..kele ...tana ..tu%&¤#¤%&//()

Minä haluaisin vain kysyä, että mikä se olisi sinun mielestä se ihanteellisin tilanne sit?
Olisit hakenut töitä ja jättänyt kolmannen tekemättä, vai?
Meillä on ainakin lapsikiintiö täynnä, koska minäkin haluan tehdä töitä, samoin mies ja elintasokin pysyy siinä missä halutaan =)

äiti
Alkuperäinen kirjoittaja riikka83:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
|O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O
Onpa sulla suppea sanavarasto... hoh hoijaa
No eikö oleki :kieh:

Sori vaa, nutta mun mielestä aikuisen kiroilu on mitä kamalinta kuultavaa ja sitte ku vielä sanotaan lapsille, että ei saa puhua rumia...
Missä sä kirosanoja näät?? Eikö noi ole mitättömiä tavuja tai jotain? En mä lasten kuullen kiroa :headwall:
Mitättömiä tavuja tai jotain?!?!?!? Ei oo kovin mitättömiä.

Joopa taas
Alkuperäinen kirjoittaja Joopa taas:
Onpa sekavaa.
Sulla ei riitä aika töihin, kun miehes on normipäivän poissa. Monella kuule se työpäivä on 9-10 tuntia, justiinsakin työmatkoista johtuen. Päiväkodit on keksitty, vie lapset sinne. Niin ne muutkin tekee.
Ja lähärinä ei muka ole töitä. Höpö höpö. Itse olen lähihoitaja ja yh, ja en voi tehdä yövuoroa lastenhoidon takia. Iltavuorotkin on vähän niin ja näin. Eli olen itse sanellut ajat jolloin voin olla töissä ja työnantajalle tämä on sopinut. KÄytännössä olen töissä 7-15, ma-pe. Nyt on niin huutava pula hoitoalan työntekijöistä, että tasan tarkkaan työntekijä voi sanella ehtonsa joilla töihin lähtee.

Kuulostaa nyt vaan siltä, että sua ketuttaa kun taloutenne ansiot laski etkä enää voi viettää yhtä leveää elämää lasten kanssa kotona kun tähän saakka.

Kyllä se kuule ahdistaa aika paljonkin, jos joutuu olemaan työpaikassa, jossa ei viihdy.

Joko kärsit ja mariset, tai sitten käyttäydyt kuin vastuullinen aikuinen ja menet itsekin töihin.
Jos ei viitsi lukea koko ketjua niin ole kommentoimatta. Toi on tosi ärsyttävää kun kommentoi vaikka ei edes itse tiedä mihin.
Kyllä kuule luin ihan koko ketjun, ja tiedän tasan tarkkaan mihin kommentoin. Kolahtiko pahasti nilkkaan, kun jotkut huomaskin mistä sun kenkä oikeesti puristaa?

Ajatteleppa toisinpäin. Oisko susta reilua, että sun ukkos ois kotona päivät pitkät, ja pakottais sut käymään töissä jossa et viihdy? Mistä sä voit tietää millanen ilmapiiri siellä on ollu? Moni on jääny jopa sairaslomalle tai peräti työkyvyttömyyseläkkeelle ihan sen takia kun työpaikalla on ollut niin sairas meno. Sun miehes sentään tekee _jotain_ ansaitakseen elantonsa. Mitä sä sen eteen teet???

Huoh... siis olisin iltaisin halunnut töihin muutamaksi tunniksi. Siis siinä ei teidän mielestä ole mitään vikaa että mies käy vaan kotona nukkumassa?? Mä lasten kanssa aamusta iltaan joka päivä yksin eikä edelleenkään ole mitään tukiverkostoa. Mulla ei saisi olla elämää eikä toiveita?? :eek:
Ja kolmatta lasta en kadu niinku joku tuolla vihjailee. :headwall:

Huoh... siis olisin iltaisin halunnut töihin muutamaksi tunniksi. Siis siinä ei teidän mielestä ole mitään vikaa että mies käy vaan kotona nukkumassa?? Mä lasten kanssa aamusta iltaan joka päivä yksin eikä edelleenkään ole mitään tukiverkostoa. Mulla ei saisi olla elämää eikä toiveita?? :eek:
No mene! Kai nyt hoitaja aina järjestyy? Esim. joku alan opiskelija?

mmmm

Laita lapset hoitoon osa-aikaisesti tai kokonaan. Silloin saat hengähdystaukoa. Tee vaikka näin: Hommaat hoitopaikan ja pidät lapsia kuukauden sen jälkeen mietit uudelleen kannattiko vai ei. Sinä saat hengähtää päivällä ja miettiä mitä oikeasti haluat ja kun mies ja lapset tulee hoidosta olet energinen ja levännyt.

Rautalankaa
No sä pääset iltaisin töihin muutamaksi tunniksi. Ei ne autoliikkeet yötä myöten auki ole. Ja miehes käy vaan kotona nukkumassa??? Mitä sä sanoit sen työpäiväksi, 10 tuntia vai alle? Semmosia ne kuule tavisihmisillä ne työpäivät on. Sitten kun on aikuinen ja elättää itsensä.
Ja aamusta iltaan joka päivä yksin, jospa et liiottelis. Jos noin kovasti ahdistaa se, että miehes käy töissä, niin vie ne lapses päiväkotiin. Sitten saat ihan omaa aikaa kuule vaikka sen kymmenen tuntia per vuorokausi.
Hanki se elämä ja toteuta toivees, mutta anna miehes tehdä samoin.

Ärsyttävää narinaa.

Onpa sekavaa.
Sulla ei riitä aika töihin, kun miehes on normipäivän poissa. Monella kuule se työpäivä on 9-10 tuntia, justiinsakin työmatkoista johtuen. Päiväkodit on keksitty, vie lapset sinne. Niin ne muutkin tekee.
Ja lähärinä ei muka ole töitä. Höpö höpö. Itse olen lähihoitaja ja yh, ja en voi tehdä yövuoroa lastenhoidon takia. Iltavuorotkin on vähän niin ja näin. Eli olen itse sanellut ajat jolloin voin olla töissä ja työnantajalle tämä on sopinut. KÄytännössä olen töissä 7-15, ma-pe. Nyt on niin huutava pula hoitoalan työntekijöistä, että tasan tarkkaan työntekijä voi sanella ehtonsa joilla töihin lähtee.

Kuulostaa nyt vaan siltä, että sua ketuttaa kun taloutenne ansiot laski etkä enää voi viettää yhtä leveää elämää lasten kanssa kotona kun tähän saakka.

Kyllä se kuule ahdistaa aika paljonkin, jos joutuu olemaan työpaikassa, jossa ei viihdy.

Joko kärsit ja mariset, tai sitten käyttäydyt kuin vastuullinen aikuinen ja menet itsekin töihin.
Jos ei viitsi lukea koko ketjua niin ole kommentoimatta. Toi on tosi ärsyttävää kun kommentoi vaikka ei edes itse tiedä mihin.
Kyllä kuule luin ihan koko ketjun, ja tiedän tasan tarkkaan mihin kommentoin. Kolahtiko pahasti nilkkaan, kun jotkut huomaskin mistä sun kenkä oikeesti puristaa?

Ajatteleppa toisinpäin. Oisko susta reilua, että sun ukkos ois kotona päivät pitkät, ja pakottais sut käymään töissä jossa et viihdy? Mistä sä voit tietää millanen ilmapiiri siellä on ollu? Moni on jääny jopa sairaslomalle tai peräti työkyvyttömyyseläkkeelle ihan sen takia kun työpaikalla on ollut niin sairas meno. Sun miehes sentään tekee _jotain_ ansaitakseen elantonsa. Mitä sä sen eteen teet???
Kuule tekisin vaikka kahta työtä jos mies jäis kotiin lasten kanssa. Ja tän olen ukolleki sanonu. Ei vaan suostu. Niin mistä se mun kenkä sit oikeesti puristaa??

Siis siinä ei teidän mielestä ole mitään vikaa että mies käy vaan kotona nukkumassa??
mun mielestä tuo teidän elo kuulostaa "normalilta"... Meillä kuuden vuoden jälkeen opetellaan siihen et isäntä käy jopa kotona nukkumassa.. kuuden vuoden aikana mies on vaihtanut työpaikkaa kolmeen otteeseen, opiskellut välissä ja vielä paukautti firmankin pystyyn... pyörittää firmaa ja käy leipätyössä muualla...

vieraalle paikkakunnalle muutettiin ja kolmessa vuodessa olen itselleni tukiverkoston hankkinut... eli muksut matkaan ja reippaasti ihmisten ilmoille...

työelämään palasin pikkuhiljaa, ensin osa-aikaisena, tyttö sen ajan hoidossa... nyt olen vakipaikassa...

on ne synkät hetket täälläkin olleet ja välillä vatuttanut ankarasti mutta tää on hei vaan elämää...

vieras
siis mitä sä haluat?? sääliä ja empatiaa että voivoi sua kun on rankkaa, kolmas lapsi tulossa ja aina yksin?? sitä saa mitä tilaa. tiesitkö että monilla tuo tilanne on paljon pysyvämpi esim.yh:t tai esim. minä jolla mies aina viikot kokonaan pois kotoa työn takia ja meillä kaksi pientä lasta.mä en ymmärrä sua yhtään?tää teidän tilanne kestää puol vuotta, jos olen oikein ymmärtänyt. ja teille on kolmas lapsi tulossa, et sä töissä kauaa olisi voinut edes olla. ja muutenkin työmääräsi olisi ollut aika pieni, joten etkö ehdi sitä toteuttaa kun kolmonen syntynyt jne.
minusta nariset ihan turhasta.

Mies lähtee 7 töihin aamulla ja tulee vaille 8 illalla,jolloin lapset menossa jo nukkumaan. Usko tai älä,näin se vaan on.
Mun alalla ainakaan tollaisia päiviä ole. Riittä aika kotiinkin. Huomaa että tää nais porukka ei ymmärrä kuin itseään ja kun joku valittaa huolia niin tosiaan kivitetään kuoliaaksi. Kiitos vaan kaikille .

Ihan samoin kuin miehelläsi, myös sinulla on oikeus työntekoon. Että ei muuta kuin menoksi! Lastenhoidot ja -hoitomaksut ovat asioita, jotka jokainen vastaavassa tilanteessa joutuu järjestelemään, mutta kun ryhtyy toimeen, niin järjestyyhän ne. Ei ne kotona murjottaen hoidu ;)

Ymmärrän kyllä, että rasittaa kun haluaisi muutakin elämää kuin kotonaolo. Mutta siihen on ratkaisu, se vain vaatii, että ryhdyt sanoista tekoihin. Tsemppiä.

Ja hei, älä nyt vedä herneitä nenään. Tuli ilkeitäkin kommentteja, mutta ihan oikeita neuvoja ja ehdotuksiakin! Tuntuu vain, ettei oikein mikään kelpaa sinulle. Että olet jo päättänyt ettei mikään onnistu ja kaikki on miehen syytä. Huokaisepa hiukan ja katso asiaa uusiksi sitten niin huomaat, että itsestäsi nämä asiat ovat pitkälti kiinni.

Jummi
Mies lähtee 7 töihin aamulla ja tulee vaille 8 illalla,jolloin lapset menossa jo nukkumaan. Usko tai älä,näin se vaan on.
Mun alalla ainakaan tollaisia päiviä ole. Riittä aika kotiinkin. Huomaa että tää nais porukka ei ymmärrä kuin itseään ja kun joku valittaa huolia niin tosiaan kivitetään kuoliaaksi. Kiitos vaan kaikille .
Sittenhän sulla on hyvää aikaa mennä vaikka ysiin töihin ja olla se "pari tuntia". En vaan ymmärrä, miten meinaat hoitoalalta löytää "pariksi tunniksi illassa" töitä. Mut varmaan pääset heselle tai huoltsikalle pari tuntia per ilta. Ja ei tartte maksella hoitomaksuja.

missä autoliikkeessä miehes on töissä, yleensähän ne aukeaa vasta kympiltä...

ja teillä mies sentään tulee kotiin... mä elin kuusi vuotta niin et mies kävi vaan viikonloput kotona... ei ollut herkkua katsoa kyynel silmässä kun muiden miehet tulee kotiin ja itse tytön kanssa teet nukkumaan menoa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis mitä sä haluat?? sääliä ja empatiaa että voivoi sua kun on rankkaa, kolmas lapsi tulossa ja aina yksin?? sitä saa mitä tilaa. tiesitkö että monilla tuo tilanne on paljon pysyvämpi esim.yh:t tai esim. minä jolla mies aina viikot kokonaan pois kotoa työn takia ja meillä kaksi pientä lasta.mä en ymmärrä sua yhtään?tää teidän tilanne kestää puol vuotta, jos olen oikein ymmärtänyt. ja teille on kolmas lapsi tulossa, et sä töissä kauaa olisi voinut edes olla. ja muutenkin työmääräsi olisi ollut aika pieni, joten etkö ehdi sitä toteuttaa kun kolmonen syntynyt jne.
minusta nariset ihan turhasta.
Joo rahallisesti ehkä kestää puol vuotta. Muuten ihan sama meno jatkuu. Kyllä mun mielestä lapsilla on oikeus arkisinkin nähdä isäänsä!

vieras
oho.
alussa kerroit et miehes tekee 8 tuntista työpäivää olus matkat kaks tuntii päivässä eli se ois 10 päivää. se on ihan normaalia, mut nyt rupesitki sit jo kertoo et miehes tekee 13 tuntista päivää. ja ilmeisesti kokoajan jatkuvasti.
juu niin varmaan. ja vielä automyyjänä. juu.

Alkuperäinen kirjoittaja Jummi:
Sittenhän sulla on hyvää aikaa mennä vaikka ysiin töihin ja olla se "pari tuntia". En vaan ymmärrä, miten meinaat hoitoalalta löytää "pariksi tunniksi illassa" töitä. Mut varmaan pääset heselle tai huoltsikalle pari tuntia per ilta. Ja ei tartte maksella hoitomaksuja.
No nimenomaan ei hoitoalalta löydy,soittanu tosiin moneen paikkaan. Eikä ne huoltoasemalle tai muuhun samaantapaiseen ota jos ei osaa edes kassakonetta käyttää. Ja näin kesäisin siellä ole edes paikkoja. Jatka vaan sitä alentavaa tekstiä jos se sun oloa helpottaa.

Ai jaa, nyt suututtaa se, ettei lapset ehdi arkisin nähdä isäänsä... anteeksi, mutta sitä mukaa kun jollekin ongelmallesi löytyy täältä ratkaisu, sinä löydät taas uuden ongelman. Edelleen: itsestäsikin nämä ovat hyvin pitkälti kiinni myös.

Niin ja miestä en ole estänyt elämästä. Se harrastaa ihan lainojen kera. Saa mennä silloin kun haluaa,ikinä ole sitä estänyt. Viime viikolla teki pitkää päivää että sai tämän päivän vapaaksi ja lähti aamulla radalle ja tulee yöllä kotiin.

[Eikä ne huoltoasemalle tai muuhun samaantapaiseen ota jos ei osaa edes kassakonetta käyttää. Ja näin kesäisin siellä ole edes paikkoja. Jatka vaan sitä alentavaa tekstiä jos se sun oloa helpottaa.
No äkkiäkös kassakoneen käytön oppii, joka paikassa on omanlaisensa systeemit, siellä ne opettavat :) Äläkä pliis heittäydy marttyyriksi...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oho.
alussa kerroit et miehes tekee 8 tuntista työpäivää olus matkat kaks tuntii päivässä eli se ois 10 päivää. se on ihan normaalia, mut nyt rupesitki sit jo kertoo et miehes tekee 13 tuntista päivää. ja ilmeisesti kokoajan jatkuvasti.
juu niin varmaan. ja vielä automyyjänä. juu.
Käy joko pyörää tai kaveria tapailee kotimatkalla. Ja automyyjäks opiskelee. Toi firma aukee kl 8 aamulla ja menee kii klo 18.

Taare
eipä sulla taida olla ku kolme vaihtoehtoa. 1. menet töihin ja lapset hoitoon 2. käsket miehen kotiin että pääset töihin pariksi tunniksi ja saat ehkä vihat niskaan 3. jatkat samaa rataa ja valitat vain

Yhteistyössä