Kenellä Älvsbytalo?

  • Viestiketjun aloittaja pusu
  • Ensimmäinen viesti
Niin no niitä tuttujen mielipiteitä ei aina kannata uskoa. Näistä syntyy vaan niitä kaupunkilegendoja =) mulla ei ole ko talofirmasta kokemusta mutta en usko että tässä maassa saa huonoa rakentaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 20:35 Maiju kirjoitti:
Niin no niitä tuttujen mielipiteitä ei aina kannata uskoa. Näistä syntyy vaan niitä kaupunkilegendoja =) mulla ei ole ko talofirmasta kokemusta mutta en usko että tässä maassa saa huonoa rakentaa.
Erääseen kaupunkiin täällä ei kyseiselle talolle myönnetä rakennuslupia että se kyllä kertonee jo jotain talon "hyvyydestä".
 
Katiaana
Mulle on aivan sama onko se "hyvä" vai "huono" talo, mutta se on RUMA ja eritäin halvan näköinen.

Halvalla ei hyvää saa, se pätee myös tähän taloon. Sanoohan sen järkikin.

Jos se olisi "hyvä" ja halpa niin eiköhän kaikilla olisi älvsby........ :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 14:08 Katiaana kirjoitti:
Mulle on aivan sama onko se "hyvä" vai "huono" talo, mutta se on RUMA ja eritäin halvan näköinen.

Halvalla ei hyvää saa, se pätee myös tähän taloon. Sanoohan sen järkikin.

Jos se olisi "hyvä" ja halpa niin eiköhän kaikilla olisi älvsby........ :whistle:

haista sinä katiaana piiiitkä #&%?$!* :LOL: sun mielipitees on tullut selville jo moneen kertaan :headwall: :headwall: aina pätemässä joka asiassa.
ja se on kumma kun kuulee aina näitä kun tutun kaiman serkun pojalla oli älväri ja oli huono,harvemmin niitä omakohtaisia kokemuksia täällä kuulee,siis huonoja.tyytyväisiä ovat älvärin omistajat olleet.teitä haukkujia taitaa vaan nyppiä ruotsalaisuus :LOL: :LOL:
 
Katiaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 14:42 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 14:08 Katiaana kirjoitti:
Mulle on aivan sama onko se "hyvä" vai "huono" talo, mutta se on RUMA ja eritäin halvan näköinen.

Halvalla ei hyvää saa, se pätee myös tähän taloon. Sanoohan sen järkikin.

Jos se olisi "hyvä" ja halpa niin eiköhän kaikilla olisi älvsby........ :whistle:

haista sinä katiaana piiiitkä #&%?$!* :LOL: sun mielipitees on tullut selville jo moneen kertaan :headwall: :headwall: aina pätemässä joka asiassa.
ja se on kumma kun kuulee aina näitä kun tutun kaiman serkun pojalla oli älväri ja oli huono,harvemmin niitä omakohtaisia kokemuksia täällä kuulee,siis huonoja.tyytyväisiä ovat älvärin omistajat olleet.teitä haukkujia taitaa vaan nyppiä ruotsalaisuus :LOL: :LOL:

:eek: :eek: ?
aina pätemässä ??
No ei toi vaan MUN mielipide ole, sori vaan. Enkä mä välitä jos muut niitä ostaa. :whistle:
 
makuasioista on ihan turha kiistellä. toisten mielestä kaikki puutalot on rumia hökkeleitä ja toisten mielestä kivitalot rumia. Mitä minä olen kuullut tuosta ettei saisi kaikkiin kuntiin rakentaa niin on kuulemma pötypuhetta. Jossain kunnassa ollut kiistaa taloedustajan kanssa mutta ei rakennusteknisistä syistä. Ja kyllä halvallakin voi saada hyvää, eri asia sitten saako parasta.
 
elvie harmailee
Älvsbytalolla oli paljon maanantaikappaleita 90-luvun alussa.. sieltä juontaa juurensa huono maine. Laatu on parantunut noista ajoista paljon..ja tämä on fakta. Itse olen ollut 90-luvun alussa ekaluokkalainen joten kun mietimme mieheni kanssa eri talopakettivaihtoehtoja niin meillä ei ollut tietoa tuosta huonosta maineesta. Onneksi. Jos olisimme tienneet emme ehkä varovaisina ihmisinä olisi uskaltaneet älväriä rakentaa, a nyt asuisimme kalliisti vuokralla. Olemme asuneet uudessa talossa nyt vasta pari kuukautta mutta kun enemmän kokmuksia kertyy niin varmasti tulen niistä kertomaan, oli ne sitten hyviä tai huonoja.
Ja Katiaanalle: Jotkut ihmiset haluavat yksinkertaisen puutalon.. Kaikki eivät halua miloonia erkkeri-ikkunoita tai koristeellisia ikkunanpuitteita tai sataa eri terassia..tai mikä tärkeintä, korviaan myöten velkaa. Joten kannatta katsoa asioita monelta eri kantilta.
 
Katiaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 22:01 elvie harmailee kirjoitti:
Älvsbytalolla oli paljon maanantaikappaleita 90-luvun alussa.. sieltä juontaa juurensa huono maine. Laatu on parantunut noista ajoista paljon..ja tämä on fakta. Itse olen ollut 90-luvun alussa ekaluokkalainen joten kun mietimme mieheni kanssa eri talopakettivaihtoehtoja niin meillä ei ollut tietoa tuosta huonosta maineesta. Onneksi. Jos olisimme tienneet emme ehkä varovaisina ihmisinä olisi uskaltaneet älväriä rakentaa, a nyt asuisimme kalliisti vuokralla. Olemme asuneet uudessa talossa nyt vasta pari kuukautta mutta kun enemmän kokmuksia kertyy niin varmasti tulen niistä kertomaan, oli ne sitten hyviä tai huonoja.
Ja Katiaanalle: Jotkut ihmiset haluavat yksinkertaisen puutalon.. Kaikki eivät halua miloonia erkkeri-ikkunoita tai koristeellisia ikkunanpuitteita tai sataa eri terassia..tai mikä tärkeintä, korviaan myöten velkaa. Joten kannatta katsoa asioita monelta eri kantilta.
Juu, me mietimme kans älväriä... en minä ketää moralisoi joka sen ottaa.
Me tykkäämme pelkistetystä. ei ole yhtään erkkeriä meidän taloissa, ei. ei ole terassia edes yhtä.
Mutta se on ruma ja piste. minun mielestä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 15:31 Maiju kirjoitti:
makuasioista on ihan turha kiistellä. toisten mielestä kaikki puutalot on rumia hökkeleitä ja toisten mielestä kivitalot rumia. Mitä minä olen kuullut tuosta ettei saisi kaikkiin kuntiin rakentaa niin on kuulemma pötypuhetta. Jossain kunnassa ollut kiistaa taloedustajan kanssa mutta ei rakennusteknisistä syistä. Ja kyllä halvallakin voi saada hyvää, eri asia sitten saako parasta.
[/quote

Ei ole pötypuhetta vaan minulla on täysin fakta tieto asiasta!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 23:55 iitu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 15:31 Maiju kirjoitti:
makuasioista on ihan turha kiistellä. toisten mielestä kaikki puutalot on rumia hökkeleitä ja toisten mielestä kivitalot rumia. Mitä minä olen kuullut tuosta ettei saisi kaikkiin kuntiin rakentaa niin on kuulemma pötypuhetta. Jossain kunnassa ollut kiistaa taloedustajan kanssa mutta ei rakennusteknisistä syistä. Ja kyllä halvallakin voi saada hyvää, eri asia sitten saako parasta.
[/quote

Ei ole pötypuhetta vaan minulla on täysin fakta tieto asiasta!!!
Televisiosta tuli kerran dokumenttia asiasta, ja jollain nettisivullakin on ollut, että jossain kunnassa oli kunnan rakennusluvista päättävillä riitaa älvsbytalon rakentajien kanssa.

Lisäksi uskon, että asiaan saattaa liittyä sellaisia juttuja, että yksinkertaisesti kunnat (vantaa, helsinkin...) haluavat suurituloisia veronmaksajia, ja sen vuoksi eivät halua älvsbytaloja kuntaan, koska ajattelevat, että verotulot eivät ole tarpeeksi suuret.

Lisäksi, mistä voi tietää mitä yhteyksiä tai kytköksiä joidenkin kunnan rakennusluvista päättävillä on yksinkertaisesti paikkakunnan rautakauppaan, jos ottaa älvsbyn verotulot eivät jää paikkakunnalle. Siis vaikka ei olisi kytköksiä, saatetaan kunnassa toivoa että verot jäävät paikkakunnalle.

Kaikilta jotka itse ovat muutamien vuosien sisään älvsbytalon rakentaneet, olen kuullut vain hyviä kommentteja. Keskimäärin parempia kuin lähes minkä tahansa suomalaisen pakettitalon ostaneilta.

Laadun kanssa ei ole mitään tekemistä sillä, että ei saisi tai toivottaisi, että johonkin kuntaan rakennetaan älvsby. Ovat yhtä hyviä ellei parempilaatuisia kuin muutkin talot.

Suomalaisesta kateudesta johtuu, että ne jotka ovat korviaan myöten veloissa, kadehtivat niitä, joilla jää rahaa muuhunkin, ja levittävät huhupuheita älvsbytaloista. Itse en sellaista omista. En usko että huhupuheet omistajia haittaavat. Tärkeintä että on tyytyväinen, ja suurin osa älvsbytalojen omistajista on.
 
oikaisu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 13:59 vieras kirjoitti:
[

Laadun kanssa ei ole mitään tekemistä sillä, että ei saisi tai toivottaisi, että johonkin kuntaan rakennetaan älvsby. Ovat yhtä hyviä ellei parempilaatuisia kuin muutkin talot.
:LOL: :LOL: :LOL: Naurettava väite josta kuultaa läpi kirjoittajan tietämättömyys rakennusasioihin. Älvsby ei missään nimessä ole laadukkaampi talo kuin esim. jukka-talo tai kastelli tms. Terveisiä vaan sellaiselta joka on ihan oikeasti asioihin perehtynyt, myös älvsby-taloihin.
 
ohis
Saanko udella että kuinka sinä niihin sitten olet perehtynyt? Näistä asioista on ihan turhaa kiistellä, itse olen kivitalofani henkeen ja vereen ja voisin väittää että mikään puutalo ei täytyä mun kriteerejä laadukkaasta talosta B) silti ei ole pokkaa mennä väittämään, että älvärit on #&%?$!* sen enmpää kuin Jukat sun muut levyvillatalot eli ns puutalot. Ihan kelvollisia taloja kaikki.
 
Niin piti meiän autonkin olla täynnä vikoja (Chrysler Grand Voyager). Ei sitten ollut oikein kellään mitään hyvää sanottavaa. Kun kaikki TIESI niin hyvin siitä autosta lähes kaiken, kun oli kuullut aina joltain tutun tutulta tai työkaverilta tms. Mutta ihan oikeassa todellisuudessa autossa ei ensimmäistäkään vikaa tähän päivään mennessä!! ONNEKSI tehtiin niinkuin itse parhaaksi nähtiin ja vaihdettiin kyseiseen autoon, eikä kuunneltu liian vakavissamme näitä kaikesta tietäviä.

Eihän auto ja talo nyt sama asia ole, mutta viittaankin nyt näihin "tietäjiin".
 
oikaisu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 21:16 ohis kirjoitti:
Saanko udella että kuinka sinä niihin sitten olet perehtynyt? Näistä asioista on ihan turhaa kiistellä, itse olen kivitalofani henkeen ja vereen ja voisin väittää että mikään puutalo ei täytyä mun kriteerejä laadukkaasta talosta B) silti ei ole pokkaa mennä väittämään, että älvärit on #&%?$!* sen enmpää kuin Jukat sun muut levyvillatalot eli ns puutalot. Ihan kelvollisia taloja kaikki.
Tottakai saat, ihan työni puolesta olen näihin asioihin perehtynyt jo yli kymmenen vuoden ajan. En ole jukan tms edustaja jos sitä heti epäilet, ihan puolueeton taho siinä mielessä. En ota kantaa tuohon puutalo/kivitalo väitteesees. Melestäni katsot asiaa vain siltä kantilta mikä talo teille tulee, tuskin olet perehtynyt muihin taloihin aivan oikeasti. Kannattaa ajatella mitä sanoo jos ei asioista mitään oikeasti tiedä!
 
tokaisu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 23:55 oikaisu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 21:16 ohis kirjoitti:
Saanko udella että kuinka sinä niihin sitten olet perehtynyt? Näistä asioista on ihan turhaa kiistellä, itse olen kivitalofani henkeen ja vereen ja voisin väittää että mikään puutalo ei täytyä mun kriteerejä laadukkaasta talosta B) silti ei ole pokkaa mennä väittämään, että älvärit on #&%?$!* sen enmpää kuin Jukat sun muut levyvillatalot eli ns puutalot. Ihan kelvollisia taloja kaikki.
Tottakai saat, ihan työni puolesta olen näihin asioihin perehtynyt jo yli kymmenen vuoden ajan. En ole jukan tms edustaja jos sitä heti epäilet, ihan puolueeton taho siinä mielessä. En ota kantaa tuohon puutalo/kivitalo väitteesees. Melestäni katsot asiaa vain siltä kantilta mikä talo teille tulee, tuskin olet perehtynyt muihin taloihin aivan oikeasti. Kannattaa ajatella mitä sanoo jos ei asioista mitään oikeasti tiedä!
Veljelläni älvari ja on muuten mies ihan alan ammattilainen, että sillä tavalla.
 
ohis
juu todellakin olen perehtynyt puutalorakentamiseen eikä se mua edelleenkään vakuuta niin kuin kivitalomme. Pointti onkin se että kyllä nykyaikana kaikki talot asiansa ajaa, mielikuvilla tässä pelataan ja siinä taistelussa älvärillä sattuu olemaan huono maine, ihan turhaan :/
 
\Veljelläni älvari ja on muuten mies ihan alan ammattilainen, että sillä tavalla.

[/quote]

Niin, varmaan juuri älväreitä pystyttää :LOL: :kieh: :LOL: :whistle: Älkää hyvät ihmiset niitä parakkeja ostakko, tosi rumia. Mutta jos ne jonkun makua miellyttää niin :LOL:
 
mielipide
Kannatta kysyä rakennusalan asiantuntijoiden mielipiteitä, kun oikeasti tietävät taloista jotakin. Täällä palstalla ei kukaan tunnu tietävän mitään, kun sangen lapsellisia kommentteja satelee.

En lähde haukkumaan älväreitä sen enempää, mutta rakennusmiestuttaviltani olen kuullut jos jonkinlaisista epäkohdista. Älväriä on näillä seuduilla ollut myös vaikea saada jälleenmyytyä.
 
matamimimmi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 08:03 ohis kirjoitti:
juu todellakin olen perehtynyt puutalorakentamiseen eikä se mua edelleenkään vakuuta niin kuin kivitalomme. Pointti onkin se että kyllä nykyaikana kaikki talot asiansa ajaa, mielikuvilla tässä pelataan ja siinä taistelussa älvärillä sattuu olemaan huono maine, ihan turhaan :/
Tuolle mustatulle kohdalle kyllä kaipailisin hiukan perusteluja? Voit tietenkin kirjoitella omia mielipiteitäsi "tietona" mutta onko sinulla esittää kunnon faktatietoa asiasta?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2006 klo 12:38 vieras kirjoitti:
\Veljelläni älvari ja on muuten mies ihan alan ammattilainen, että sillä tavalla.
Niin, varmaan juuri älväreitä pystyttää :LOL: :kieh: :LOL: :whistle: Älkää hyvät ihmiset niitä parakkeja ostakko, tosi rumia. Mutta jos ne jonkun makua miellyttää niin :LOL:

[/quote]


mitä h.elvettiä se sinulle tai kenellekkään muulle kuuluu mitä taloja ihmiset ostavat :headwall: :headwall: itse taidat olla vaan kade,kumminkaan sulla ei ole varaa rakentaa mitään :LOL: :LOL:
 
Mies vaan
Niistä Älvsbytaloista...

Ei missään nimessä kannata ruveta semmoista tilaamaan, vaan ostaa ihan oikea ja kunnollinen talo. Tässä muutamia Älvsbytalojen
miinuksia.

- Ei lattialämmitystä. Lattialämmitys on nykyään ehdoton mukavuustekijä talossa, varsinkin jos on pieniä lapsia. Älvsbytaloissa on "rossipohja", eli talon on alapuolelta "ontto/tyhjä". Talvella väkiselläkin kylmät lattiat. Sekä ajansaatossa lattiat rupeavat natisemaan.

- LVI -suunnittelu, on suoraan sanottuna hirveä. Korvausilma otetaan jokaiseen huoneeseen ikkunan yläpuolella olevasta reijästä. Eli ikkunan yläpuolella on n. 12x12 cm, reikä jossa on ritilikkö ettei pikkulinnut tule sisälle. Kun ulkona on 30 astetta pakkasta, niin tulee tuosta reijästä -30 asteinen korvausilma suoraan sisälle. Kaikissa nykyaikaisissa ja hyvin suunnitelluissa taloissa, korvausilma lämmitetään ennenkuin se otetaan taloon sisälle, mutta EI älvsbyssä. Näistä aukoista myös äänet kantautuvat ulkoa sisälle todella selvästi.

- Huonekorkeus vain 240 cm. Eli huoneet on 20 cm matalampia kuin normaaleissa Suomalaisissa taloissa. Tekee ahtaan tunnelman sisälle.

- Kaikki väliseinät tehty lastulevystä. Materiaalina ihan liian heikko nykypäivänä.

- Myös kosteiden tilojen seinät on tehty lastulevystä

- kosteiden tilojen lattiat on myös lastulevyä/puuta

- Sisäväliseinien välissä ei ole laitettu villoja. Lämmityksen kannalta ei tietenkään ole mitään väliä, mutta äänieristyksen takia ehdottoman
tärkeä. Eli olohuoneessa ei kuunnelta televisiota edes hiljaisella häiritsemättä nukkujia.

- Kaapistot halvan näköisiä ja kaapistoja todella vähän.

- muovimatot kaikkialla, myös pesuhuoneessa. Pesuhuoneiden seinät tehty niin heppoisesti ettei ne edes kunnolla kestä laatoituksen painoa.

- sähkösuunnitelma. Sähköpisteitä on niin vähän kun vaan voi olla, eli jatjohtoja ja jakorasioita ei kannata hävittää. Sisäverkkoa (ATK -laitteita varten) ei ole.

- Sisustusmateriaalien yleinen laatu. Kaikki on halvinta mahdollista ja näyttää myös siltä.


Nämä puutteet jos rupeaa rahalla korjaamaan, ei Älvsbytalo olekkaan enään niin halpa. Ja vastaavasti jos perinteisen Suomalaisen talon rupeaa varustelemaan näin kehnosti ja huonoilla materiaaleilla, päästää todella lähelle Älvsbyn hintaa. Mutta monikaan ei halua itse tietoisesti valita taloonsa kaikissa tavaroissa halvinta mahdollista kamaa.

Nämä tulivat nyt ensimmäisenä mieleen.
 

Yhteistyössä