KEITTIÖNOITA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tähtituike
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aloitan laihduttamaan. Ensin paasto ja sen jälkeen laihari. Eli ylihuomenna aloitan paaston ja ensi viikolla sitten kevyellä ruokavaliolla. Teen keitot itse, pääasiassa erilaisia kasviskeittoja. Just on kiehumassa huomiseksi töihin porkkanasosekeitto.

Alkuperäinen kirjoittaja tähtituike:
mä ostin lämmin kuppi keittoja, mut ei taija nälkä niil lähtee vai? millanen paasto?
Ei niissä taida kauheesti kaloreita olla per mukillinen, mutta lisäaineita sitäkin enemmän.

Mä pidän kuuden päivän nestepaaston eli juon vaan. Vettä, yrttiteetä, vihreetä teetä, laimennettuja tuoremehuja sekä "lämpimäksi ruuaksi" kuumennettua ja maustettua tomaattimehua.

hei ihmiset, ei nälkäkuurit oo mistään kotoisin. Kuka vetää joitain keittoja niin kauan että laihtuis? Entäs sitten kun/jos laihtuu, ja pääsee tavoitepainoonsa, mitäs sitten syötte?

Lämmin kupi-keittoja?? Yhtä kaukana oikeasta ruuasta kuin pringlesit on perunasta.......

Rasva ei lihota vaan sokerit ja hiilarit.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
ostatko ton tomattimehun ja jos et miten teet sen?
Olen ostanut tomaattituoremehun valmiina. Laitan mukissa mikroon ja vähän mausteita mukaan, mutta ei suolaa. Tabascoa maun mukaan.

Tuletko tästä kylläiseksi? Mitä syöt keiton lisäksi, leipää? Kauanko pärjäät tomaattimehulla? Kaksi tuntia?

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Tuletko tästä kylläiseksi? Mitä syöt keiton lisäksi, leipää? Kauanko pärjäät tomaattimehulla? Kaksi tuntia?
Siinä vaiheessa, kun olen aloittamassa paaston, alan keventää ruokavaliotani muutamaa päivää aikaisemmin. Eli huomenna syön pelkästään porkkanasosekeittoa. Paastopäivinä juon nesteitä noin 3-4 litraa päivässä. Nälkä on oikeastaan lähinnä näinä kevennyspäivinä. Ja samoin paaston jälkeen, kun samoilla kevyillä sapuskoilla palaa arkeen. Varsinaisina paastopäivinä ei ole lainkaan nälkä, olen energinen ja hyväntuulinen. Saan paljon aikaiseksi. Tomaattimehua juon paaston aikana lounaaksi ja päivälliseksi.

voiskohan tota nestepaastoa kokeilla ihan vaan 3 päivää? mulla ei ois, kun 6 kiloa lähettävänä
Nestepaasto ei ole laihdutuskeino, koska paino palaa nopeasti takaisin. Se on lähinnä puhdistus- ja virkistyskuuri. Sekä konsti "pienentää mahalaukkua", jolloin paaston jälkeen tulee kylläiseksi varsin pienistä annoksista.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Siinä vaiheessa, kun olen aloittamassa paaston, alan keventää ruokavaliotani muutamaa päivää aikaisemmin. Eli huomenna syön pelkästään porkkanasosekeittoa. Paastopäivinä juon nesteitä noin 3-4 litraa päivässä. Nälkä on oikeastaan lähinnä näinä kevennyspäivinä. Ja samoin paaston jälkeen, kun samoilla kevyillä sapuskoilla palaa arkeen. Varsinaisina paastopäivinä ei ole lainkaan nälkä, olen energinen ja hyväntuulinen. Saan paljon aikaiseksi. Tomaattimehua juon paaston aikana lounaaksi ja päivälliseksi.

Ok, mutta paastoahan ei voi jatkaa ikuisesti. Eli miten huolehdit siitä että olet kylläinen ja samalla syöt kevyesti? Nälkäisenähän tulee tehtyä kaikkia mielitekoja, eikä nälässä ole kiva olla.

Porkkanasosekeittoa aamiaiseksi, lounaaksi, päivälliseksi ,illalliseksi? Kauanko jaksat?

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Ok, mutta paastoahan ei voi jatkaa ikuisesti. Eli miten huolehdit siitä että olet kylläinen ja samalla syöt kevyesti? Nälkäisenähän tulee tehtyä kaikkia mielitekoja, eikä nälässä ole kiva olla.

Porkkanasosekeittoa aamiaiseksi, lounaaksi, päivälliseksi ,illalliseksi? Kauanko jaksat?
Porkkanasosekeitolla olen ainoastaan yhden päivän. Niin ja toisen sen jälkeen, kun lopetan paaston. Mun ongelmani painon kanssa on ruuan määrä. Syön erittäin epäsäännöllisesti ja silloin mähkin itseni aivan umpiturvoksiin. Paaston jälkeen mun on tarkoitus ruveta syömään usein, mutta vähän kerralla. Asteittain - kun paino laskee - alan lisäämään ruuan kalorimäärää. Siten, että kun pääsen tavoitteeseeni, ruokavalioni on määrältään sellainen, että sillä en liho enkä laihdu. Suurin uhka mulle hommassa on se, että varaan töihin mukaan eväät kymmeneksi tunniksi ja työpäivä venähtääkin kuudeksitoista tunniksi. Sitten on taas se kiljuva nälkä ja Keittis pää kattilassa :D

Suurin uhka mulle hommassa on se, että varaan töihin mukaan eväät kymmeneksi tunniksi ja työpäivä venähtääkin kuudeksitoista tunniksi. Sitten on taas se kiljuva nälkä ja Keittis pää kattilassa :D

Minulla on töissä aina kuivattua ruisleipää, manteleita ja pähkinöitä ja annospuuroa. Noiden turvin pärjää jos suunnitelmat muuttuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Minulla on töissä aina kuivattua ruisleipää, manteleita ja pähkinöitä ja annospuuroa. Noiden turvin pärjää jos suunnitelmat muuttuu.
Mun täytyy varmaan viedä kans toimistolle jotain tollasta.

Yhteistyössä