pusu
Meille tulee suvetar vuoden kuluttua. Ihanaa, taitaa olla suosittu talopaketti kun on vuoden jonotkin.
Erääseen kaupunkiin täällä ei kyseiselle talolle myönnetä rakennuslupia että se kyllä kertonee jo jotain talon "hyvyydestä".Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 20:35 Maiju kirjoitti:Niin no niitä tuttujen mielipiteitä ei aina kannata uskoa. Näistä syntyy vaan niitä kaupunkilegendoja =) mulla ei ole ko talofirmasta kokemusta mutta en usko että tässä maassa saa huonoa rakentaa.
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 14:08 Katiaana kirjoitti:Mulle on aivan sama onko se "hyvä" vai "huono" talo, mutta se on RUMA ja eritäin halvan näköinen.
Halvalla ei hyvää saa, se pätee myös tähän taloon. Sanoohan sen järkikin.
Jos se olisi "hyvä" ja halpa niin eiköhän kaikilla olisi älvsby........
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 14:42 vieras kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 14:08 Katiaana kirjoitti:Mulle on aivan sama onko se "hyvä" vai "huono" talo, mutta se on RUMA ja eritäin halvan näköinen.
Halvalla ei hyvää saa, se pätee myös tähän taloon. Sanoohan sen järkikin.
Jos se olisi "hyvä" ja halpa niin eiköhän kaikilla olisi älvsby........
haista sinä katiaana piiiitkä #&%?$!* sun mielipitees on tullut selville jo moneen kertaan :headwall: :headwall: aina pätemässä joka asiassa.
ja se on kumma kun kuulee aina näitä kun tutun kaiman serkun pojalla oli älväri ja oli huono,harvemmin niitä omakohtaisia kokemuksia täällä kuulee,siis huonoja.tyytyväisiä ovat älvärin omistajat olleet.teitä haukkujia taitaa vaan nyppiä ruotsalaisuus
Juu, me mietimme kans älväriä... en minä ketää moralisoi joka sen ottaa.Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 22:01 elvie harmailee kirjoitti:Älvsbytalolla oli paljon maanantaikappaleita 90-luvun alussa.. sieltä juontaa juurensa huono maine. Laatu on parantunut noista ajoista paljon..ja tämä on fakta. Itse olen ollut 90-luvun alussa ekaluokkalainen joten kun mietimme mieheni kanssa eri talopakettivaihtoehtoja niin meillä ei ollut tietoa tuosta huonosta maineesta. Onneksi. Jos olisimme tienneet emme ehkä varovaisina ihmisinä olisi uskaltaneet älväriä rakentaa, a nyt asuisimme kalliisti vuokralla. Olemme asuneet uudessa talossa nyt vasta pari kuukautta mutta kun enemmän kokmuksia kertyy niin varmasti tulen niistä kertomaan, oli ne sitten hyviä tai huonoja.
Ja Katiaanalle: Jotkut ihmiset haluavat yksinkertaisen puutalon.. Kaikki eivät halua miloonia erkkeri-ikkunoita tai koristeellisia ikkunanpuitteita tai sataa eri terassia..tai mikä tärkeintä, korviaan myöten velkaa. Joten kannatta katsoa asioita monelta eri kantilta.
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 15:31 Maiju kirjoitti:makuasioista on ihan turha kiistellä. toisten mielestä kaikki puutalot on rumia hökkeleitä ja toisten mielestä kivitalot rumia. Mitä minä olen kuullut tuosta ettei saisi kaikkiin kuntiin rakentaa niin on kuulemma pötypuhetta. Jossain kunnassa ollut kiistaa taloedustajan kanssa mutta ei rakennusteknisistä syistä. Ja kyllä halvallakin voi saada hyvää, eri asia sitten saako parasta.
[/quote
Ei ole pötypuhetta vaan minulla on täysin fakta tieto asiasta!!!
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 23:55 iitu kirjoitti:\Televisiosta tuli kerran dokumenttia asiasta, ja jollain nettisivullakin on ollut, että jossain kunnassa oli kunnan rakennusluvista päättävillä riitaa älvsbytalon rakentajien kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 15:31 Maiju kirjoitti:makuasioista on ihan turha kiistellä. toisten mielestä kaikki puutalot on rumia hökkeleitä ja toisten mielestä kivitalot rumia. Mitä minä olen kuullut tuosta ettei saisi kaikkiin kuntiin rakentaa niin on kuulemma pötypuhetta. Jossain kunnassa ollut kiistaa taloedustajan kanssa mutta ei rakennusteknisistä syistä. Ja kyllä halvallakin voi saada hyvää, eri asia sitten saako parasta.
[/quote
Ei ole pötypuhetta vaan minulla on täysin fakta tieto asiasta!!!
Lisäksi uskon, että asiaan saattaa liittyä sellaisia juttuja, että yksinkertaisesti kunnat (vantaa, helsinkin...) haluavat suurituloisia veronmaksajia, ja sen vuoksi eivät halua älvsbytaloja kuntaan, koska ajattelevat, että verotulot eivät ole tarpeeksi suuret.
Lisäksi, mistä voi tietää mitä yhteyksiä tai kytköksiä joidenkin kunnan rakennusluvista päättävillä on yksinkertaisesti paikkakunnan rautakauppaan, jos ottaa älvsbyn verotulot eivät jää paikkakunnalle. Siis vaikka ei olisi kytköksiä, saatetaan kunnassa toivoa että verot jäävät paikkakunnalle.
Kaikilta jotka itse ovat muutamien vuosien sisään älvsbytalon rakentaneet, olen kuullut vain hyviä kommentteja. Keskimäärin parempia kuin lähes minkä tahansa suomalaisen pakettitalon ostaneilta.
Laadun kanssa ei ole mitään tekemistä sillä, että ei saisi tai toivottaisi, että johonkin kuntaan rakennetaan älvsby. Ovat yhtä hyviä ellei parempilaatuisia kuin muutkin talot.
Suomalaisesta kateudesta johtuu, että ne jotka ovat korviaan myöten veloissa, kadehtivat niitä, joilla jää rahaa muuhunkin, ja levittävät huhupuheita älvsbytaloista. Itse en sellaista omista. En usko että huhupuheet omistajia haittaavat. Tärkeintä että on tyytyväinen, ja suurin osa älvsbytalojen omistajista on.
Naurettava väite josta kuultaa läpi kirjoittajan tietämättömyys rakennusasioihin. Älvsby ei missään nimessä ole laadukkaampi talo kuin esim. jukka-talo tai kastelli tms. Terveisiä vaan sellaiselta joka on ihan oikeasti asioihin perehtynyt, myös älvsby-taloihin.Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 13:59 vieras kirjoitti:[
Laadun kanssa ei ole mitään tekemistä sillä, että ei saisi tai toivottaisi, että johonkin kuntaan rakennetaan älvsby. Ovat yhtä hyviä ellei parempilaatuisia kuin muutkin talot.
Tottakai saat, ihan työni puolesta olen näihin asioihin perehtynyt jo yli kymmenen vuoden ajan. En ole jukan tms edustaja jos sitä heti epäilet, ihan puolueeton taho siinä mielessä. En ota kantaa tuohon puutalo/kivitalo väitteesees. Melestäni katsot asiaa vain siltä kantilta mikä talo teille tulee, tuskin olet perehtynyt muihin taloihin aivan oikeasti. Kannattaa ajatella mitä sanoo jos ei asioista mitään oikeasti tiedä!Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 21:16 ohis kirjoitti:Saanko udella että kuinka sinä niihin sitten olet perehtynyt? Näistä asioista on ihan turhaa kiistellä, itse olen kivitalofani henkeen ja vereen ja voisin väittää että mikään puutalo ei täytyä mun kriteerejä laadukkaasta talosta B) silti ei ole pokkaa mennä väittämään, että älvärit on #&%?$!* sen enmpää kuin Jukat sun muut levyvillatalot eli ns puutalot. Ihan kelvollisia taloja kaikki.
Veljelläni älvari ja on muuten mies ihan alan ammattilainen, että sillä tavalla.Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 23:55 oikaisu kirjoitti:\Tottakai saat, ihan työni puolesta olen näihin asioihin perehtynyt jo yli kymmenen vuoden ajan. En ole jukan tms edustaja jos sitä heti epäilet, ihan puolueeton taho siinä mielessä. En ota kantaa tuohon puutalo/kivitalo väitteesees. Melestäni katsot asiaa vain siltä kantilta mikä talo teille tulee, tuskin olet perehtynyt muihin taloihin aivan oikeasti. Kannattaa ajatella mitä sanoo jos ei asioista mitään oikeasti tiedä!Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 21:16 ohis kirjoitti:Saanko udella että kuinka sinä niihin sitten olet perehtynyt? Näistä asioista on ihan turhaa kiistellä, itse olen kivitalofani henkeen ja vereen ja voisin väittää että mikään puutalo ei täytyä mun kriteerejä laadukkaasta talosta B) silti ei ole pokkaa mennä väittämään, että älvärit on #&%?$!* sen enmpää kuin Jukat sun muut levyvillatalot eli ns puutalot. Ihan kelvollisia taloja kaikki.
Tuolle mustatulle kohdalle kyllä kaipailisin hiukan perusteluja? Voit tietenkin kirjoitella omia mielipiteitäsi "tietona" mutta onko sinulla esittää kunnon faktatietoa asiasta?Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 08:03 ohis kirjoitti:juu todellakin olen perehtynyt puutalorakentamiseen eikä se mua edelleenkään vakuuta niin kuin kivitalomme. Pointti onkin se että kyllä nykyaikana kaikki talot asiansa ajaa, mielikuvilla tässä pelataan ja siinä taistelussa älvärillä sattuu olemaan huono maine, ihan turhaan :/
Niin, varmaan juuri älväreitä pystyttää :kieh: Älkää hyvät ihmiset niitä parakkeja ostakko, tosi rumia. Mutta jos ne jonkun makua miellyttää niinAlkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 12:38 vieras kirjoitti:\Veljelläni älvari ja on muuten mies ihan alan ammattilainen, että sillä tavalla.