Kelan lääkekatto

Heips!

Neuvoisitteko, miten tuo toimii. Lääkkeitä ostettuna tälle vuodelle nyt 500 € ja vielä hoitoihin mennään ja lääkkeitä pitäisi ostaa. Omavastuuraja näyttää olevan 610 e, joten kannattaako minun ostaa nyt sitten jollain 120 e lääkkeitä, jotta katto täyttyy ja saan Kelalta jonkun lapun, minkä mukaan saan sitten halvemmalla lääkkeitä?

Vai voinko ostaa kaikki lääkkeet nyt kerralla ja haen sitten Kelasta jälkikäteen heti kuitilla korvaukset? En tajua miten tämä menee.
 
Itse ostin kerralla kaikki ja hain takautuvasti Kelalta. Suht nopeasti maksoivat tilille rahat takasi. Mut jos ei ole kiirus niiden lääkkeiden hommaamisessa, niin sittenhän voit ottaa senverran mitä lääkekattoon vaatii ja myöhemmin loput. Mulla meni siinä lääkekattoilmoituksen saannissa n. viikko.

Lisäksenä vielä että jos ostat lääkkeitä niin että katto täyttyy niin pyydä Kelaa varten erittely kuitista, vaativat sen hakemukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Ite tein ensimmäisen vaihtoehdon mukaan. Eli ostin about 130€ arvoiset lääkkeet ja sain katon siten täyteen. Apteekista meni ilmoitus Kelalle ja viikon sisällä sieltä tuli kuponki. Sen kanssa marssin uudestaan apteekkiin ja maksoin jokaisesta Kela -korvattavasta lääkkeestä 1,50€. Ei-korvattavista lääkkeistä joutuu maksamaan täyden hinnan.

Jos ei oo rahasta tiukkaa ja pystyy odottamaan korvausrahoja jonkin aikaa, niin voi toki ostaa kaikki kerrallakin ja hakea Kelalta korvausta jälkikäteen.
 

Yhteistyössä