Kellään niksejä miten migreenikierteen sais katkaistua?

Tutki sun ruokavaliota. Itse ajattelin sen olevan humpuukia, mutta kun olin karsinyt paansarysta tarpeeksi, aloin pohtia millaisiin aikoihin tai ruokiin se liittyy. Mulla oli kohtaukset melkein aina viikonloppuna. Luulin etta tyostressi purkautuu niin, vaikkakaan en kokenut olevani stressaantunut. Sitten aloitin muista syista karkkilakon puoleksi vuodeksi ja hups vain; ei yhtaan migreenikohtausta koko puoleen vuoteen. Olin syonyt karkkia aina pe tai la ihan reilun n. 300g satsin ja ne oli kohtausten syyna. Nyt vuosien jalkeen edelleen tulee aina migreeni, jos syon isomman annoksen karkkeja.

Mulla tehokkain lääke on ollut normi särkylääkkeen lisäksi otettuna duact (allergialääke). Jostain syystä se on helpottanut oloa parhaiten. Myös siskolleni se yllättäin auttoi vaikka siskoni migreeni on vielä rajumpi kuin minulla. Mitään tieteellistä tukea en osaa tuolle antaa, mutta käytännön elämässä on ainut joka mulla auttaa mulla tohon.

No ei minulla 800mg buranaa auta mihinkään, otan tuplaten sen verran. Joo, menee yli suositusten, mutta en minä niin usein tuollaisia määriä syö ja se on ainoa joka auttaa. Ja koko annos pitää nimenomaan ottaa kerralla heti auraoireiden ilmaannuttua, ei vaikuta jos pitää väliä.

Teilla jotka napsitte buranaa jarkyttavia kerta-annoksia, oletteko saaneet laakarilta luvan moiseen? Onko tuo nyt enaa jarkevaa jos vetelee 1600mg ibuprofeiinia kerralla? Mistahan mulle on jaanyt kasitys, etta se ei edes auta yhtaan enempaa, ottipa sitten 1000mg tai 1600mg. En tiia, viisaammat vastatkoot. Ja ittepahan jokainen itsestaan vastaa, mutta onhan niita tasmalaakkeitakin migreeniin. Eiko sellainen olisi sitten jo parempi?

Mä sain pari vuotta sitten neurologilta ohjeen ottaa 800mg Buranaa ja 1g Panadolia kerralla auraoireiden ilmaantuessa. Tosin saman asian ajaa 100g Orudis, johon on nyt resepti. On mulla myös kohtauslääke (en nyt muista mikä), mutta enpä ole sitä tarvinnut sen jälkeen kun Orudikset sain kotiin.

Mulla auraoireet ovat niin pahoja (puheen puuroutuminen, näkökyvyn häviäminen, toispuoleinen tunnottomuus sekä lisäksi vielä ne "perinteisemmät" sahalaitakuviot yms.) että jouduin käymään magneettikuvissa.

Yhteistyössä