kela-purnausta*turhis*

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
laskeskelin just kelan laskureilla olisko mulla vihdoin mahdollisuus saada työmarkkinatukea, joka on tähän asti ollut täysi nolla miehen tulojen vuoksi. mutta jos oikein osasin laskuria käyttää,niin sen mukaan saisin huikeat 1,10?/pv jos sitäkään kun kelan tätit laskee itse meidän tilannetta.

kuukaudessahan tuo tekis jo peräti 22? ja vuodessa 264 ? ja tietty verot pois päältä eli verojen jälkeen "tienaisin" vuodessa peräti 211,20?. huikeeta rahan tuloa. tosin epäilen että saisinko edes tuota.

että on tämä mahtavaa olla työtön. menot on koitettu karsia oikeesti minimiin. laskut pystytään vielä maksamaan, mutta kuinka kauan... siitä on miehellä iso huoli. pakollisia menoja on paljon, kun opiskelija asuu kotona eikä saa opintotukea kuin vajaa 40?/kk samasta syystä, kuin mä en saa mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja peruspertti:
Toivottavasti toi miehen tulojen vaikutus poistettais, eiks sellainen lakimuutos pitänyt tulla?
Tosi epistä!

toivottavasti se tulee voimaan ja pian; on tää niin surkee tilanne. mutta kaikkein mieluiten mä menisin töihin, jos vaan jonnekin pääsis ja kelpais.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eikö ole ketään muuta yhtä onnettomassa tilanteessa?

nostan vielä

Puhuppa työkkärissä jos pääsisit vaikka työharjoitteluun johonkin tai opiskelemaan, niistä molemmista maksetaan päivärahaa.

olen puhunut väsymiseen asti; mutta kun tällä alueella ei ole kuin jotakin metallialan koulutuksia esim. niin ne ei sovi mm. terveys yms. syistä.
ammattitutkinto on, kohtuu tuorekin, mutta alalle näyttää pääsevän vain opiskelijat ja suhteilla. mulle kelpais osa-aikainenkin työ, mulle kun jokainen euro on 0?:oon verrattuna plussaa. se vain että kovin pitkää työmatkaa se ei kyllä sitten mahdollista, mutta esim. 50 km/ suunta olis ehkä vielä mahd. kulkea.

no ei auta; täytyy vain koittaa sinnitellä ja kiristää entisestään vyötä...ja toivoo että joku haku tärppäis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eikö ole ketään muuta yhtä onnettomassa tilanteessa?

nostan vielä

Puhuppa työkkärissä jos pääsisit vaikka työharjoitteluun johonkin tai opiskelemaan, niistä molemmista maksetaan päivärahaa.

olen puhunut väsymiseen asti; mutta kun tällä alueella ei ole kuin jotakin metallialan koulutuksia esim. niin ne ei sovi mm. terveys yms. syistä.
ammattitutkinto on, kohtuu tuorekin, mutta alalle näyttää pääsevän vain opiskelijat ja suhteilla. mulle kelpais osa-aikainenkin työ, mulle kun jokainen euro on 0?:oon verrattuna plussaa. se vain että kovin pitkää työmatkaa se ei kyllä sitten mahdollista, mutta esim. 50 km/ suunta olis ehkä vielä mahd. kulkea.

no ei auta; täytyy vain koittaa sinnitellä ja kiristää entisestään vyötä...ja toivoo että joku haku tärppäis.

No jospa menisit koulutusta vastaavaan paikkaan kunnassasi kysymään että saako tulla harjoittelemaan, jos on mahdollista sillä tavalla mennä. Edellyttää kumminkin että työkkärissä puhut että haluat työharjoitteluun. Hyvällä tuurilla saat alkaa tekemään sijaisuuksia, näin mun sisko on saanut työnsä ja nyt tekee sairaslomia lähes täysien tuntien verran, on keittiöillä kunnan pisteissä apulaisena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eikö ole ketään muuta yhtä onnettomassa tilanteessa?

nostan vielä

Puhuppa työkkärissä jos pääsisit vaikka työharjoitteluun johonkin tai opiskelemaan, niistä molemmista maksetaan päivärahaa.

olen puhunut väsymiseen asti; mutta kun tällä alueella ei ole kuin jotakin metallialan koulutuksia esim. niin ne ei sovi mm. terveys yms. syistä.
ammattitutkinto on, kohtuu tuorekin, mutta alalle näyttää pääsevän vain opiskelijat ja suhteilla. mulle kelpais osa-aikainenkin työ, mulle kun jokainen euro on 0?:oon verrattuna plussaa. se vain että kovin pitkää työmatkaa se ei kyllä sitten mahdollista, mutta esim. 50 km/ suunta olis ehkä vielä mahd. kulkea.

no ei auta; täytyy vain koittaa sinnitellä ja kiristää entisestään vyötä...ja toivoo että joku haku tärppäis.

No jospa menisit koulutusta vastaavaan paikkaan kunnassasi kysymään että saako tulla harjoittelemaan, jos on mahdollista sillä tavalla mennä. Edellyttää kumminkin että työkkärissä puhut että haluat työharjoitteluun. Hyvällä tuurilla saat alkaa tekemään sijaisuuksia, näin mun sisko on saanut työnsä ja nyt tekee sairaslomia lähes täysien tuntien verran, on keittiöillä kunnan pisteissä apulaisena.

Tuo harjoittelu on hyvä juttu. Itse olin just kuukauden ja sain työmarkkinatuen lisäksi lapsikorotuksen reilu 9 euroa, 9 euron ylläpitokorvauksen ja sitten vielä reilun 4 euron jonkin moisen "aktiivisuusrahan" mikä oli kyllä täysin yllätys. Kai saisit työmarkkinatukea harjoitteluajalta miehen tuloista huolimatta, ootko kysynyt? Itselleni tuotti tulosta harjoittelua ja työt alkaa ensi viikolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eikö ole ketään muuta yhtä onnettomassa tilanteessa?

nostan vielä

Puhuppa työkkärissä jos pääsisit vaikka työharjoitteluun johonkin tai opiskelemaan, niistä molemmista maksetaan päivärahaa.

olen puhunut väsymiseen asti; mutta kun tällä alueella ei ole kuin jotakin metallialan koulutuksia esim. niin ne ei sovi mm. terveys yms. syistä.
ammattitutkinto on, kohtuu tuorekin, mutta alalle näyttää pääsevän vain opiskelijat ja suhteilla. mulle kelpais osa-aikainenkin työ, mulle kun jokainen euro on 0?:oon verrattuna plussaa. se vain että kovin pitkää työmatkaa se ei kyllä sitten mahdollista, mutta esim. 50 km/ suunta olis ehkä vielä mahd. kulkea.

no ei auta; täytyy vain koittaa sinnitellä ja kiristää entisestään vyötä...ja toivoo että joku haku tärppäis.

No jospa menisit koulutusta vastaavaan paikkaan kunnassasi kysymään että saako tulla harjoittelemaan, jos on mahdollista sillä tavalla mennä. Edellyttää kumminkin että työkkärissä puhut että haluat työharjoitteluun. Hyvällä tuurilla saat alkaa tekemään sijaisuuksia, näin mun sisko on saanut työnsä ja nyt tekee sairaslomia lähes täysien tuntien verran, on keittiöillä kunnan pisteissä apulaisena.

Tuo harjoittelu on hyvä juttu. Itse olin just kuukauden ja sain työmarkkinatuen lisäksi lapsikorotuksen reilu 9 euroa, 9 euron ylläpitokorvauksen ja sitten vielä reilun 4 euron jonkin moisen "aktiivisuusrahan" mikä oli kyllä täysin yllätys. Kai saisit työmarkkinatukea harjoitteluajalta miehen tuloista huolimatta, ootko kysynyt? Itselleni tuotti tulosta harjoittelua ja työt alkaa ensi viikolla.

lapsikorotuksista ei juuri ole enää iloa mun tilanteessa, kun vahin on 20, keskimmäinen täyttää 18v. tänä vuonna ja nuorin on 15 (täyttää 16)

eli jos ennen kesää harjoitteluun pääsis, niin pari kk sais korotettua tea kahdesta alle 18v. sen jälkeen yhdestä "lapsikorotuksen" .
en tiedä onko mulla sitten ikä se pahin este työllistymiselle vai mikä.... mutta tilanne alkaa nyppiä tosissaan.
 

Yhteistyössä