Miksi laihan haukkuminen on monien mielestä hyväksyttävää, toisin kuin lihavien haukkuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Totuus kuuluu olevan että laihuus ei tee automaattisesti kauniiksi, laihakin voi olla lihava mutta lihava voi olla vain muodokas ja lihavakin voi olla kaunis.

Itse olen laihduttanut älyttömän määrän läskiä ja sen jälkeen treenannut kroppani kondikseen. Ja voin sanoa että minä en ollut kaunis lihavana mutta nätti nainen olen hoikkana ja kiinteänä. Joillekkin ihmisille mun laihtuminen otti tosi koville ja mut haukuttiin syömishäiriöiseksi jo bmi 28 tienoilla. Kova hätä oli etten enää laihtuisi etten vain olisi laihempi. Nyt bmi on 20 ja sixpäkki näkyy =)

Mun nähdäkseni laihuus on liian helppoa, sitä kadehditaan joten haukutaan ja lihavuus on säälittävää ja kukaan ei oikein uskalla sanoa suoria sanoja.

[QUOTE="sss";22730269]Ja mua niin korpesi facebookissa se "oikealla naisella on kurveja, lautaa saa rautakaupastakin"-ryhmä kun kaikki naiset liitty siihen ja sit sitä kommentoitiin miten toi on "siis niinq niin totta, miks kukaan haluaa olla hyi joku tuulenraiskaama pulkannaru"... Mä tulin tosi surulliseksikin siitä.[/QUOTE]

Ja samoin se miehistä tehty versio ottaa mua naisena myös päähän "Miehen pitää olla mies eikä mikään pakkasen raiskaama pulkan naru" vai mikä lie. Taitaa möhömahaisten aviovaimot vaan kateuksissaan haukkua, kun oma mies ei suostu sohvalta hievanhamaankaan kaljansa kanssa, eivätkä itse saa niitä urheilullisiakaan miehiä enää pyydystettyä. Vielä pahemmaksi menee jos naapurin Sirpalla sattuu olemaan timmimpi mies kuin oma kaljamahainen Pauli, siitä vasta polemiikki syntyy.

Ja se ruoan tuputus mitä jotkut harrasti. Mä nimittäin langan laihana söin isompia annoksia kuin juurikaan kukaan tuntemani ja niin rasvaista ruokaa kun löytyy. Miten jotkut tädit ja mummot kehtaa vaatia aikuista ihmistä syömään enempää kuin napa vetää. Pahimmillaan väkisin täyttämällä lautasta. Tuli joskus sanottua aika pahastikin takaisin ja teininä tais lautasetkin lennellä.
Onneks nykyään on läskiä! Ei tarvii kuunnella tommosia.

Mua kyllä loukkasi suuresti kun eräs kaveri tuumi, että olisi kamalaa halata laihaa ihmistä. Puhe oli jostain ihan muusta johon tämä lausahduskin sitten liittyi, mutta tuntui silti pahalta. Olen 170 pitkä ja painoa 49 ja vaikka tekisin mitä, se ei nouse. Onneksi minulla on tuo laiha mies, joka mielellään halaa minua.

Eräs toinen kaveri koitti ylyttää minua verenluovutukseen. Minulle on useampikin lääkäri sanonut, ettei minun pitäisi luovuttaa verta, vaikka painonousisi 50 kiloon, koska pituuteni takia bmi on pieni ja vaikka virallisten rajojen perusteella voisin luovuttaa, se ei minulle siinä painossa olisi hyväksi. Sanoinkin kaverille, että en voi luovuttaa, kun ei paino riitä. Kaveri vain tuumi, että mennään kesällä (oli siis alkukevät kun tästä puhuttiin), luulisi sinun pystyvän EDES siihen, että nostat painoasi parilla kilolla. Olen naureskellut hiljaa mielessäni kun kaveri on kyllä taidokkaasti nostanut painoaan muutaman kilon per vuosi ja tuosta keskustelusta alkaa olla kohta kymmenen vuotta.

Mä en muuten voi ikinä luovuttaa verta vaikka paino olisi mikä...Luovuttaasin kyllä jos voisin, mutta ei syöpähoitoja saaneen verta huolita koskaan.

Se on muuten mieltä ylentävää töissä kun haukutaan lehmäksi ja syynä oli se kun naisen puoliso oli liian kännissä. Siinä toki auttaa se, että haukutaan baarityöntekijää painon takia.

Olen 170cm pitkä ja alimmillaan olen painanut 44kg, ylimmillään 103kg...

Täytyy sanoa että todella pahalle tuntui ne kommentit mitä sain kuulla 44-kiloisena, aivan törkeää tekstiä ja totta kai kateellisten suusta. Juuri näitä mitä tässä ketjussakin oli listattu...

MUTTA: lihavana sain ihan järkyttävän pahoja kommentteja mitä itken joskus vieläkin. Yksi esim. ilmoitti että mieheni pitää sitoa minut narulla kiinni autoon ja ajella sit edestakaisin tiellä että joudun juoksemaan perässä ja laihdun :(
Ehdottomasti törkeämpää tekstiä saa kuulla lihavana kuin laihana. Laihoja harvoin kukaan tönii tai tökkii siinä luulossa että läskien läpi ei kuitenkaan mitään tunne :(
Kaikki sympatiani lihaville!

Nyt olen n. 65kg ja ekaa kertaa elämässäni tyytyväinen itseeni (ja ennen kaikkea terve, normaalipainoinen, liikunnallinen yms.) mutta silti osan mielestä olen tottakai liian lihava tai liian laiha :D

[QUOTE="vieras";22730510]Mä oon 168 cm ja 50 kg, parhaat mitä olen kuullut:

- onko sulla edes menkkoja? (no on)
- et varmaan voi edes saada lapsia kun oot noin laiha! (kyllä olen saanut ja heti tärppäsi kun alettiin yrittämään)

Ihotautilääkärillä kävin finnien takia ja täti alkoi paasata "olet varmaan huomannut ettei laihdutus auta finneihin!" En kylläkään ole koskaan eläessäni laihduttanut.[/QUOTE]

Tyypillistä.

Mulle kuten varmaan kaikille muillekin laihoille lauotaan noita typeryyksiä päin naamaa.

Juu en yritä laihduttaa käymällä kuntosalilla. Isolla treenimäärällä, vielä isommalla ruokamäärällä ja järjettömän isolla vaivalla oon saannu vajaassa vuodessa nostettua kilojani 50:stä 55. Vihdoin alan olla tavoitepainossani, jeeeee!!!

Mä en muuten voi ikinä luovuttaa verta vaikka paino olisi mikä...Luovuttaasin kyllä jos voisin, mutta ei syöpähoitoja saaneen verta huolita koskaan.

Se on muuten mieltä ylentävää töissä kun haukutaan lehmäksi ja syynä oli se kun naisen puoliso oli liian kännissä. Siinä toki auttaa se, että haukutaan baarityöntekijää painon takia.

Tästäkin muuten osataan syyllistää kivasti. Ensin olin liian kevyt, sitten sain nostettua painoa, mutta hb olikin liian matala. Nyt mulla onkin hyvä tilanne: syövän sairastaneena ei tarvitse enää välittää syyllistävistä kommenteista! ;D

Mulla jäi itseasiassa menkat pois kun laihdutin 57 kiloon, olen 167cm pitkä. Annoin painon nousta 58-59 niin menkatkin palasi. Ei vissiin ihan hyvä asia jos menkat jää pois? Varsinkin kun on tarkoitus lapsia vielä saada?
Haluaisin laihduttaa 55 kiloon mutta juurikin tuo menkka-asia mietityttää.

Tyypillistä.

Mulle kuten varmaan kaikille muillekin laihoille lauotaan noita typeryyksiä päin naamaa.

Juu en yritä laihduttaa käymällä kuntosalilla. Isolla treenimäärällä, vielä isommalla ruokamäärällä ja järjettömän isolla vaivalla oon saannu vajaassa vuodessa nostettua kilojani 50:stä 55. Vihdoin alan olla tavoitepainossani, jeeeee!!!

Niin jotkut ei vissiin tajua, että sitä painoa voi saada lisää kasvattamalla lihasmassaa.

Moni hoikka muuten valittaa löllöä tms. eivätkä tajua sitä, että heidän pitää kiinteyttää eikä laihduttaa. Onhan olemassa käsite laihaläski.

[QUOTE="tilli";22731069]Tästäkin muuten osataan syyllistää kivasti. Ensin olin liian kevyt, sitten sain nostettua painoa, mutta hb olikin liian matala. Nyt mulla onkin hyvä tilanne: syövän sairastaneena ei tarvitse enää välittää syyllistävistä kommenteista! ;D[/QUOTE]

Mulla on hb todella hyvä, mutta ei auta ei. :/

työpaikalla laihan ihmisen ei kannata käydä edes vessassa ruokataon jälkeen, kun muuten epäillään et sillä on varmaan syömishäiriö. Kokemusta on. Omat perheenjäsenet ovat olleet pahimpia arvostelijoita. Pakko oli katkaista välit pahimpaan arvostelijaan eli isosiskoon, kun ei enää jaksanut kuunnella kuinka laiha olen. Uskomattomia kommetteja itä on saanut kuulla vuosien varrella tuntemattomiltakin ihmisiltä, mutta iän myötä alkanut tajuta, että näillä arvostelijoilla on huono itsetunto omasta ulkonäöstään ja purkavat sitä heikompiin. Antaa niiden olla ja nautitaan omasta elämästä ja vartalosta.

Yhteistyössä