..kele ...tana ..tu%&¤#¤%&//()

Alkuperäinen kirjoittaja Anselmi Avaruusapina:
Ai jaa, nyt suututtaa se, ettei lapset ehdi arkisin nähdä isäänsä... anteeksi, mutta sitä mukaa kun jollekin ongelmallesi löytyy täältä ratkaisu, sinä löydät taas uuden ongelman. Edelleen: itsestäsikin nämä ovat hyvin pitkälti kiinni myös.
Sua ei suututtas? Kyllä mua vaan suututtaa kun lapsi kysyy koko päivän mis iskä on.
Mut en valita enää niin ei tarvi enää tapella tästä tästä aiheesta.

vieras
kerää kimpsus ja kampsus ja muksus ja lähe vaikka mummolaa yöks ni saa mies miettii mitä on menny tekemää! saatanan sika! harmi, että tollaselle olet lapsia ruvennut pökimään.

että sillee.

Jummi
Alkuperäinen kirjoittaja riikka83:
Alkuperäinen kirjoittaja Jummi:
Mies lähtee 7 töihin aamulla ja tulee vaille 8 illalla,jolloin lapset menossa jo nukkumaan. Usko tai älä,näin se vaan on.
Mun alalla ainakaan tollaisia päiviä ole. Riittä aika kotiinkin. Huomaa että tää nais porukka ei ymmärrä kuin itseään ja kun joku valittaa huolia niin tosiaan kivitetään kuoliaaksi. Kiitos vaan kaikille .
Sittenhän sulla on hyvää aikaa mennä vaikka ysiin töihin ja olla se "pari tuntia". En vaan ymmärrä, miten meinaat hoitoalalta löytää "pariksi tunniksi illassa" töitä. Mut varmaan pääset heselle tai huoltsikalle pari tuntia per ilta. Ja ei tartte maksella hoitomaksuja.
No nimenomaan ei hoitoalalta löydy,soittanu tosiin moneen paikkaan. Eikä ne huoltoasemalle tai muuhun samaantapaiseen ota jos ei osaa edes kassakonetta käyttää. Ja näin kesäisin siellä ole edes paikkoja. Jatka vaan sitä alentavaa tekstiä jos se sun oloa helpottaa.
Kyllä kuule ottavat, tiedänpähän ihan kokemuksesta. Työpaikkakoulutusta, oletkos koskaan sellaisesta kuullut? Ja just näin "kesällä" nimenomaan, kun opiskelijat lopettavat kesätyönsä.
Ja ihan tiedoksi, sellaista hoitoalan paikkaa ei ole olemassakaan, jonne pääsee "pariksi tunniksi illassa" töihin.

Sulle ei vaan tunnu kelpaavan mikään mitä ehdotetaan. Sano suoraan vaan, että sua vituttaa kun miehes ei tienaa enää niin hyvin kuin ennen. Ja kun _joudut_ olemaan aina lapsienne kanssa kotona, kun hoitoonkjaan et voi viedä kun työnteko ei oikein nappaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Taare:
eipä sulla taida olla ku kolme vaihtoehtoa. 1. menet töihin ja lapset hoitoon 2. käsket miehen kotiin että pääset töihin pariksi tunniksi ja saat ehkä vihat niskaan 3. jatkat samaa rataa ja valitat vain
Tai 4. Pidän suuni kii ja hymyilen :whistle: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies lähtee 7 töihin aamulla ja tulee vaille 8 illalla,jolloin lapset menossa jo nukkumaan. Usko tai älä,näin se vaan on.
Mun alalla ainakaan tollaisia päiviä ole. Riittä aika kotiinkin. Huomaa että tää nais porukka ei ymmärrä kuin itseään ja kun joku valittaa huolia niin tosiaan kivitetään kuoliaaksi. Kiitos vaan kaikille .
oho.
alussa kerroit et miehes tekee 8 tuntista työpäivää olus matkat kaks tuntii päivässä eli se ois 10 päivää. se on ihan normaalia, mut nyt rupesitki sit jo kertoo et miehes tekee 13 tuntista päivää. ja ilmeisesti kokoajan jatkuvasti.
juu niin varmaan. ja vielä automyyjänä. juu.
Käy joko pyörää tai kaveria tapailee kotimatkalla. Ja automyyjäks opiskelee. Toi firma aukee kl 8 aamulla ja menee kii klo 18.

Eli se uusi työpaikka ei olekaan se ongelma, lopulta. Työpäivä ei ole yhtään tavanomaista pidempi. No, menet duuniin ja ukkos hoitaa muksut -sanot, ettei voi jäädä kavereiden tai harrastusten pariin joka päivä töiden jälkeen, koska sinulla on silloin omaan duuniisi meno.

voi ei
Miten mies voiki olla niin "viisas" että lopettaa vakituisessa hyvä palkkaises työpaikas ja menee oppisopimuksella mis ei tienaa mitään??!! JA kaiken lisäks on aamusta iltaan siellä. olo ku yksinhuoltajalla :headwall:
Mee sitten ite vaikka niihin hyväpalkkasiin hommiin, ettei tartte valittaa.

Joo. Antakaa anteeks. Mä enää vihaisena ja väsyneenä jaksa tota p:askaa ottaa niskaan. Tapelkaa te aiheesta ja olkaa tietävinänne meidän tilanne.
Kyllä naiset osaa sit olla kieroja. Heittäkää vielä suolaa silmiin.

Haloo
oho.
alussa kerroit et miehes tekee 8 tuntista työpäivää olus matkat kaks tuntii päivässä eli se ois 10 päivää. se on ihan normaalia, mut nyt rupesitki sit jo kertoo et miehes tekee 13 tuntista päivää. ja ilmeisesti kokoajan jatkuvasti.
Käy joko pyörää tai kaveria tapailee kotimatkalla. Ja automyyjäks opiskelee. Toi firma aukee kl 8 aamulla ja menee kii klo 18.
Ei tuommosilla aukioloajoilla tehdä yhtä vuoroa, vaan ollaan kahdessa vuorossa. Ja jos tehdään yhtä vuoroa, niin sitten siinä tapauksessa viikossa on enemmän vapaapäiviä kuin kaks. Ei kellään työnantajalla ole varaa jatkuvalla syötöllä maksaa koko henkilökunnalle ylityöstä.

Ai jaa, nyt suututtaa se, ettei lapset ehdi arkisin nähdä isäänsä... anteeksi, mutta sitä mukaa kun jollekin ongelmallesi löytyy täältä ratkaisu, sinä löydät taas uuden ongelman. Edelleen: itsestäsikin nämä ovat hyvin pitkälti kiinni myös.
Sua ei suututtas? Kyllä mua vaan suututtaa kun lapsi kysyy koko päivän mis iskä on.
Ok. Älä valita. Mä luulin, että sä halusit neuvoja ja kirjoitit siksi, mutta halusitkin vain valittaa ja toivoit sympatioita. Vastaatko rehellisesti: kiinnostaako nämä täällä esitetyt vaihtoehdot ja avut sua oikeesti yhtään?

Joo. Antakaa anteeks. Mä enää vihaisena ja väsyneenä jaksa tota p:askaa ottaa niskaan. Tapelkaa te aiheesta ja olkaa tietävinänne meidän tilanne.
Sekö on kieroa, että sulle tässä ehdotetaan vaihtoehtoja ja potkitaan persiille jotta toteuttaisit omat unelmasi?

Ja ei-kierot naiset olisivat kuorossa kanssasi haukkuneet miehesi pataluhaksi, niinkö?

mä kommentoin tähän vain että tekee ne pitkiä päiviä muutkin.
Jos mun mies tulee aikaisin kotiin, hän ajaa pihaan seitsemältä illalla.
Pitempi päivä tarkoittaa 22-23 . Kotitöitä ei tee kun kotonakin täytyy koneella tehdä töitä.
Pitkien päivien lisäksi tekee töitä myös viikonloppuisin ja työmatkoja joiden pituus on vaihdellut päivästä kuuteen viikkoon.

Meillä on 4 lasta ja korvessa asutaan joten mun opiskelusuunnitelmat ja töihin lähtö odottaa aikaa parempaa, eli sitä että koululaiset pystyvät aamulla itsensä kouluun suoriutumaan. Hoitoalalla olen itsekin ja omalla paikkakunnalla töitä olisi runsaasti.

Tällä hetkellä olen itseni työllistänyt puolipäiväisenä pph.na, mikä voisi olla sinullekin hyvä vaihtoehto. Varmasti on paljon pieniä koululaisia jotka kaipaisivat turvallista paikkaa josta lähteä kouluun ja koulun jälkeen ei tarvitse yksin tyhjään kotiin mennä vanhempia odottamaan.

Ette kaikki vastanneet kuulu tuohon "kieroon" ryhnään. Lähinnä nyt tarkoitan että sama mitä kirjoitan mieheni Töissä olosta minua ei uskota. Ja toinen mitä ei osa usko että olen soittanut kaikki hanttihommatkin läpi, mutta silti tuntuu olevan kiven alla. Joko ei ole minun ehdoilla töitä tai sitten pitäisi aloittaa jo 16-17 välillä mikä ei onnistu kun lapset jäisi yksin. ketään viesärsta hoitajaa en kotiini halua,ehkä olen sitten nirso,miten vain.
Kiitos kuitenki asiallisille vastauksille.

nannaliinuska
idea BREE..itse vielä äitiyslomalla, ja harmittaa kun ei ole varaa jäädä kotia ä-loman jälkeen, tosin töitäkään en vielä ole löytänyt..mutta tossahan lisi ideaa oikeesti, itselläkin hoitoalan koulu, ja toiveena pienen lapsen äitinä alkuun juuri pvätyö..:)
mitähän kautta tuommosta hanketta vois lähtee ehdottelemaan,en ole kuulut tuommoisesta aiemmin??

kaikki ajallaan
Mies tietää että haluaisin töihin..ei mahdollista nyt miehen oppisopimuksen vuoksi. Niin paljon töissä ettei minun työlle yksinkertaisesti riitä aika. Itsellä tyttö 4v ja meillä yhteinen poika 11kk, toinen yhteinen tulossa.
Ketään tuki joukkoja mulla ei täällä ole. Muuttanu 300km miehen luo ja oma suku jäi sinne kauas. Joten tähän mennes olen tehny kaiken mahdollisen jotta meidän yhteiselo onnistuu.
Siihenhän kerkee valmistuu kun vauva syntyy. Ethän kauan olisi kerennenyt töissä olla!

Ette kaikki vastanneet kuulu tuohon "kieroon" ryhnään. Lähinnä nyt tarkoitan että sama mitä kirjoitan mieheni Töissä olosta minua ei uskota. Ja toinen mitä ei osa usko että olen soittanut kaikki hanttihommatkin läpi, mutta silti tuntuu olevan kiven alla. Joko ei ole minun ehdoilla töitä tai sitten pitäisi aloittaa jo 16-17 välillä mikä ei onnistu kun lapset jäisi yksin. ketään viesärsta hoitajaa en kotiini halua,ehkä olen sitten nirso,miten vain.
Kiitos kuitenki asiallisille vastauksille.
Aika lyhyt hoidossaoloaikahan tuosta lapsille tulisi, iltapäivästä siihen kun isä tulee töistä, varsinkin jos isä ei jää harrastuksiinsa aina töiden jälkeen.

Sen enempää kantaa ottamatta (kyllä, luin koko ketjun!) mä haluaisin tietää mikä se autoliike on joka aukeaa klo 8... :whistle: Huolto voi sillon aueta, mut harvemmin automyyjät ja autokorjaajat samoja hommia painaa! Mun isä on myyny autoja n. 30 vuotta joista suurimmaks osaks aikaa on ollut liikkeessä töissä.

ahtaanpaikankammoinen
Alkuperäinen kirjoittaja Joopa taas:
Onpa sekavaa.
Sulla ei riitä aika töihin, kun miehes on normipäivän poissa. Monella kuule se työpäivä on 9-10 tuntia, justiinsakin työmatkoista johtuen. Päiväkodit on keksitty, vie lapset sinne. Niin ne muutkin tekee.
Ja lähärinä ei muka ole töitä. Höpö höpö. Itse olen lähihoitaja ja yh, ja en voi tehdä yövuoroa lastenhoidon takia. Iltavuorotkin on vähän niin ja näin. Eli olen itse sanellut ajat jolloin voin olla töissä ja työnantajalle tämä on sopinut. KÄytännössä olen töissä 7-15, ma-pe. Nyt on niin huutava pula hoitoalan työntekijöistä, että tasan tarkkaan työntekijä voi sanella ehtonsa joilla töihin lähtee.

Kuulostaa nyt vaan siltä, että sua ketuttaa kun taloutenne ansiot laski etkä enää voi viettää yhtä leveää elämää lasten kanssa kotona kun tähän saakka.

Kyllä se kuule ahdistaa aika paljonkin, jos joutuu olemaan työpaikassa, jossa ei viihdy.

Joko kärsit ja mariset, tai sitten käyttäydyt kuin vastuullinen aikuinen ja menet itsekin töihin.
Tässä oli asiaa ja asian ydin!
Et kai ole luuseri riikka83?
Munkin tytär muutti valmistuttuaan nyt Hesaan ja painaa täitä niin paljon kun kerkee, lähihoitaja. Ei vielä ole edes hakenut vakituista paikkaa vaan tekee keikkaa.

Gluteus maximus
Minä suosittelen oikeasti, että menet sinne töihin (luin koko ketjun) ja lapset hoitoon. Jaksat sitten paremmin kun vauva syntyy, jos pääset nyt vähän työelämään. Teet normaalit päivät ja miehenkin on sitten joustettava harrastuksista tai sitten lapset laitettava vuoropäiväkotiin.

kaikella kunnioituksella raskaana olevalle
Onpa sekavaa.
Sulla ei riitä aika töihin, kun miehes on normipäivän poissa. Monella kuule se työpäivä on 9-10 tuntia, justiinsakin työmatkoista johtuen. Päiväkodit on keksitty, vie lapset sinne. Niin ne muutkin tekee.
Ja lähärinä ei muka ole töitä. Höpö höpö. Itse olen lähihoitaja ja yh, ja en voi tehdä yövuoroa lastenhoidon takia. Iltavuorotkin on vähän niin ja näin. Eli olen itse sanellut ajat jolloin voin olla töissä ja työnantajalle tämä on sopinut. KÄytännössä olen töissä 7-15, ma-pe. Nyt on niin huutava pula hoitoalan työntekijöistä, että tasan tarkkaan työntekijä voi sanella ehtonsa joilla töihin lähtee.

Kuulostaa nyt vaan siltä, että sua ketuttaa kun taloutenne ansiot laski etkä enää voi viettää yhtä leveää elämää lasten kanssa kotona kun tähän saakka.

Kyllä se kuule ahdistaa aika paljonkin, jos joutuu olemaan työpaikassa, jossa ei viihdy.

Joko kärsit ja mariset, tai sitten käyttäydyt kuin vastuullinen aikuinen ja menet itsekin töihin.
Jos ei viitsi lukea koko ketjua niin ole kommentoimatta. Toi on tosi ärsyttävää kun kommentoi vaikka ei edes itse tiedä mihin.
Kyllä kuule luin ihan koko ketjun, ja tiedän tasan tarkkaan mihin kommentoin. Kolahtiko pahasti nilkkaan, kun jotkut huomaskin mistä sun kenkä oikeesti puristaa?

Ajatteleppa toisinpäin. Oisko susta reilua, että sun ukkos ois kotona päivät pitkät, ja pakottais sut käymään töissä jossa et viihdy? Mistä sä voit tietää millanen ilmapiiri siellä on ollu? Moni on jääny jopa sairaslomalle tai peräti työkyvyttömyyseläkkeelle ihan sen takia kun työpaikalla on ollut niin sairas meno. Sun miehes sentään tekee _jotain_ ansaitakseen elantonsa. Mitä sä sen eteen teet???
Kuule tekisin vaikka kahta työtä jos mies jäis kotiin lasten kanssa. Ja tän olen ukolleki sanonu. Ei vaan suostu. Niin mistä se mun kenkä sit oikeesti puristaa??
Ethän voi tehdä täyttä päivää selän ja verenpaineen takia! Menihän se näin?
Niillä tuloilla ei oikein viisihenkinenperhe elä jos mies kotona!

toukokuulla valmistunut
oho.
Oppisopimuksella ei voi tehdä noin pitkää päivää!

ahtaanpaikankammoinen
Ai se 11-kuukautinen? Hänenhän isä miehesi on?
Vastaat vaan kuten tarhassakin että äiti ja isi ovat töissä ja tulevat kyllä illalla hakemaan/kotiin!

Alkuperäinen kirjoittaja nannaliinuska:
idea BREE..itse vielä äitiyslomalla, ja harmittaa kun ei ole varaa jäädä kotia ä-loman jälkeen, tosin töitäkään en vielä ole löytänyt..mutta tossahan lisi ideaa oikeesti, itselläkin hoitoalan koulu, ja toiveena pienen lapsen äitinä alkuun juuri pvätyö..:)
mitähän kautta tuommosta hanketta vois lähtee ehdottelemaan,en ole kuulut tuommoisesta aiemmin??

ota yhteyttä kunnalliseen päivähoidon ohjaajaan ja kerrot halukkuutesi työhön. Jos aloitat kunnallisena sinun pitää ottaa tietty määrä lapsia hoitoon, näin ainakin täällä meillä joten se ei omassa tapauksessani käynyt päinsä.
Yksityisenä taas joudut itse hoitamaan paperityöt ym mutta saat itse määrätä montako lasta otat hoitoosi.

ahtaanpaikankammoinen
Sekö on kieroa, että sulle tässä ehdotetaan vaihtoehtoja ja potkitaan persiille jotta toteuttaisit omat unelmasi?

Ja ei-kierot naiset olisivat kuorossa kanssasi haukkuneet miehesi pataluhaksi, niinkö?
Juuri näin! Avaahan silmäsi ja lue kuinka monta hyvää neuvoa sinulle on!
Mikään vaan ei käy!
Olikin tarkoitus käydä siellä hesessä pari tuntii? Sulla ihan samalla tavalla aikaa käydä se pari tuntii tekee.
Taidat olla kade miehellesi?

Yhteistyössä