Keittolounas vai salaattibuffet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jossu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jossu";29631575]Kuuluuko 6.50€ hintaan siis keitto+salaatti vai jompikumpi? Ja joo maaseutualueella ollaan.[/QUOTE]

Kumpikin kuuluu siihen hintaan. Paikassa käy paljon palomiehiä, raksamiehiä yms. ei pelkästään naisia. Joku kasvissosekeitto ei paljon maksa tehdä ja tekee jo paljon ruokaisamman buffasta ja samalla voi pyytää perustellusti korkeampaa hintaa. Musta tuntuu, että miehet ainakin vieroksuu pelkkää salaattibuffaa. Se sopii johonkin keskustakahvilaan, jossa naiset käy juomassa lattea ja syömässä salaattia. Siis noin stereotypisesti.

Tuossa esimerkiksi kahvila, joka tarjoaa noita molempia. Kesällä käydään mökkireissuilla tuolla, asiakkaina aika paljon juuri maatalonisäntiä lounasaikaan kesäisin ainakin. Hyvin on pysynyt pystyssä tuo useamman vuoden tuolla konseptilla :) Tmi Makumaria

[QUOTE="huoh";29631593]Niin. Ja tässä se helvetin typerä monen yrittäjän päissään laskema yhtälö - kun raaka-aineet ovat kalliita niin ei voida tarjota mitä ihmiset haluaisivat kun pelätään että ihmiset eivät maksa. Joten päädytään tarjoamaan onnettomampi tuote eli tässä tapauksessa köyhä salaattibuffet halvemmalla ja sitten ihmetellään kun bisnes kuivuu kokoon nopeammin kuin seiskajulkkiksen parisuhde. Bisnestä ei voi tehdä käyttämättä rahaa ja ottamatta riskejä. Toki jos potentiaalinen asiakaskunta ei ymmärrä salaatin voivan olla myös ruokaa niin minkäs teet mutta eipä se asenne ja maksuhalukkuus sitten ikinä muutukaan kun tarjontaa ei ole.

Kyllä minä maksaisin jopa normaali lounashinnan 9,20 hyvästä, siis oikeasti hyvästä salaattibuffetista jossa voisi syödä oikeasti mahansa täyteen. Mistään porkkana-salaatti-tomaatti-kurkkubuffetista en maksaisi viittäkään euroa.[/QUOTE]

Tää on kyllä niin totta! Ja tarkoitus olisi siis laittaa nimenomaan se monipuolinen runsas salaattipöytä.

Alkuperäinen kirjoittaja lkhölk;29631589:
kerro jossu esimerkkitarjontasi siitä buffasta

kinkku/kana-pastasalaatti, jää/jäävuorisalaatti, tomaatti, kurkku, oliivi, feta/raejuusto/halloumi, salaattikastike 2-3 kpl, pähkinät/siemenet. Tämäntapaista ajattelin! Vaihtelua sitten eri kasviksilla, lohella, pekonilla, juustoilla, säilykkeillä.

[QUOTE="jossu";29631665]kinkku/kana-pastasalaatti, jää/jäävuorisalaatti, tomaatti, kurkku, oliivi, feta/raejuusto/halloumi, salaattikastike 2-3 kpl, pähkinät/siemenet. Tämäntapaista ajattelin! Vaihtelua sitten eri kasviksilla, lohella, pekonilla, juustoilla, säilykkeillä.[/QUOTE]

Plus tietenkin itse leivotut leivät!!

Ei sinun kyllä tällaisen gallupin perusteella kannata liiketoimintaratkaisuja tehdä. Riippuu ihan kahvilasi sijainnista, lähiston muusta tarjonnasta sekä kohderyhmästä, kumpi on parempi vaihtoehto. Jos sieltä puuttuu juuri salaattibuffet, mutta paikka on kuitenkin sellainen, että toimistotöissä käyviä naisia piisaa riittävästi, niin salaattibuffet on varmaan hyvä valinta. Mutta jos sinulla on ainut lounaspaikka lähistöllä tai toivot asiakkaiksi perheitä, keitto on paljon varmempi valinta. Harva mies, saati lapsi, valitsee lounaaksi sen salaattibuffetin. Kun taas naisille maistuu useimmiten kyllä keittokin.

[QUOTE="jossu";29631665]kinkku/kana-pastasalaatti, jää/jäävuorisalaatti, tomaatti, kurkku, oliivi, feta/raejuusto/halloumi, salaattikastike 2-3 kpl, pähkinät/siemenet. Tämäntapaista ajattelin! Vaihtelua sitten eri kasviksilla, lohella, pekonilla, juustoilla, säilykkeillä.[/QUOTE]

Tämä ei kuulosta monipuoliselta salaattibuffetilta, vaan ennemminkin lisäkesalaattipöydältä. En ostaisi lounaaksi! Lisäksi paljastaa, että sinä et alan ammattilainen, koska halloumia ei tosiaan voi salaattibuffassa tarjoilla.

Jotta ostaisin, pitäisi proteiininlähdettä (lohi, kana) olla tarjolla erikseen, ei vain jonkun pastasalaatin joukossa. Lisäksi tuosta puuttuu kaikki hedelmät, kaipaan salaatin joukkoon jotain makeaa, esim. cantaloupe-melonia.

[QUOTE="vieras.";29631733]Tämä ei kuulosta monipuoliselta salaattibuffetilta, vaan ennemminkin lisäkesalaattipöydältä. En ostaisi lounaaksi! Lisäksi paljastaa, että sinä et alan ammattilainen, koska halloumia ei tosiaan voi salaattibuffassa tarjoilla.

Jotta ostaisin, pitäisi proteiininlähdettä (lohi, kana) olla tarjolla erikseen, ei vain jonkun pastasalaatin joukossa. Lisäksi tuosta puuttuu kaikki hedelmät, kaipaan salaatin joukkoon jotain makeaa, esim. cantaloupe-melonia.[/QUOTE]

En olekaan ruuanlaiton ammattilainen, mutta siitähän en mielipidettä kysynytkään :). Minulla on leipomo-konditoria ja olen sen alan ammattilainen ja kyllä lihaa ja kanaa ajattelin laittaa myös erikseen! Niitä mielipiteitä juuri haen, että mitä ihmiset salaatissaan haluaisivat syödä.

Salaattibuffet. Keittolounas yleensä jotain suurustettua perunapurjohuttua tms. Salaattia saisi toki ottaa lisäksi mutta tykkään reilummasta salaattiannoksesta jollain nälkääpitävemmällä, kanalla, kananmunalla tms.

Yrittäjälle, uskon että salaattibuffee, jossa ihmiset itse ottaisivat, olisi huono idea. Sen sijaan buffee, jossa perussalaatin "lisukkeet" valitaan itse, on parempi vaihtoehto. Jos salaattibufee on rajaton, syövät ihmiset sieltä kalat, kanat, juustot ja lihat ja ottavat ehkä vähän koristeeksi kasviksia.

Meillä on sellainen salaattibufee, että salaattiannos otetaan kaapista, siinä on lohta+kananmunaa tai kanaa esim ja sitten saa salattipöydästä ottaa siihen lisää ja lisäksi leipää.

[QUOTE="Jonna";29632232]Meillä on sellainen salaattibufee, että salaattiannos otetaan kaapista, siinä on lohta+kananmunaa tai kanaa esim ja sitten saa salattipöydästä ottaa siihen lisää ja lisäksi leipää.[/QUOTE]

Valitsen tämän mieluummin kuin keittolounaan tai minkään muunkaan lounaan ja otan salaatin vielä mukaan töihin aamulla töihin mennessä. :)
Onneksi Helsingin keskustassa riittää tarjontaa, itse yleensä otan salaatin vaihdellen Picinicistä, Kotikonnusta, S-Marketista tai Alepasta. Ainut ongelma on, että saisin lounasetuna kympin lounarin, mutta se ei monessakaan paikassa maksa lähellekään niin paljoa.

[QUOTE="Jonna";29632232]Meillä on sellainen salaattibufee, että salaattiannos otetaan kaapista, siinä on lohta+kananmunaa tai kanaa esim ja sitten saa salattipöydästä ottaa siihen lisää ja lisäksi leipää.[/QUOTE]

Eli mitä lohen/kanan kanssa on ja mitä saa ottaa itse lisukkeeksi? Kuulostaa hyvältä :)

Yhteistyössä