Keksikääs mulle laavulle terveellisempi vaihtoehto makkaralle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutistuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kutistuva

Vieras
Lähdetään laavulle paistamaan makkaraa viikonloppuna ja minä en makkaraa syö. Jotain kevyttä ja maistuvaa mitä voisin sielä itselleni paistaa?

Oma pää lyö tyhjää...

jotain vartaita? vaikka sellasia jossa on kasviksia,sieniä jne. tai sitten kana/kalkkunavartaita.
tai maissia! :p mut vähän haastavampi saada se mihinkään tikkuun ellei oo jotain muuta paistovälinettä mukana :D

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
oli laavulla mukana broileripihvejä ja patonkia.

En olisi ihan varma, että nuokaan ovat sen kevyempiä...

Yksi makkara sinne tänne nyt ei kesää tee. Olettaen, että on siis kunnon makkara, jossa on lihaa yli 90 % eikä kamara-jauho-sekoitus suolessa.

Joku täytetty leipä foliokääreessä, minkä lämmität nuotiolla. Tai vaikka kasvissuikale-lihasekoitus foliossa, vaikka tuorejuustoa kostukkeena... se tosin pitäisi varmaan esikypsentää kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja kutistuva:
Lähdetään laavulle paistamaan makkaraa viikonloppuna ja minä en makkaraa syö. Jotain kevyttä ja maistuvaa mitä voisin sielä itselleni paistaa?

Oma pää lyö tyhjää...

eihän se yks makkara mitään haittaa

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
oli laavulla mukana broileripihvejä ja patonkia.

En olisi ihan varma, että nuokaan ovat sen kevyempiä...

Yksi makkara sinne tänne nyt ei kesää tee. Olettaen, että on siis kunnon makkara, jossa on lihaa yli 90 % eikä kamara-jauho-sekoitus suolessa.

Broileri on kyllä kevyempää kuin makkara, jos ehdottomasti haluaa jotain kevyempää. Mutta olen kyllä samaa mieltä siitä, että kerrankos sitä makkaraakin paistaa. En tosin tiedä ap:n syitä makkaralakkoon.

Yhteistyössä