Keksikää mulle ammatti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kyy

Aktiivinen jäsen
24.04.2008
7 396
4
36
Tekis mieli vähän kouluttautua taas vaihteeksi ja hankkia viimein myös joku tutkintokin. En vaan keksi/osaa päättää mitä haluaisin tehdä. Ehdotelkaa ammatteja, jotka ei vaadi mitään monien vuosien koulutusta jossain korkeakoulussa.

En kyllä tiedä innostaisiko tuo raksahomma. Toisaalta osaisi sitten tehdä remonttihommia omaan kotiin, mikä olisi edullisempaa kuin työmiehen käyttö. :whistle:

Hieroja vois olla kanssa kiva, mutta missä siihen opiskellaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vähän taustatietoja:
Mikä sua kiinnostaa? Eläimet, ihmiset, koneet, kasvit? Työ, jossa olet ihmisten kanssa tekemisissä? Seurustelet koneen kanssa?

Mieluummin ihmiset kuin koneet. :D Ja aika laaja-alainen on mun kiinnostus skaala.

Lähihoitaja, koulunkäyntiavustaja...noi kai aika lyhyillä koulutuksilla. Käy MOL:n sivuilla ja tee siellä se AVO-ohjelma. Voit siellä kartottaa mielenkiintosi kohteita.

jyväskylässä ainakin aikuiskoulutus keskus järjestää peruskoulutuksia eri aloille.
Tampereella on yksityinen urheiluhieroja koulu, on todella kattava koulutus, kestää vuoden ja maksaa monta tonnia...

Juu MOL on tuttu ja myös tuo avo-ohjelma. Mielenkiinnon kohteetkin aikas hyvin selvillä, mutta olen myös avoin uusille jutuille.

Ainoa on että hoitoala ei ole minua varten, siitä olen ihan varma.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Koulunkäyntiavustaja. Valmistun juuri itse, koulutus alko elokuussa 08 ja tosiaan valmistun nyt ensikuussa.

Missä sä kouluttauduit? Ja mitä niin kuin käytännössä sitten teet työksesi?

Koulunkäyntiavustaja toimii kouluissa (ala-aste/yläaste/erityisluokat), aamu- ja iltapäivätoiminnassa, päivähoidossa tai vapaa-ajan toiminnoissa erityistä tukea tarvitsevien avustajana.
Koulunkäyntiavustajan tehtävänä on auttaa ja tukea asiakasta niissä toiminnoissa, joista tämä ei kehitysvaiheensa, toimintakykynsä tai sosiaalisen tilanteensa vuoksi itse selviydy.
Koulunkäyntiavustajalta vaaditaan ongelmanratkaisukykyä, yhteistyö- ja vuorovaiku- tustaitoja, kasvatustietoisuutta ja kykyä kohdata erilaisuutta.

Toisin sanoen olet opettajan kolmas käsi ja oppilaan tuki ja turva (opettamisvastuu on kuitenkin opettajalla) :) Googlettamalla löytyy opiskelupaikkoja vaikka millä mitalla ympäri suomea.

Kuumimmat

Yhteistyössä