Kenellä muulla yhtä v-mäinen äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZäDäM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Otan osaa! Mulla on hankala äiti ja hankala äitipuoli, joten mä olen ihan suosiolla päättänyt että hoitoapua en heiltä pyydä. En jaksa sitä showta joka siitä kuitenkin tulee: toinen ei luultavasti pidä lupaustaan ja toinen kiukuttelee muuten vaan. Ihanaa.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja Aika:
Lapsellinen olet. Jos oletat saavasi lapsenhoitopalveluja, mutta et voi "vastalahjaksi" käydä kylässä. Ehkä äitisi oikeasti kaipasi seuraa pahalla mielellä riidan jälkeen.

No meidän tapauksessa ainakin on niin, että narsistiäidin luo pitäisi päästä puolentunnin sisään, viis veisata siitä, mitä on suunniteltu, pahimassa tapauksessa olen lähtenyt toisesta kyläpaikasta hippulat vinkuen kun mutsi vaatii, jos en suostu, vetää herneet nenään.

No jos kerran on narsisti, katkaise välit, niiden kanssa ei tule toimeen kuinkaan. Isäni oli narsistipaska.
En veisi lapsiakaan moiselle. Yhtenä hetkenä sitä mieltä toisena tätä, lapset ahdistuvat kun eivät tiedä mikä oikea tapa olla. Tuulella käypä tuuliviiri jolle ei aamulla herättyään tiennyt sanooko huomenta vai alkaako huutaa, vai onko suutuksissa jostain.

Niin, samat fiilikset. Vieläkin menee kylmät väreet kun miettii lukioaikoja kotona...Hui. Voi sitä ahdistuksen määrää...

Meillä menee nyt ihan hyvin, välimatkaa on ja mä en kerro hälle mitään ja en pyydä mitään, eipä hänestäkään juuri kuulu ja jos soittaa, ei koskaan kysy kuulumisiakaan vaan valittaa vaan omaansa. Jos itse soitan, sama juttu.
Tää viileä tilanne on paras ikinä, olen onnellinen siitä. Mä olen miettinyt joskus, että jos tulee se tilanne, että äitini kuolee ennen minua, mä tunnen varmasti helpotusta jollain lailla (suruakin tottakai) ja oloni muuttuu paremmaksi kun ei tarvitse tekemisistään tai mistään tuntea huonoa omaatuntoa ja haudan takaa ei pääse kontrolloimaan mua tai mun lapsia.

Mullapa on kuoltua unissa. Tappelen, riitelen hyvin usein hänen kanssa unissani. Johtuu varmaan kun en uskaltanut vastaan sanoa, ahdistuin, traumatisoiduinkin. Varmaan unissani puran niitä nyt ja möykkään:)

Pyytäkää huoneeseen pari lisävuodetta ja teette reissusta perheloman.
Tiedän että haluatte mennä kaksin mutta jos vaihtoehtona on antaa lapset ihmiselle joka heidät ottaa vastahakoisesti ja jonka käytös on huonompaa kuin teini-ikäisen lapsenlikan niin kyllä koittaisin tällä kertaa nauttia kylpylästä lasten kera.

Keskustelussa kaksi porukkaa, narsisitiäiten tyttäriä ja normaalien äitien tyttäriä. Pointti oli siinä, että mummeli oli luvannut ottaa lapset ja siinä vaiheessa ei ollut sattunut keksimään, että on siivouspäivä. Sitten myöhemmin kävi tuulella kuten aina käy eikä lupauksiin voi luottaa muutenkaan ja keksi, että onkin siivouspäivä eikä voi ottaa lapsia. Yhtä hyvin olisi voinut keksiä jonkun muun syynkin. Pointti on siis siinä, että lupaa ottaa lapset ja myöhemmin keksii, ettei jaksakaan tai haluakaan ja kesii, että on siivouspäivä. Törkeä pettäminen lupaamisessa. Normaalien äitien tyttäret ei ymmärrä, miltä tuo tilanne tuntuu, kun yhden kerran luottaa äitiinsä ja taas se vetää puihin. Normaali mummeli miettii luvatessaan, että voiko ottaa lapset, käy siivouspäivät ja muut omat velvollisuutensa läpi ja joko lupaa tai ei lupaa (mummeleiden ei tosiaankaan ole pakko ottaa lapsia hoitoon) ja toimii sitten sen mukaan kuten normaalit aikuiset ihmiset.

niin tuttua...
oma äitini tuollainen "hoidan kyllä mutta sitten puutun kaikkeen teidän elämässä"-tyyppi ja anoppi taas sanoo suoraan että ei ikinä hoida meidän lapsia edes paria tuntia, piste, mutta esittää muille niin rakastavaa ja huolehtivaa mummoa että yäk.
turha varmaan sanoa, että ollaan tyydytty siihen että koskaan ei saa apua. mutta eipä pidetä ollenkaan yhteyttäkään noihin ihmisiin.

Oma äitini on tavallinen huolehtivainen, ehkä hiukkasen tuppautuva hetkittäin ja kohtelee välistä minua kuin lasta. Sanon tästä kyllä hänelle, parempaan päin menee. Tekee kaikensa omiensa ja lastenlastensa puolesta, aina on voinut luottaa häneen. Se että äitini olisi sellainen kuin moni täällä puhuu omastaan, tuntuu aika mahdottomalta ja raskaalta. En voi yksinkertaisesti ajatella mitä se voi olla. Olen iloinen kuitenkin että teiän lapsenlapsilla tulee olemaan erilainen mummo ja kierre pysähtyy.

Mä ilmoitin äitilleni vaan että tuon lapset hoitoon silloin ja haen pois sitten kun on aika. Ei voinut vastustaa. Me lähdimme kahdestaan ulkomaille. Vietiin lapset edellisenä iltana ennen kun lähdettiin lentokentälle. Oltiin yötä miehen isän luona. Toisten sisarusten lapsia hoitaa aina kun vaan sisarukset pyytää. Nyt todettiin miehen kanssa et oli viimeinen kerta. Äitini ei ole ottanut sen hoitamisen jälkeen mitään yhteyttä. Siitä on nyt mennyt 2kk:ta.

Joo täällä. Oma mummoni oli kuullut parturiltaan että äitini oli suureen ääneen ilmoittanut että on liian nuori mummoksi,eikä aio kakaroita hoidella. Jos joskus o erehdytty kysymään hoitajaksi niin koskaan ei ole onnistunut...sellanen mukava mummu täällä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Mun äitini samalainen,tosin ilmoitti aikoinaan jo kun lapsen sain ettei aijo sitä vahtia ja itsehän kakarasi kasvatat.
Ja niin olen kasvattanut,kerran kysyi voiko olla avuksi vaikka hoitaa lapsia ja sanoi että katsotaan..no sen jälkeen alkoi juoksuttamaan minua mennen tullen jos joskus tarvitsen hältä lastenhoitopalvelusta,tein sille juoksemiselle lopun ja en antanut lastakaan hoitoon.Koittaa kokoajan syyllistää minua siitä ja kuitenkaan ihminen ei itse halua olla mummo lapsilleni:(
Minulla on hyvin narsistinen äiti ja silloin harvoin kun tuo nylyään käy kylässä (jos jonkun kyydissä pääsee meille kun on tuota matkaa) niin aina saa siivota asuntoa ja aina saan palkaksi haukkumista vaikka lattia kiiltää,aina meillä on paskasta ja aina meillä on jotain mistä valittaa,
sitten kehtaa ihmetellä kun asutaan eri kaupungeissa ja ei käydä kylässä:(
Ennen asuttiin samassa kylässä ja naapurini teki valituksen kun äiti mennen tulle tuli kylään ja jos en olut kotona hakkasi meidän asunnon ovea kuulemma kun me ei muka avattu ovea(paha avata jos ei olla kotona)
Sain yhdestä työpaikasta huomautuksen kun äitini mielestä minä olin leikkitöissä ja en tehnyt kunnollisia töitä:( listaa voisin jatkaa eli tiedän todella jos oma äiti ei ajattele oman lapsen parasta,mutta tosiaankin suosittelen välimatkan ottoa ja hanki vaikka maksullinen hoitaja kotiin lapsille näin säästyt monelta murheelta ja lapsien ei tarvitse seurata äidin ja tyttären välienselvittelyä

Pistä nyt edes yksi .(piste) sinne niin jaksaisi lukea.

Alkuperäinen kirjoittaja justiina68:
Mä ilmoitin äitilleni vaan että tuon lapset hoitoon silloin ja haen pois sitten kun on aika. Ei voinut vastustaa. Me lähdimme kahdestaan ulkomaille. Vietiin lapset edellisenä iltana ennen kun lähdettiin lentokentälle. Oltiin yötä miehen isän luona. Toisten sisarusten lapsia hoitaa aina kun vaan sisarukset pyytää. Nyt todettiin miehen kanssa et oli viimeinen kerta. Äitini ei ole ottanut sen hoitamisen jälkeen mitään yhteyttä. Siitä on nyt mennyt 2kk:ta.

hä?

Alkuperäinen kirjoittaja justiina68:
Mä ilmoitin äitilleni vaan että tuon lapset hoitoon silloin ja haen pois sitten kun on aika. Ei voinut vastustaa. Me lähdimme kahdestaan ulkomaille..

Millä oikeudella sä tälläisen päätöksen teet äitisi puolesta?
Tosi sikamaista lapsia ja mummoa kohtaan.

Minäpä sit varmaan pesen koko porukan mennen tullen =(

Mä jos kysyin hoitajaksi ajoissa,jos siis oli esim. häät tiedossa puolta vuotta ennen ni koskaa ei tienny vastausta,katotaa sit eikä ees sit saman viikon alussa,sinä päivänä ku lapset piti hoitoon viedä sai vastauksen oliko oma ryyppyilta tärkeämpi vai ei.
Äitini on yh,nuorin sisaruksistani on 16v ja asuu siis edelleen kotona,äitini tulot ovat n.1700e/kuussa ja silti hänellä ei ole koskaan rahaa,asuu vuokralla n.400e kuussa,tiedän nämä syystä että jokunen vuosi sitten jouduin hoitamaan hänen talouttaan hetken aikaa kun hän oli sairaalassa.Luottotiedot äidiltäni on menneet eli hän ei saanut nettiyhteyttä,joten hommasin sen hänelle,kuten myös puhelinliittymän sairaalassa olo aikana,kun en koko aikaa jaksanut olla lisäämässä prepaid liittymään puheaikaa.Sovimme silloin että hän maksaa minulle näistä tulevat kulut kuukausittain,mutta kuinkas kävikään rahat ovat edelleen saamatta,minun pitäisi maksaa hänenkin laskunsa huimista kotihoidontuista.Jokunen aika sitten kun hän tiesi minun soittavan rahojen perään hän jätti puhelimeen vastaamatta,ilmoitti sitten myöhemmin viestillä ettei ole rahaa kun sai vaan 200e tilin ja pitäisi vuokraakin maksaa eikä ole puhelimen laturia ni ei voi soittaa,mut samaan aikaan kun laittoi viestin istui kotonaan koneella fb:ssa.Mä sit ilmoitin et voi lähettää sim-kortit mulle,kun minunhan ne ovat,ei kuulunu vaik oottelin,ilmoitin sit puhelimen sim-kortin kadonneeksi ja viime viikolla kun kävin asioilla siellä päin hain mokkulankin pois,jota siellä 2viikkoa surutta käyttivät siskoni kanssa vaikka olin kieltänyt,siskoni sitten itku silmässä mokkulan mulle luovutti...
Nyt äitini on minulle 600e velkaa,olen maksellut hyväuskoisena hölmönä hänen laskujaan olettaen et kyllä hän takaisin maksaa ja joka kerta kun on meidän lapsia vahtinut olen vähentänyt tuosta summasta 20e oli se vahtiminen ollut sitten minun pyynnöstä tai hänen omastaan.
Muutama vuosi sitten tätini mies yritti suudella minua kun olin jo käynyt tyttäreni kanssa nukkumaan,eikä ollut ensimmäinen kerta.Asia kun tuli tätini tietoon hän kysyi asiaa mieheltään joka tietysti kielsi kaiken sanoi vain yrittäneensä antaa tyttärelleni hyvän yön suukkoa,minä olin seinän vieressä ja tyttäreni sängyn reunalla ja huoneessa oli ovi auki keittiöön jossa paloi valot,et ei ainakaa pimeetä voi asiasta syyttää...
Muutenkin tän miehen ex-vaimo epäilee tän miehen käyttävän lapsiaan hyväksi,joten ymmärrätte kai jos mä en halua lapsiani moisen lähelle.No jokunen aika sit veljeni oli äidilläni kylässä ja siellä kylällä oli tapahtuma johon olivat menossa ja sinne piti myös tulla tämän tätini miehensä kanssa,mä kun tästä kuulin sanoin äidilleni et minun lastani et sen ukon lähellekään vie se oli vaa et ethän sä noin voi tehä jos työ ootte riidoissa ku ne niin tykkää meiän tytöstä,tykkää kai jos on lapsiin sekaantuja.Lupasin tyttäreni sinne sillä verukkeella et veljeni ja vaimonsa pitävät huolen ettei lapseni ole missää tekemisissä tuon miehen kanssa,mut kuinkas ollakkaan olihan ne ollu ku näin valokuvia jälkikäteen.Sanoin jo silloin äidillenni et jos sä viet mun lapsen lähellekään sitä elukkaa meidän välit on poikki lapsia myöten,mut eipä tuo ottanu tosissaa,mut minäpä otin!
Näin meillä!

Yhteistyössä