...kele tuota päiväkotia! Nyt menee oikeasti hermot!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siksi ihmettelin mitä järkeä oli ilmoittaa minulle monta tuntia etukäteen, että tule hakemaan lapset, mutta vasta 14 jälkeen? [/quote]

tekivät väärin, sehän nyt on selvää. ja upeaa ja hienoa jos olet ollut "pelastava enkeli" vaikkei se sinun kuuluisi ollakaan. ja voihan olla että ainoa hetki ehtiä soittamaan on ollut tuo lasten nukkuma-aika.
ihmisiä hekin vain ovat..

Alkuperäinen kirjoittaja lastentarhanopettaja:
kyllä se on kaupunki joka sitä palvelua tarjoaa, ja ne työtekijät on vain niitä "renkejä" jotka yrittävät hoitaa hommansa parhaansa kykynsä mukaan. Se on yleensä se ylempi taho, kuten johtaja tai päivähoidon johtaja, joka sanoo mitä tehdään, ja kenelle soitetaan ja kenelle ei...
Periaatteessa näin, mutta ap:n kohdallahan oli nimenomaan mies päiväkotiin aamulla sanonut, että hänelle - ei ap:lle - soitetaan, jos jotain tulee. Minusta tästä voi aivan hyvin asiallisesti huomauttaa päiväkodin henkilöstölle. Jos vaikka keksisivät jonkun keinon, millä muistaisivat jatkossa vastaavassa tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
kyllä se on kaupunki joka sitä palvelua tarjoaa, ja ne työtekijät on vain niitä "renkejä" jotka yrittävät hoitaa hommansa parhaansa kykynsä mukaan. Se on yleensä se ylempi taho, kuten johtaja tai päivähoidon johtaja, joka sanoo mitä tehdään, ja kenelle soitetaan ja kenelle ei...
Periaatteessa näin, mutta ap:n kohdallahan oli nimenomaan mies päiväkotiin aamulla sanonut, että hänelle - ei ap:lle - soitetaan, jos jotain tulee. Minusta tästä voi aivan hyvin asiallisesti huomauttaa päiväkodin henkilöstölle. Jos vaikka keksisivät jonkun keinon, millä muistaisivat jatkossa vastaavassa tilanteessa.

[/quote

luulis että päiväkodissa on käytössä vihko tai läsnäolomappi, tai vaikkapa muistilappu. näin meillä on.
(mutta jälleen kerran tahdon mainita, että ihmisiähän nuokin vain ovat.... ((ja palautettahan voi aina antaa)))

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
ihan oikeesti, ne on ihan arseesta, ei tartte mitenkään puolustella, se on vain se totuus.
Itse päiväkodissa 15 vuotta työskelleenä sanoisin näin.

hehehhehehehehehhehheheheh
mä nautin mun työstäni. mutta ymmärrän myös sua..

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Moneltako ap olisit hakenut lapsesi jos ei olisi soitettu hakemaan?

heti kun olisin herännyt eli yleensä nukun n. 16 asti, jos olisin herännyt esim. 15 niin sitten siihen aikaan, mutta nyt tosiaan herättivät minut muutaman tunnin nukkumisen jälkeen.

eli sinulla on myös päiviä jolloin pidät lapsiasi päiväkodissa yli sovitun hoitoajan??
Kirjoitit että hoitosopimus on kokopäiväinen 7-16??
Jos heräät joinakin päivinä vasta klo 16, niin et käsittääkseni kerkiä hakemaan niitä oikeaan aikaan!
Eli sitä joustoa näyttää löytyvän kuitenkin siektä päiväkodin puolelta.

heti kun olisin herännyt eli yleensä nukun n. 16 asti, jos olisin herännyt esim. 15 niin sitten siihen aikaan, mutta nyt tosiaan herättivät minut muutaman tunnin nukkumisen jälkeen.

eli sinulla on myös päiviä jolloin pidät lapsiasi päiväkodissa yli sovitun hoitoajan??
Jos heräät joinakin päivinä vasta klo 16, niin et käsittääkseni kerkiä hakemaan niitä oikeaan aikaan!

näinhän se yleensä menee, että täällä palstalla muistetaan kertoa ne kaikki virheet ja huonot asiat mitä päiväkodissa on tapahtunut, mutta sitten kummasti unohtuu, että josko joskus olisi ollut jotian hyvääkin..
(auta armias, jos olisin erehtynyt haukkumaan sairaalan yökköä kuinka se oli väsynyt ja huonolla tuulella kun olin osastolla yötä..............)

Alkuperäinen kirjoittaja Miu Mau:
en lukenut koko ketjua läpi, mut ymmärrän ap:n kiukun. miten joillakin voi olla pokkaa soittaa, kun tietävät että olet ollut yön töissä ja tarvitsen lepoa.
puhuit tuolla,et maksuihin alennusta ja se olis kohtuullinen korvaus,että merkitsevät teille v-päivän.

meillä kanssa on omituista väkeä tuolla. heillä kamala stressi siitä, että menemmekö varmasti hoitoon ilmoitettuina päivinä. meidän perheen vuoksi päiväkoti avaa ovensa jo klo 6.15 (kamalan tappelun ansiosta). heille nuo aamut ovat jotain, en osaa kuvailla edes mitä... siis he joutuvat tosiaan tulemaan töihin 15min aikaisemmin,kun päiväkoti on aikaisemmin aukaissut ovensa ja muiden perheen lapsia alkaa tulla hoitoon. jos ollaan oltu kipeitä soittavat jo kaksi päivää aikaisemmin,että tuletto silloin ja silloin hoitoon...

oon yrittänyt pähkäillä,että miksi 15min aikaisemmin tuleminen on niin hankalaa ja vaikeaa. siihen on kuitenkin päiväkodin velvollisuus joustaa.

Ymmärrätkö että sillä työntekijällä joka tulee ottamaan lastasi vastaan aikaisemmin kuin pk avataan, voi olla myös oma lapsi joka tarvitsee hoitoa. siis myös jonkun toisen päiväkodin ehkä tarvitsee avata ovensa puoli tuntia aikaisemmin jotta sinä voit viedä lapsesi juuri silloin kuin haluat.

luuletko tosiaan,että vien huvikseen lapset hoitoon tuohon aikaan?
mitäpä siihen sanot, että vapaapäivinä hoidan lapset itse kotona, vaikka saisin mukavaa omaa aikaa vaikka ostoksille arkena,kun kaupoissa ei olisi pahemmin edes ruuhkaa.
olen yhä (minkä varmasti arvasit) ja töissä olen hoitoalalla, jos itse en kerkiä töihin seitsemäksi venyy yöhoitajan päivä,jos vuorossa ei ole ketään toista,joka voisi ottaa esim. lääkekaapin avaimet vastuulleen. sekö sitten olisi reilua?
äläkä nyt väitä,että päiväkodissa kaikilla hoitajilla olisi lapsia mitä viedä päiväkoteihin hoitoon. yksi ainakin on töissä tuolla ja oma lapsensa on samassa päiväkodissa hoidossa. eri ryhmässä kuitenkin. liekkö sitten oikeuden mukaista??

aikaisemmin lähdimme lasten kanssa bussilla 6.15 kohti tikkurilaa (siellä ympärivuorokautinen pväkoti ja olin "lainassa" töissä sen vieressä muutaman vuoden) omalta alueelta ei ollut toivoakaan saada hoitopaikkaa. työpisteeni remontti valmistui ja siirryin myyrmäkeen töihin. matkustin siis aamulla ensin 10km bussilla kahden väsyneen lapsen kanssa hoitopaikkaan ja lähdin sieltä sitten köröttelemään n.45min kohti työpaikkaani toiselle puolelle vantaata. kolme kuukautta reissattua tuota väliä aamuin illoin sain hoitopaikan tästä läheltä. työmatkani on nyt n 20min bussilla.
niin ja teen tosiaan vuorotyötä. iltavuoroihin vien lapset edelleen sinne tikkurilaan,jos isovanhemmat eivät töiltään kerkiä hakemaan lapsia ennen klo 18,jolloin pväkoti suljetaan. nämä illlat ovat ihan yhtä vastenmielisiä hoitajille. joka kerta tivataan,että monelta lapset mahdetaan hakea.

ympärivuorokautistahoitoa tarvitsisi moni tällä alueella ja useampi perhe lapsiaan tuonne tikkurilaan asti joutuu kuljettamaan. en sitten tiedä mitä päättäjien päässä liikkuu,kun tuostakin pväkodista aikoinaan iltahoito lopetettiin.

kiitos, olen purkautunut.

aina olen viimeistään klo. 16 hakenut. Meiltä päiväkotiin 5min. matka. |O

ja ei ole vielä tullut päivää jolloin päiväkoti olisi joustanut esim. kun on tullut minulle vuoron vaihdos!

näinhän se yleensä menee, että täällä palstalla muistetaan kertoa ne kaikki virheet ja huonot asiat mitä päiväkodissa on tapahtunut, mutta sitten kummasti unohtuu, että josko joskus olisi ollut jotian hyvääkin..
(auta armias, jos olisin erehtynyt haukkumaan sairaalan yökköä kuinka se oli väsynyt ja huonolla tuulella kun olin osastolla yötä..............)

Minä olen aina kehunut meidän pk.ta ja kehun edelleen, se on paras paikka meidän lapsille, mutta kai sitä saa kritiikkiä ja palautetta silloin antaa kun sen aika on! Minä en ymmärrä sinua LTO nyt ollenkaan. Sinäkin myönnät, että tekivät väärin niin miksi minun pitäisi asiasta olla sitten hiljaa.

Huh oli ihan pakko lukeakkin koko ketju lävitse. Oma poika nimittäin joutuu ensi syksystä alkaen päivähoitoon, kun joudun itse palaamaan takaisin töihin. Mitäpä muutakaan hommaa tekemään, kuin sh:n hommia ja vielä akuutille puolelle kolmessa vuorossa :p .

Olin jotenkin ajatellut, että kolmen vuoron tekeminen olisi lapselle helpompaa (=meillä ainankin pitkät arkivapaat) ja voisi olla kotona enemmän, mutta ei olisi mitenkään mielekästä huomata joutuvansa öidenkin välillä valvomaan. Sen olen kyllä tajunnut, ettei useimmilla ole hajuakaan siitä miten yötyö vaatii veronsa, mutta päiväkodissa luulisi hoitajien lapsia olevan enemmänkin. En usko, että ilosta hihkuen otettaisi valvotun päivän jälkeen töihinkään, sillä poishan voi olla vain lapsen sairastaessa. Onko se sitten hyvä, että väsyneenä toikkaroi haamuna töissä yöt? Eihän ymppiksestäkään voi käsitykseni mukaan yötyöläinen hakea lastaan öiden väliksi heti aamusta lasta kotiin? Miten tämä siis eroaa? Miksi päivähoidossa oleva yötyöläisen lapsi voidaan laittaa kotiin?

Alkuperäinen kirjoittaja venlae:
Huh oli ihan pakko lukeakkin koko ketju lävitse. Oma poika nimittäin joutuu ensi syksystä alkaen päivähoitoon, kun joudun itse palaamaan takaisin töihin. Mitäpä muutakaan hommaa tekemään, kuin sh:n hommia ja vielä akuutille puolelle kolmessa vuorossa :p .

Olin jotenkin ajatellut, että kolmen vuoron tekeminen olisi lapselle helpompaa (=meillä ainankin pitkät arkivapaat) ja voisi olla kotona enemmän, mutta ei olisi mitenkään mielekästä huomata joutuvansa öidenkin välillä valvomaan. Sen olen kyllä tajunnut, ettei useimmilla ole hajuakaan siitä miten yötyö vaatii veronsa, mutta päiväkodissa luulisi hoitajien lapsia olevan enemmänkin. En usko, että ilosta hihkuen otettaisi valvotun päivän jälkeen töihinkään, sillä poishan voi olla vain lapsen sairastaessa. Onko se sitten hyvä, että väsyneenä toikkaroi haamuna töissä yöt? Eihän ymppiksestäkään voi käsitykseni mukaan yötyöläinen hakea lastaan öiden väliksi heti aamusta lasta kotiin? Miten tämä siis eroaa? Miksi päivähoidossa oleva yötyöläisen lapsi voidaan laittaa kotiin?

samoja ajatuksia minullakin on nyt ollut. Eihän tämä mikään yleinen käytäntö kai ole, mutta meidän päiväkodissa on nyt ollut useampi kerta tätä ja voin sanoa, että minä olen siitä kärsinyt. Oma jaksaminen on kyllä todella tiukoilla kun en voi koskaan levätä edes sen yövuoron jälkeen. Tekisi mieli itkeä, mutta mitä se auttaa.

Meidän lasten päiväkodissa ollut samanlaista. Minä en voi ymmärtää sitä, että jos tuollainen tilanne tulee niin miksi esim. aamuvuorolainen ei voi jäädä sen pahimman jajn yli ylitöihin eikä niin, että lapset heivataan pihalle? Jokaisessa muussa työpaikassa toimitaan niin, että jäädään ylitöihin. Ihan ihme toimintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aapeli:
Meidän lasten päiväkodissa ollut samanlaista. Minä en voi ymmärtää sitä, että jos tuollainen tilanne tulee niin miksi esim. aamuvuorolainen ei voi jäädä sen pahimman jajn yli ylitöihin eikä niin, että lapset heivataan pihalle? Jokaisessa muussa työpaikassa toimitaan niin, että jäädään ylitöihin. Ihan ihme toimintaa.

jos on ylityökielto eli ei saa tehdä ylitöitä

En nyt ihan koko ketjua lukenut läpi, mutta en ymmärrä päiväkodin toimintaa. Meillä ei koskaan ole jouduttu soittamaan vanhempia hakemaan lapsia aikaisemmin kotiin. Emmehän voi vaatia heitä lähtemään töistä aikaisemmin. Meillä on aina järjestynyt sijainen sitten vaikka toisesta talosta muutamaksi tunniksi, jos oikein tiukka paikka on tullut. Lisäksi teemme itse tarpeen vaatiessa ylitöitä. Vanhemmat maksavat aika paljon päivähoidosta ja heillä on oikeus saada asianmukaista hoitoa sovitun hoitoajan puitteissa. Mielestäni paikkakunnallanne on asiat aika huonolla mallilla, mikäli joutuvat soittelemaan vanhemmille. Lisäksi sinulla ap on oiekus nukkua aivan yhtä pitkät unet, kuin meillä päivätyötä tekevillä. Kyllä minäkin haluan, että saan itse ja läheiseni saavat sairaaloissa ym. asianmukaista hoitoa. Eihän väsyneenä töitä pysty tekemään ja sinun alallasi väsyneenä tehdyt virheet voivat olla kohtalokkaita.

Alkuperäinen kirjoittaja Aapeli:

jos pitää vaikka hakea omat lapset hoidosta tai on lääkäri tai ihan mitä vaan

Yhteistyössä