Kenellä muulla yhtä v-mäinen äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZäDäM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ZäDäM

Aktiivinen jäsen
31.01.2008
3 633
1
36
Äitini lupasi jo pitemmän aikaa sitten ottaa lapset viikonlopuksi lapseni yöhoitoon, jotta pääsisimme hotelliin juhlimaan kun täytän pyöreitä vuosia.

No nyt sitten kun suostunut eilen menämään hänen luokseen leikkimään kulissileikkiä (on suuttunut miesystävälleen ja kutsui meidät siksi sinne. Jotta voisi taas kuvitella että on jotenkin parempi kuin avokkinsa ). Äiti otti sitten ja suuttui ja perui lasten tulon sinne.

Jos me ei nyt sitten saada lapsille ketään muuta hoitajaa, niin meidän pitää perua hotelli.
Eikä se mitään, mutta kuinka selittää lapsille, että koska äiti ei suostunut hyppimään mummon pillin mukaan, niin lapset eivät saa mennä mummon luokse.

Ei se ole lasten vika jos meillä on erimielisyyksiä.

Raivostuttaa tämmöinen äitini käytös.

Otan osaa. Meillä oli aika riitaisa vaihe äitini kanssa teinivuosinani, mutta nykyään olemme ylimmät ystävät. Onko teillä muita, vaikka kavereita tms. joita voitte vahdiksi pyytää?

Tuttua, niin tuttua. Mä olen ratkaissut asian niin, että yksinkertaisesti en pyydä häneltä mitään apua, ettei tule tuollaisia tilanteita enää, eikä pahaa mieltä. Me ei siis juuri käydä missään...Mutta sekin on parempi kuin kiitollisuudenvelka sellaiselle noita-akalle.

Lapsellinen olet. Jos oletat saavasi lapsenhoitopalveluja, mutta et voi "vastalahjaksi" käydä kylässä. Ehkä äitisi oikeasti kaipasi seuraa pahalla mielellä riidan jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aika:
Lapsellinen olet. Jos oletat saavasi lapsenhoitopalveluja, mutta et voi "vastalahjaksi" käydä kylässä. Ehkä äitisi oikeasti kaipasi seuraa pahalla mielellä riidan jälkeen.

Mun äitini saa kiukutella ja käyttää mietä välikätenä omissa riidoissaan?

Enpä usko.

No meidän tapauksessa ainakin on niin, että narsistiäidin luo pitäisi päästä puolentunnin sisään, viis veisata siitä, mitä on suunniteltu, pahimassa tapauksessa olen lähtenyt toisesta kyläpaikasta hippulat vinkuen kun mutsi vaatii, jos en suostu, vetää herneet nenään.

Mun äitini samalainen,tosin ilmoitti aikoinaan jo kun lapsen sain ettei aijo sitä vahtia ja itsehän kakarasi kasvatat.
Ja niin olen kasvattanut,kerran kysyi voiko olla avuksi vaikka hoitaa lapsia ja sanoi että katsotaan..no sen jälkeen alkoi juoksuttamaan minua mennen tullen jos joskus tarvitsen hältä lastenhoitopalvelusta,tein sille juoksemiselle lopun ja en antanut lastakaan hoitoon.Koittaa kokoajan syyllistää minua siitä ja kuitenkaan ihminen ei itse halua olla mummo lapsilleni:(
Minulla on hyvin narsistinen äiti ja silloin harvoin kun tuo nylyään käy kylässä (jos jonkun kyydissä pääsee meille kun on tuota matkaa) niin aina saa siivota asuntoa ja aina saan palkaksi haukkumista vaikka lattia kiiltää,aina meillä on paskasta ja aina meillä on jotain mistä valittaa,
sitten kehtaa ihmetellä kun asutaan eri kaupungeissa ja ei käydä kylässä:(
Ennen asuttiin samassa kylässä ja naapurini teki valituksen kun äiti mennen tulle tuli kylään ja jos en olut kotona hakkasi meidän asunnon ovea kuulemma kun me ei muka avattu ovea(paha avata jos ei olla kotona)
Sain yhdestä työpaikasta huomautuksen kun äitini mielestä minä olin leikkitöissä ja en tehnyt kunnollisia töitä:( listaa voisin jatkaa eli tiedän todella jos oma äiti ei ajattele oman lapsen parasta,mutta tosiaankin suosittelen välimatkan ottoa ja hanki vaikka maksullinen hoitaja kotiin lapsille näin säästyt monelta murheelta ja lapsien ei tarvitse seurata äidin ja tyttären välienselvittelyä

:wave:
Meillä myös hankala mummo, täysin tuulella käyvä tapaus.
Mies oli ihan järkyttynyt, kun äiti kielsi mua tulemasta lasten kanssa yökylään (olin kipeänä ja mies reissussa) koska hänellä oli siivouspäivä. Mulle ei ollut mitään uutta, mutta miehen mielestä tosi kummaa jos lapsuudenkotiin kielletään menemästä.

oletko katsonut teidän paikkakunnan/kaupungin lastenhoito mahdollisuuksia googlella löytää varmasti monta vaihtoehtoa;)
Meilläpäin toimii ainakin 4h yhdistys ja MLL ja seurakunnallakin oli jotain että tulevat kotiin hoitamaan

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
tuo meille, tuossa 8päivän jälkeen oon 2vk kotona.. :kieh: pidän ne kurissa ja herran nuhteessa täällä :saint:

Kiitos. Tulis vaan turhan pitkä reissu :D

no onha tääläki hotelleja :D
ja lisäyksenä, mä en enää edes pyydä anoppia kattoo noita, muita lapsenlapsia voi ottaa yökylään ja vahtia, me joudutaan maksamaan siitä että se vahtii noita joskus. pistinkö paremmaks? B)

tuo meille, tuossa 8päivän jälkeen oon 2vk kotona.. :kieh: pidän ne kurissa ja herran nuhteessa täällä :saint:

Kiitos. Tulis vaan turhan pitkä reissu :D

no onha tääläki hotelleja :D
ja lisäyksenä, mä en enää edes pyydä anoppia kattoo noita, muita lapsenlapsia voi ottaa yökylään ja vahtia, me joudutaan maksamaan siitä että se vahtii noita joskus. pistinkö paremmaks? B)

Onhan sielläkin, mutta katos ukko varas jo huoneen sieltä uudesta Flamingosta.

Muuten kyllä pistit, mutta kun tää mun tapaus onkin oma äiti. Sen kanssa saa välillä tapella kuin teinin kanssa.

Äitini lupasi jo pitemmän aikaa sitten ottaa lapset viikonlopuksi lapseni yöhoitoon, jotta pääsisimme hotelliin juhlimaan kun täytän pyöreitä vuosia.

No nyt sitten kun suostunut eilen menämään hänen luokseen leikkimään kulissileikkiä (on suuttunut miesystävälleen ja kutsui meidät siksi sinne. Jotta voisi taas kuvitella että on jotenkin parempi kuin avokkinsa ). Äiti otti sitten ja suuttui ja perui lasten tulon sinne.

Jos me ei nyt sitten saada lapsille ketään muuta hoitajaa, niin meidän pitää perua hotelli.
Eikä se mitään, mutta kuinka selittää lapsille, että koska äiti ei suostunut hyppimään mummon pillin mukaan, niin lapset eivät saa mennä mummon luokse.

Eihän sen mummon ole pakko lapsiasi ottaa! Etkä kai tuollaista sontaa ala lapsillesi mummosta puhua?

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

Eihän sen mummon ole pakko lapsiasi ottaa! Etkä kai tuollaista sontaa ala lapsillesi mummosta puhua?

juu ihanpa meinasin mummon haukkua pystyyn lasten kuulleen. :headwall: Ei vaan minun mielestäni ei ole oikein että mummo yrittää hyväksi käyttää minua ja minun lapsiani, jos hällä itselläään on sukset ristissä ukkonsa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja S:

No meidän tapauksessa ainakin on niin, että narsistiäidin luo pitäisi päästä puolentunnin sisään, viis veisata siitä, mitä on suunniteltu, pahimassa tapauksessa olen lähtenyt toisesta kyläpaikasta hippulat vinkuen kun mutsi vaatii, jos en suostu, vetää herneet nenään.

No jos kerran on narsisti, katkaise välit, niiden kanssa ei tule toimeen kuinkaan. Isäni oli narsistipaska.
En veisi lapsiakaan moiselle. Yhtenä hetkenä sitä mieltä toisena tätä, lapset ahdistuvat kun eivät tiedä mikä oikea tapa olla. Tuulella käypä tuuliviiri jolle ei aamulla herättyään tiennyt sanooko huomenta vai alkaako huutaa, vai onko suutuksissa jostain.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja S:

No jos kerran on narsisti, katkaise välit, niiden kanssa ei tule toimeen kuinkaan. Isäni oli narsistipaska.
En veisi lapsiakaan moiselle. Yhtenä hetkenä sitä mieltä toisena tätä, lapset ahdistuvat kun eivät tiedä mikä oikea tapa olla. Tuulella käypä tuuliviiri jolle ei aamulla herättyään tiennyt sanooko huomenta vai alkaako huutaa, vai onko suutuksissa jostain.

Niin, samat fiilikset. Vieläkin menee kylmät väreet kun miettii lukioaikoja kotona...Hui. Voi sitä ahdistuksen määrää...

Meillä menee nyt ihan hyvin, välimatkaa on ja mä en kerro hälle mitään ja en pyydä mitään, eipä hänestäkään juuri kuulu ja jos soittaa, ei koskaan kysy kuulumisiakaan vaan valittaa vaan omaansa. Jos itse soitan, sama juttu.
Tää viileä tilanne on paras ikinä, olen onnellinen siitä. Mä olen miettinyt joskus, että jos tulee se tilanne, että äitini kuolee ennen minua, mä tunnen varmasti helpotusta jollain lailla (suruakin tottakai) ja oloni muuttuu paremmaksi kun ei tarvitse tekemisistään tai mistään tuntea huonoa omaatuntoa ja haudan takaa ei pääse kontrolloimaan mua tai mun lapsia.

Onpa lapsellinen mummo. Mie varmaan alkaisin yhtä lapselliseksi hänelle. Kysyisin mitä sanon lapsille kun eivät nyt pääsekään mummolaan tai kysyisin onko nyt varma ettei ota, jos kysytte toiselta mummolta hoitoapua tms mikä kolahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Onpa lapsellinen mummo. Mie varmaan alkaisin yhtä lapselliseksi hänelle. Kysyisin mitä sanon lapsille kun eivät nyt pääsekään mummolaan tai kysyisin onko nyt varma ettei ota, jos kysytte toiselta mummolta hoitoapua tms mikä kolahtaa.

On miehellä veli perheineen. Mutta tämä perhe viettää sen verta aktiivista elämää, että he tulevat vasta 2 vaihtoehtona, kun lapsile etistään hoitajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimama:
:wave:
Meillä myös hankala mummo, täysin tuulella käyvä tapaus.
Mies oli ihan järkyttynyt, kun äiti kielsi mua tulemasta lasten kanssa yökylään (olin kipeänä ja mies reissussa) koska hänellä oli siivouspäivä. Mulle ei ollut mitään uutta, mutta miehen mielestä tosi kummaa jos lapsuudenkotiin kielletään menemästä.

Kuinkas se mummo olisi ne lapsesi hoitanut kun hällä oli siivouspäivä? En minäkään ota siivouspäivänä vieraita, ainakaan yökylään lapsineen.

Yhteistyössä