kellä on käynnistetty synnytys tipalla?

  • Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti
No mulla alotettiin niillä pillereiden muruilla... Ja sit salissa vasta tippa... Mutta mulla olikin se tippa täysillä loppuun saakka... Mutta mussa oli paljon vikaakin... joten se ei ole hyvä vertauskuva suhun tai johonkin muuhun tipalla synnyttävään.
 
Mulla käynnistettiin esikoinen tipalla. Ja olihan se rajua. Mutta yhtä rajuja oli muutkin synnytykseni. Mutta kyllä siitä selviää. Kipu lakkaa heti, ku se vauva on tullut maailmaan. Ja kyllä sen pienen ihmisen takia kannatti kärsiä =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:
:wave: parempi jos en kerro kokemuksistani, saattais pelästyttää.
kerro vaan. mulla jo yksi käynnistys takana,ja se oli puoliraju. mietin onko se aina rajumpi kun ittekseen käynnistyvä. voisin ehkä sanoo maanantaina ettei käynnistetä jos ei ihan oo pakko..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
No mulla alotettiin niillä pillereiden muruilla... Ja sit salissa vasta tippa... Mutta mulla olikin se tippa täysillä loppuun saakka... Mutta mussa oli paljon vikaakin... joten se ei ole hyvä vertauskuva suhun tai johonkin muuhun tipalla synnyttävään.
Minulla ja tabletteja ja sitten salissa neljäntenä päivänä tippa ja kalvojen puhkaisu. Tippa oli myös minulla täysillä loppuun asti, synnytys kesti ekasta supistuksessa 1h30min ja kyllähän se aikaa "rajua" meininkiä oli, mutta äkkiä ohi minun tapauksessa (oli 3. synnytys minulle).
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
No mulla alotettiin niillä pillereiden muruilla... Ja sit salissa vasta tippa... Mutta mulla olikin se tippa täysillä loppuun saakka... Mutta mussa oli paljon vikaakin... joten se ei ole hyvä vertauskuva suhun tai johonkin muuhun tipalla synnyttävään.
Minulla ja tabletteja ja sitten salissa neljäntenä päivänä tippa ja kalvojen puhkaisu. Tippa oli myös minulla täysillä loppuun asti, synnytys kesti ekasta supistuksessa 1h30min ja kyllähän se aikaa "rajua" meininkiä oli, mutta äkkiä ohi minun tapauksessa (oli 3. synnytys minulle).

No mua kans pillereillä 3vuorokautta... neljäntenä sitten puhkastiin kalvot ja laitettiin tippa... vuorokauden näin... kunnes 2,5h ponnistamisen jälkeen kaksi imukuppiyritystä ja sitten lopuksi pihdeillä ulos. Mun eka ja viiminen alatiesynnytys... seuraavat tuleekin sitten leikkaamalla.
 
tossuliini
Mulla kans käynnistettiin esikon aikana eli 24 v sitten. Sain ekana niitä pillereitä avautumisvaiheeseen ja sitten salissa laitettiin tippa kun vedet oli menneet huoneessa. Ja parempi kun mäkään en kerro ettet säikähdä.
 
:wave:
3 käynistystä takana.
On ne vähän rajumpia olleet jokainen.Mutta samalla kun ovat rajuja,ovat nopeita.
Musta on parempi ottaa "turpiin" lujaa ja nopeeta kun kärvistellä kauan.

Ja kipulääkkeitä on kyllä,mulla ollut vaan paracervikaali jokaisessa ja se on nopeuttanut ja vähän kipuunkin auttanut.
Mä toisaalta oon kai masokisti,musta sen kuuluukin sattua.Ja se mikä tunne tulee kun saa vauvan syliin.Voih...Siihen jää ihan nalkkiin.Mutta mun lapset on nyt tehty jo!
Eli ei enää synnytyksiä,ei kipuja eikä iloja siitä!

Kyllä se hyvin menee,mutta jos ei mikään hätä ole-ehkä kannattais antaa luonnon hoitaa omalla painolla.
 
iteppä kysyit
no mulla on käynnystetty tipalla ja ihan hullua hommaa! Sattui ihan pirusti!! Ja kätilö vielä kehtas ääneen sanoa ja hokea että lisään vielä vähän tätä tippaa...äääh! Ihan kuin oisin halunnut sen kuulla niissä tuskissa!
Kaks normaalia synnytystä ennen tota käynnistystä ja tuo oli kyllä pahin.
 
Öö.. mulla ei käynnistetty synnytystä, mutta se meinas lopahtaa kesken kaiken kun nous 40asteen kuume salissa.. tippa laitettiin. Siihen asti molin pärjänny, mut mut.. ja hetken kuluttua kätilö kävi laittamassa tipan täysille eikä antanut kivunlievityksiä et kivaa oli :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Öö.. mulla ei käynnistetty synnytystä, mutta se meinas lopahtaa kesken kaiken kun nous 40asteen kuume salissa.. tippa laitettiin. Siihen asti molin pärjänny, mut mut.. ja hetken kuluttua kätilö kävi laittamassa tipan täysille eikä antanut kivunlievityksiä et kivaa oli :/
mulla lopahti kans supparit ihan täysin, joten laitettiin tippa, mikä johti siihen, että poika oli 40 min. kuluttua maailmassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Super-Loora:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Öö.. mulla ei käynnistetty synnytystä, mutta se meinas lopahtaa kesken kaiken kun nous 40asteen kuume salissa.. tippa laitettiin. Siihen asti molin pärjänny, mut mut.. ja hetken kuluttua kätilö kävi laittamassa tipan täysille eikä antanut kivunlievityksiä et kivaa oli :/
mulla lopahti kans supparit ihan täysin, joten laitettiin tippa, mikä johti siihen, että poika oli 40 min. kuluttua maailmassa.
Mä sain lisäksi niitä piikkejä sisäreisiin mitkä auttaa avaa tietä ulos, mut siellä mä kärvistelin sen 10tuntia |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja Super-Loora:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Öö.. mulla ei käynnistetty synnytystä, mutta se meinas lopahtaa kesken kaiken kun nous 40asteen kuume salissa.. tippa laitettiin. Siihen asti molin pärjänny, mut mut.. ja hetken kuluttua kätilö kävi laittamassa tipan täysille eikä antanut kivunlievityksiä et kivaa oli :/
mulla lopahti kans supparit ihan täysin, joten laitettiin tippa, mikä johti siihen, että poika oli 40 min. kuluttua maailmassa.
Mä sain lisäksi niitä piikkejä sisäreisiin mitkä auttaa avaa tietä ulos, mut siellä mä kärvistelin sen 10tuntia |O
:eek: :hug:
 

Yhteistyössä