Kellä synnytys on alkanut vesien menolla, missä vedet meni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarpoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tarpoja

Vieras
Mun on tarkotus olla koulussa ihan raskauden loppuun asti, mutta vähäsen mietityttää että jos sitä joutuu kesken päivän synnärille.. ja jos vaikka veet tulee koululla :o Aiempi raskaus alkoi kylläkin suppareilla, mutta eihän se takaa mitään...

Kotona meni lattialle. Ei sitä auta alkaa pelkäämään, voithan pitää vaihtohousuja mukana loppuajasta. Eipä tuo mun mielestä ole edes noloa, ihan luonnollinen tapahtuma, jonka kaikki varmasti ymmärtää.

Ota varavaatteet laukkuun mukaan ja voithan pitää sidettä, jos tuntuu varmemmalta.
Mulla on alkanu vesien menolla kolmessa raskaudessa neljästä. Sängystä noustessa ja ilta-aikaan on kaikki lähteny.

Minulla alkoi vesien menolla. olin silloin kotona.. Ei se mikään hirveä "huljahdus" ollut, pikkuisen rupesi sitä tihkumaan ja jouduin menemään äitiyspolille että tarkistavat onko todellakin lapsivettä eikä esim. virtsankarkailua. Ja jos lapsivedet menee yleisellä paikalla niin mitä tuota häpeilemään, luulisi ihmisten tajuavan mistä kysymys! :)

heräsin yöllä siihen et ihan kuin olis kauhea vessahätä. no siinä pöntöllä istuessani puoli unessa mietin miks tää pissa lopu ollenkaan. nousin sit pois ja sitä tuli sit aina kun nousin tai hieman pinnistin jostain syystä... tyhmänä vielä vaihdoin housut ennen synnärille lähtöä mut sitä tuli koko matkan(1h) ja niin kauan kun vauva syntyi (16h) ei siis lorottamalla koko ajan vaan luraus silloin tällöin.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Ota varavaatteet laukkuun mukaan ja voithan pitää sidettä, jos tuntuu varmemmalta.
Mulla on alkanu vesien menolla kolmessa raskaudessa neljästä. Sängystä noustessa ja ilta-aikaan on kaikki lähteny.

Mul ei kyl side ois pitänyt sitä tulvan määrää :D

Esikoisesta meni illalla suihkun jälkeen makuuhuoneen lattialla. Kuopuksesta meni yöllä sänkyyn. Onneksi aluksi tuli niin vähän, että ehdin muutamalla gepardimaisella loikalla :D kylpyhuoneseen jonne loput vedet tuli.

Tätä lapsivesiasiaa itsekin pohdin (rv 40 kun on ;) ) ja kysyisin tässä välissä oikein pöhkön kysymyksen:

Voiko lapsivedet mennä huomaamatta? Jos vaikka istuu pöntöllä ja lirkettää huomaamattaan myös lapsivedet pönttöön? Vai meneekö vedet vaikkapa poksahduksen kera?

Olen toissynnyttäjä, enkä silti tiedä mitään lapsivesien menosta...

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Tätä lapsivesiasiaa itsekin pohdin (rv 40 kun on ;) ) ja kysyisin tässä välissä oikein pöhkön kysymyksen:

Voiko lapsivedet mennä huomaamatta? Jos vaikka istuu pöntöllä ja lirkettää huomaamattaan myös lapsivedet pönttöön? Vai meneekö vedet vaikkapa poksahduksen kera?

Mulla ainakin meni ilman mitään poksumisia. Mut kyl sen huomaa. Ei ne kaikki kuitenkaan tuu sinne pönttöön vaan lisää tulee hetken kuluttua housuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Venla:
Esikoisesta meni illalla suihkun jälkeen makuuhuoneen lattialla. Kuopuksesta meni yöllä sänkyyn. Onneksi aluksi tuli niin vähän, että ehdin muutamalla gepardimaisella loikalla :D kylpyhuoneseen jonne loput vedet tuli.

Mä voin niin nähdä sut gepardina viimesilläsi..=)

Edelliseen vastaisin, että ensimmäinen synnytykseni lähti käyntiin vesien menolla (menivät kotona yöllä vessan lattialle) mutta kolmannesta menivät juuri tuollalailla "salakavalasti"....kävin usein vessassa illan mittaan molemmilla asioilla ja ilmeisesti siinä samalla ovat pikkuhiljaa menneet vedetkin. Vauva tuli lopulta syöksyllä ja ihan yllätyksenä samana iltana ja tuolloin kätilöt sanoivat että "On sulla kyllä vedetkin menneet jo kotona". Olin kyllä aivan äimänkäkenä :whistle: ja siis kolmannesta synnytyksestä oli tuolloin jo kyse :snotty: Toinen ja neljäs alkoikin kovilla supistuksilla ja vedet meniväty vasta ponnistusvaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja :):

Mulla ainakin meni ilman mitään poksumisia. Mut kyl sen huomaa. Ei ne kaikki kuitenkaan tuu sinne pönttöön vaan lisää tulee hetken kuluttua housuun.

Minulla lapsivedet lähti menemään siis vähitellen, välillä aina tuntui että jotain huljahti housuun. Ja kun olin sairaalassa ja ihmettelin kätilölle milloin se oikein loppuu (kaikki lapsivedet valuneet ulos), hän sanoi että sitä muodostuu koko ajan lisää uutta. Eli sitä tulee sitten aika jatkuvalla syötöllä, tuskin jää huomaamatta!

Heräsin ilmeisesti kalvoista kuuluvaan poksahdukseen kello 03 yöllä, jolloin vedet menivät sänkyyn. Vettä tuli myös koko matkan synnärille. Lapsivedenmenon jälkeen synnytys käynnistyi heti rytinällä ja n. 2 min välein tulevilla tuskaisilla suppareilla.

Tossa omassa pihassa pyykkejä kuivumaan ripustattaessa menivät....ja lorahti niin totaalisesti ettei voinu erehtyä. Illalla tuli vielä lisää. Ja seuraavana päivänä lääkärin käsille. Lopulta käynistettiin kun suppareita ei kuitenkaan tullut. Helposti kuitenkin käynistyi... tartti enää siinävaiheessa pientä tönäisyä.

Yhteistyössä