Kenellä tässä on vastuu? Turvallisesta autoilusta.. VITUTTAA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väheksytty äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mielikki:
miksi niillä isien mielipiteillä ei ole mitääm merkitystä... ihan yhtä vastuullisia huoltajia ne on ja ovat liikenteessä suht paljon enempi kiun naiset

Meillä kyl mies ajaa enemmän ku minä vaikka munkaan km määrät ei jää pieniks mut myös mä olen enemmän tutustunut lasta koskeviin turvallisuuspykäliin ja suosituksiin.
Tossa tilanteessa meillä olis mies saanu lähtee yksinään anoppilaan ja pysyy siel

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
Sanon tässä vähän aiheen vierestä, mutta miehesi toimii myös todella epäreilusti siinä, että lasten edessä jättää sinun sanomiset täysin omaan arvoonsa :(

No niinpä. Tämä on meillä suurin syy, miksi minulla ei ole paljon minkäänlaista arvovaltaa lasten silmissä. Olen vaan se ilkeä akka, joka kieltää kaiken hauskan. Sitten mies ihmettelee, kun talo on sekaisin, kun tulee töistä. Käyttäytyy sitten niin kuin olisi minun syy, että lapset ei tottele minua. :hadwall: Asian vierestä tämäkin...

Tosi kurjaa :(
Onko teillä kahdella muuten minkäänlaista puheyhteyttä? Voisitteko vaikka lasten nukkuessa jutella asiasta? Saatko miestäsi millään ymmärtämään kantaasi? Siis lähinnä tuosta, ettei lasten kuullen tyrmättäisi toista.

Miehellä on kauhea stressi päällä raha-asioista ja työasioista niin ei sen kans pysty taas juttelemaan mistään kunnolla. Saa vastaan vain tuhinaa ja kiroilua ja huutamista sitten. Ollaan me tästä joskus juteltu ja se usein muistaakin ettei toisen tekemiä päätöksiä saa kumota. Ja sitten välissä se on niin stressaantunu ja vittuuntunu ettei välitä paskan vertaa. Ja sitte joskus se on mulle jostakin vihanen niin silloin tykkää nollata minun arvovaltaa. :kieh: Sillä on taito saada minut tuntemaan itseni idiootiksi niin kai noi lapsetkin sitten sellaisena...

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
miksi niillä isien mielipiteillä ei ole mitääm merkitystä... ihan yhtä vastuullisia huoltajia ne on ja ovat liikenteessä suht paljon enempi kiun naiset

Meillä kyl mies ajaa enemmän ku minä vaikka munkaan km määrät ei jää pieniks mut myös mä olen enemmän tutustunut lasta koskeviin turvallisuuspykäliin ja suosituksiin.
Tossa tilanteessa meillä olis mies saanu lähtee yksinään anoppilaan ja pysyy siel

ap:n aloituksesta vaan tulee sellainen kuva, että väheksyy miestä ja sen isyyttä. esim ei usko jos mies sanoo et penkki on jo laitettu taakse vaan on pakko käydä ite sitä räpläämässä vielä- tällaset ihmiset on raivostuttavia, oli ne sit miehiä tai naisia.

Meillä on airbag vänkki paikalla ja lapsi 9v. ja 146cm saa istua edessä kun ensin kytken airbagin pois päältä. Tällä neidillä ei enää koroketta, mutta jos etupenkillä istuu neiti 7v. 123cm pitkä hänellä on koroke ja airbag pois päältä. Poitsu 3,5v istuu selkänojallisella korokkeella (missä turvavyön ohjain) takapenkillä aina!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:

ap:n aloituksesta vaan tulee sellainen kuva, että väheksyy miestä ja sen isyyttä. esim ei usko jos mies sanoo et penkki on jo laitettu taakse vaan on pakko käydä ite sitä räpläämässä vielä- tällaset ihmiset on raivostuttavia, oli ne sit miehiä tai naisia.

No itseasiassa se on ihan päinvastoin. Mies väheksyy kaikki minun tiedot, vaikka minä harrastan enempi lukemista ja otan asioista selvää jos ne askarruttaa. Olen tuolle tilannu autolehtiäkin että lukee sieltä muiden miesten tekemiä tutkimuksia ja mielipiteitä näistä aiheista. kummasti ne asiat on aina itsestään selviä silloin kun joku mies ne selittää tai mies on ite sitä miettiny. mutta aina kun minä jotakin selitän niin on itsestään selvää että minä vauhkoan tyhjästä ja olen idiootti. Miljoona kertaa sattunut niin että olen selittänyt jonkin asian, mies on vängänny vastaan niin kauan että luovutan ja sitten muutaman kk.n päästä mies selitää samaa asiaa niin kuin se olis hänen oma keksimänsä. :headwall: Onko se sitten mikään ihme että nykyisin kun tulee tuollaista kinaa niin mulla on vähän pakko yrittää kaikin voimin puolustella sitä omaa mielipidettäni jos kerran olen siitä 100% varma.. ja silti minut jyrätään.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kolmelle:
Meillä on airbag vänkki paikalla ja lapsi 9v. ja 146cm saa istua edessä kun ensin kytken airbagin pois päältä. Tällä neidillä ei enää koroketta, mutta jos etupenkillä istuu neiti 7v. 123cm pitkä hänellä on koroke ja airbag pois päältä. Poitsu 3,5v istuu selkänojallisella korokkeella (missä turvavyön ohjain) takapenkillä aina!!

Sillä 146senttisellä vaan pitäis olla se tyyny päällä sillon kun siinä istuu. Muuten kaikki ok.

Mutta nyt vaan pidät puolesi! Näytät että äidilläkin on merkitystä.
Et anna ukkos sanella yksinään sääntöjä!
Anna toisen sitten vaan huutaa. MIkäs siitä muuttuis jos kerta jo muutenkin huutaa.
Ja se on totta, että ne lapset saattaa äkkiä oppii sinua samalla tavalla kohtelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on 6-7v istunu edessä pallin päällä....

EI siinä mitään jos ei ole turvatyynyä

Korokeistuimella istuva lapsi istuu oikealla korkeudella ja selkä menosuuntaan, joten lain mukaan hän voi istua myös etupenkillä vaikka turvatyyny olisikin käytössä. Selkä menosuuntaan kiinnitettäviä istuimia ei voi laittaa etupenkille, jos turvatyyny on käytössä.

No sehän riippuu ihan lapsen koosta korottaako se koroke tarpeeksi vai ei!!
Meillä esim jää aika paljon alle sen 135cm.
Eli ei ihan noin yksiselitteistä taas.

Lähinnä nyt kyllä ajattelin, että korokkeella istuisi sen kokoinen, että se korottaa tarpeeksi... Pienemmät tarvitsevat sitten istuimen. 6- vuotias harvoin on niin pieni, etteikö koroke häntä tarpeeksi korkealle nostaisi, jotta turvavyöt asettuvat oikein.

Yhteistyössä