Kellä lapset kotona isompien sisarusten hoidettavana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
Tuosta hukkkumistapauksesta tuli mieleen et kuinka monella lapset sen päikkärin sijaan kotona isompien vahdittavana, ja minkä ikäiset kyseessä?
On monta muutakin vaaran paikkaa kuin nuo lammet ja järvet.

Kyllä meillä isommat katsoo pienempien perään ihan omasta tahdostaankin ja joskus kun pyydän.
Eilen viimeksi isot tytöt pisti pienemmät rattaisiin ja lähtivät puistoon. Alkuviikosta kävivät pienten kanssa kirjastossa. Ja ihan omasta tahdosta!! Vaikka sainkin jo naapurilta kuulla että olen laiska, tai siis meidän esikoiselle sanonut mutta onneksi oli tyttö osannut nakata takaisin ja just sanoa sitä että ihan omasta tahdostaan käy joskus pienten kanssa kirjastossa, kaupassa, kävelyllä tai jotain. Pienet istuu aina rattaissa vöissä kiinni. Ellei nyt sitten puistoon mene.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tarkoitin siis että kun vanhemmat ovat töissä, sillä välin. Ja vaikka omasta tahdostaankin katsoisivat, ei se poista vaaroja.

Kuka sanoi että se vaarat poistaa??
Veikkaisimpa että samat on vaarat lapsilla jos ovat minun kanssa tuolla liikenteessä.

min'kinnuorempana hoidin lapsia. välillä olin viikoknkin lapsenlikkana ja hyvin pärjättiin.
itse ainakin olen kiitollinen kun on ollut mahdollisuus harjoittaa vastuunkantoa jo nuorena..

enkä näe nmitään väärää jos isommat sisarukset katsovat nuorempien perään

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
min'kinnuorempana hoidin lapsia. välillä olin viikoknkin lapsenlikkana ja hyvin pärjättiin.
itse ainakin olen kiitollinen kun on ollut mahdollisuus harjoittaa vastuunkantoa jo nuorena..

enkä näe nmitään väärää jos isommat sisarukset katsovat nuorempien perään

Minäkin ajattelen just noin että siitä opitaan sitä vastuuta ja kyllä nuo meidänkin tytöt on sanonu että he osaa sitten ainakin omia lapsiaan hoitaa kun nyt opettelevat =)
Olipa tuo vanhin pessyt pienimmän kakka pepunkin tässä yks päivä kun olin ulkona ja tyttö vahdissa sisällä pienintä joka oli päiväunilla. Poika kun oli herännyt niin tyttö todennut että haisee ja ei edes käynyt mulle mitään sanomassa ennen kuin oli pepun pessyt =)

Näinhän sitä ajatellaan, mut kuinka moni ajatteli tän hukkuneen kohdalla että hyvä kun lapset ovat oppineet ottamaan vastuuta jo pienenä? Niin kauan ajatellaan näin, kun jotain sattuu.

No mun 13v tyttö pitää ens viikon 2,5v siskoaan (6,5h/pv) ja saa siitä sitten palkkaa.
Olen itekkin pitäny tossa iässä usein kahta sisarustani ja hyvin hoisinki. Luotan vanhempaan tyttäreeni 100%:sti, on hyvin kiltti ja tunnollinen tyttö. :)

Tilannetta helpottaa kyl sekin, että appivanhemmat asuu 50m päässä, että hädän tullen saa mennä tai soittaa sinne. Ite olen kotona 15 minuutissa tarpeen vaatiessa.

*avaa sontsan*

mee poika 3v o just pihala(ei näkö/kuuloyhteyttä)serkkunsa 16v ja siskopuolensa 10v kanssa...molemmat aika lapsellisia tapauksia,mut tiedän et vahtivat ku haukka sitä ja eipä toi mihkää lähe et sen puole =)itte en kyl lähtis kotoota mihkää ja jätäis noitte vastuul pidemmäx aikaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Hitsin Pimpula:
No mun 13v tyttö pitää ens viikon 2,5v siskoaan (6,5h/pv) ja saa siitä sitten palkkaa.
Olen itekkin pitäny tossa iässä usein kahta sisarustani ja hyvin hoisinki. Luotan vanhempaan tyttäreeni 100%:sti, on hyvin kiltti ja tunnollinen tyttö. :)

Tilannetta helpottaa kyl sekin, että appivanhemmat asuu 50m päässä, että hädän tullen saa mennä tai soittaa sinne. Ite olen kotona 15 minuutissa tarpeen vaatiessa.

*avaa sontsan*

Joo nää tuppaa olemaan näitä asioita mistä ei sais puhua ;)

Yhteistyössä