Mitä näistä aineksista ruoaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tilanne on tämä: ollaan miehen kanssa kipeitä, kumpikaan ei jaksaisi lähteä kauppaan. Syömässä on vain minä ja mieheni. Käytössä olisi seuraavat ainekset:

Pakkasessa 400 g jauhelihaa ja pussi grillimaustettuja lohkoperunoita ja pussinjämät jotain wok-vihanneksia
Jääkaapissa pieni ruokakerma, kevytmaitoa, juustoraastetta, maitorahkaa
Kaapissa purkki valkoisia papuja tomaattikastikkeessa, couscousta, riisiä, ehkä ananasta

Mulla lyö nyt pää tyhjää. Kertokaa, mitä maistuvaa noista saisi aikaiseksi. Mitä itse tekisitte? Mun tekis mieli syödä kipeänä vain jäätelöä (sitäkin on) mutta pitäisi varmaan jotain oikeaakin ruokaa tehdä jossain vaiheessa. Tykätään mausteisesta ja tulisesta ruoasta - mausteita kyllä on käytettävissä runsaasti.

Jauhelihakastiketta ja lohkoperunoita. Jauheliha, wokkivihannekset, ruokakerma + mausteet. Ja lohkot uuniin. Juustoraastetta jauhelihakastikkeen päälle. Sen voi sitten kipeänä sohvalla maatessa, elokuvaa katsellessa, kauhoa naamariinsa :)

Tai chiliä: jauhelihaa, riisiä, papupurkki + mausteet. Juustoraastetta päälle.

Jauhelihakastiketta ja lohkoperunoita. Jauheliha, wokkivihannekset, ruokakerma + mausteet. Ja lohkot uuniin. Juustoraastetta jauhelihakastikkeen päälle. Sen voi sitten kipeänä sohvalla maatessa, elokuvaa katsellessa, kauhoa naamariinsa :)

Tai chiliä: jauhelihaa, riisiä, papupurkki + mausteet. Juustoraastetta päälle.

Kiitos! Nyt alkaa näyttää paremmalta :) Kauheeta kun ei yhtään ajatus kulje, laitan paljon ruokaa itse mutta tänään vaan tuijottelin kaappeihin eikä mikään houkutellut. Nyt on jo kaksi hyvää vaihtoehtoa :)

Yhteistyössä