.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ei Helsingistä saa 90 neliöisiä kerrostalo-osakkeita alle 300 000 ? jotka vastaisi yhtään tätä missä nyt asumme.
Nyt on hyvä asua, kiva alue.
Valintakysymys, mutta ei ole järkevää muuttaa ikävälle alueelle kiristämään kukkaroa, jotta sitten kun kuolee on varat kiinni asunnossa, jonka jälkikasvu perii.
jos on epävarmaa niin voi toki ottaa korkokaton ja turvaa työttömyyden tai muun varalle.Alkuperäinen kirjoittaja afrikannorsu:Mä en laskis niin että nykyisillä tuloilla parjää. Aina laskettu niin että PITÄÄ pärjätä jos jompukumpi joutuu esim. työttömäksi hetkeksi. Korkotason nousu saattaa myös hilata lyhennykset taivaisiin. Kenenkään on turha leuhkia että korkeakoulutus ja korkeat palkat niin kyllä voi maksaa. Ei ole kyse siitä voiko maksaa nyt vaan siitä että miten paljon jää joustoa elämän kompurakohtiin. Esim omakotitalossa useidenkin tuhansien rementit tulee yhtäkkiä ja ei ole edes isoja remppoja. Mutta siis jokainen tavallaan ja iteppähän kysyit
No katsopa itse vaikkapa etuovesta. Kun laittaa alueeksi Helsinki, maksimihinnaksi 300 000 e ja asuntotyypiksi rivitalo tai paritalo tuli peräti 23 osumaa pääosin Itä-Helsingistä.Alkuperäinen kirjoittaja gdfhdfh:no ei tod pidä paikkaansa, vai puhuksä nyt jostain kuusisaaren palatsista mikä pitäis olla!!!!!Alkuperäinen kirjoittaja hurjaa menoa:No, pk-seudulta ei kovinkaan kummoista perheasuntoa saa kakkosella alkavalla hinnalla. Sehän se suuri ongelma on kun kohtuullisella alueella olevasta rivarinpätkästä joutuu maksamaan yli kolmesataa tonnia.Alkuperäinen kirjoittaja .:ap haluaa kaiken
vantaa on vantaa EI PÄÄKAUPUNKI!!!!!!! eli ei yhtään yllättävää että saitte tolla hinnalla tommosen kämpän!!!Alkuperäinen kirjoittaja Liila:Vantaalla. Rauhallinen omakotitaloalue. Lähellä ei baareja. Päiväkoti, neuvola, koulut, terveyskeskus, Kela, apteekki, kaupat yms. palvelut kuitenkin kävelymatkan päässä ja julkisilla pääsee kätevästi minne vain. Tosin harvemmin käytetään, kun meillä on kaksi autoa.Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:Mistä päin ?
:flower:Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:Meilla on talla hetkella lainanhoitokulut talosta 1800 e. Lainaa enaa jaljella tasta talosta , 2 v.Jipii.....
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Tein huvikseni haun etuovi.comissa nykyisellä postinumerollani. Otin samankokoiset omistusasunnot mukaan hakuun. 3 tulosta tuli, halvin 525,000 ja kallein 698,000. Siitä sitten vaan maanantaina lainasta sopimaan?
Mistä päin Vantaata ?Alkuperäinen kirjoittaja Liila:Vantaalla. Rauhallinen omakotitaloalue. Lähellä ei baareja. Päiväkoti, neuvola, koulut, terveyskeskus, Kela, apteekki, kaupat yms. palvelut kuitenkin kävelymatkan päässä ja julkisilla pääsee kätevästi minne vain. Tosin harvemmin käytetään, kun meillä on kaksi autoa.Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:Mistä päin ?
Mä vastasin tuonne ylemmäs että on laskettu että pärjätään. Ja tuossa vaiheessa mä tosiaan olen äitiyslomalla. Tuo 1200?/kk lyhennys on niin että puolet lainasta on 5% korolla ja puolet nykyisellä tasolla. Eli korkojen nousu ei enään paljoa vaikuta.Alkuperäinen kirjoittaja afrikannorsu:Mä en laskis niin että nykyisillä tuloilla parjää. Aina laskettu niin että PITÄÄ pärjätä jos jompukumpi joutuu esim. työttömäksi hetkeksi. Korkotason nousu saattaa myös hilata lyhennykset taivaisiin. Kenenkään on turha leuhkia että korkeakoulutus ja korkeat palkat niin kyllä voi maksaa. Ei ole kyse siitä voiko maksaa nyt vaan siitä että miten paljon jää joustoa elämän kompurakohtiin. Esim omakotitalossa useidenkin tuhansien rementit tulee yhtäkkiä ja ei ole edes isoja remppoja. Mutta siis jokainen tavallaan ja iteppähän kysyit
Minä sanoinkin, että pääkaupunkiSEUDULLA.Alkuperäinen kirjoittaja www:vantaa on vantaa EI PÄÄKAUPUNKI!!!!!!! eli ei yhtään yllättävää että saitte tolla hinnalla tommosen kämpän!!!Alkuperäinen kirjoittaja Liila:Vantaalla. Rauhallinen omakotitaloalue. Lähellä ei baareja. Päiväkoti, neuvola, koulut, terveyskeskus, Kela, apteekki, kaupat yms. palvelut kuitenkin kävelymatkan päässä ja julkisilla pääsee kätevästi minne vain. Tosin harvemmin käytetään, kun meillä on kaksi autoa.Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:Mistä päin ?
hkissä ei juuri ole omakotitaloja, johtunee siitä hakujen vähyys. eikä mitenkään ylipaljon rivitalojakaan, että näin.Alkuperäinen kirjoittaja sama:No katsopa itse vaikkapa etuovesta. Kun laittaa alueeksi Helsinki, maksimihinnaksi 300 000 e ja asuntotyypiksi rivitalo tai paritalo tuli peräti 23 osumaa pääosin Itä-Helsingistä.Alkuperäinen kirjoittaja gdfhdfh:no ei tod pidä paikkaansa, vai puhuksä nyt jostain kuusisaaren palatsista mikä pitäis olla!!!!!Alkuperäinen kirjoittaja hurjaa menoa:No, pk-seudulta ei kovinkaan kummoista perheasuntoa saa kakkosella alkavalla hinnalla. Sehän se suuri ongelma on kun kohtuullisella alueella olevasta rivarinpätkästä joutuu maksamaan yli kolmesataa tonnia.Alkuperäinen kirjoittaja .:ap haluaa kaiken
musta tuntuu että niin varmaa turvaa ei saa että uskaltaisin jättilainaa ottaa. Tosin olen ihan hanukas,,,lainaa alle satku ja ok. Lainaan menee 500e/kk+muita kuluja muutama sata. Kaksi autoa lainat niistä 600e,,jos laskeskelee näitä yhteen niin tuleehan kuluja jo nyt mutta esim. autot on myytävissä,,Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:jos on epävarmaa niin voi toki ottaa korkokaton ja turvaa työttömyyden tai muun varalle.Alkuperäinen kirjoittaja afrikannorsu:Mä en laskis niin että nykyisillä tuloilla parjää. Aina laskettu niin että PITÄÄ pärjätä jos jompukumpi joutuu esim. työttömäksi hetkeksi. Korkotason nousu saattaa myös hilata lyhennykset taivaisiin. Kenenkään on turha leuhkia että korkeakoulutus ja korkeat palkat niin kyllä voi maksaa. Ei ole kyse siitä voiko maksaa nyt vaan siitä että miten paljon jää joustoa elämän kompurakohtiin. Esim omakotitalossa useidenkin tuhansien rementit tulee yhtäkkiä ja ei ole edes isoja remppoja. Mutta siis jokainen tavallaan ja iteppähän kysyit
Sattumoisin Helsingissä on laajoja omakoti- ja rivitaloalueita ja uutta rivaria pusketaan jokaikiselle tontille mitä vaan saadaan pelloille ja metsiin raivattua. Niiden hinta vaan ei tosiaankaan ala kakkosella muualla kuin idässä eikä uusien edes siellä. Kun jättää hintarajoitteen pois tarjonta moninkertaistuu.Alkuperäinen kirjoittaja uuu:hkissä ei juuri ole omakotitaloja, johtunee siitä hakujen vähyys. eikä mitenkään ylipaljon rivitalojakaan, että näin.