Miksi aikuinen ihminen ei saa olla tykkäämättä jostakin ruosta?

Saa olla tykkäämättä mutta aikuinen pystyy syömään mitä vain, kun tilanne niin vaatii.
On ihan hemmetin ärsyttävää ja turhauttavaa et teet ruokaa, näet vaivaa ja sitten yksi ei syö sitä ja toinen ei tätä ja päälle toitotetaan et kun mä nyt en vaan tykkää ja räävitään ruokaa lautasella kuin kakarat. ARgh!
Jos saan kutsun kekkereille niin taatusti syön kohteliaisuudesta vaikka ei muuten maistuisi ja todennäköisesti vielä kehun sitä mikä oli parasta.
Kuuluu alkeellisiin käytöstapoihin.

Kuka noin käyttäytyy :O Mä en ainakaan tee numeroa siitä jos jätän jotain ottamatta,enkä todellakaan ota sellaista lautaselleni mistä tiedän jo etukäteen että en siitä pidä. Toitottaminen ja rääppiminen ei kuulu mun tapoihin. En myöskään itse emäntänä lapa vieraan lautaselle kauhatolkulla jotain sekametelisoppaa kysymättä onko henkilöllä edes nälkä. Kyllä on teidän juhlat pienestä kiinni,jos tunnelman pilaa se jos joku jättää jotain syömättä. Onneks meillä se ruoka on vaan sivuseikka ja ne syö jotka haluaa ja mitä haluaa. Ei meillä ketään pakoteta,tietenkään.

Se on muuten hirveetä, jos täytyy syödä jotain, mistä lentää yrjö. Että ei anneta mahdollisuutta olla vaan kohteliaasti ottamatta, vaan pakotetaan ja kytätään, kun toinen siinä vedet silmissä yrittää nieleskellä, vaikka sitä rustoista valmistettua maksan makuista lihakeittoa. Yöörk!!|O

Meillä kaikki tutut tietää mun "allergiat" eli ruoka-aineet joita en syö, joten eivät enää ihmettele eivätkä todellakaan loukkaannu. Nirso mikä nirso, jääpähän syömättä kun muutenkin jo tarpeeksi painoa.

juuri näin. edes se lusaikallinen tai haarukallinen. Ei siihen kuole.

ei kuole, mutta onko kohteliasta oksentaa sitten kun tulee se refleksi maistamisen seurauksena. Toisilla on tosi voimakkaita inhoja tiettyjä makuja kohtaan, ja oksennus herkässä. Ajattele itsesi syömään vaikka torakoita, ei sille vaan voi mitään, että tietyt maut ruoassa aiheuttavast samanlaisen refleksin joillekin. On sitten heitä kaikkiruokaisiakin, jotka syövät ne madotkin ihan kevyesti yökkäämättä.

Tiiättekö mitä. Jos vieras syö ruokaa hyvällä halulla ja vielä kehuukin sitä,niin mä varmaan ajattelisin että hei,tätä mä teen seuraavankin kerran kun maistuu noin hyvin!

Kuka sillä valehtelulla voittaa? Ne jotka syä vasten tahtoaan "kohteliaisuudesta" sen ruuan vai se emäntä jonka tekemää ruokaa on valheellisesti ylistetty ja kilpaa kehuttu? Oisko se oikeesti kiva jos joku sanoin että "vautsi miten hyvää piirakkaa,siis tosi herkkua,nam nam" vaikka ei edes tarkoittaisi sitä?

Miksi ei voi sanoa tarjottaessa,että ei kiitos,jätän tällä kertaa oliivit välistä,mutta voisin maistaa noita juustoja,ne näyttävät tosi herkullisilta? Ketä siinä loukkaa ja miten? Miksi ne oliivit pitää syödä väkisin?

[QUOTE="vieras";23560405]ei kuole, mutta onko kohteliasta oksentaa sitten kun tulee se refleksi maistamisen seurauksena. Toisilla on tosi voimakkaita inhoja tiettyjä makuja kohtaan, ja oksennus herkässä. Ajattele itsesi syömään vaikka torakoita, ei sille vaan voi mitään, että tietyt maut ruoassa aiheuttavast samanlaisen refleksin joillekin. On sitten heitä kaikkiruokaisiakin, jotka syövät ne madotkin ihan kevyesti yökkäämättä.[/QUOTE]

Oliskin joku maku, mutta mulla suurin osa lihoista tekee ton ja tosi usein ihmiset ei siivoo lihaa kunnolla, ennenkuin siitä tehdään ruokaa. Mulla tulee välitön yrjö, jos lihassa on kalvoja tai jotain epämääräistä. iljettävintä on, jos löytyy verisuoni, voi väristys, miten paha olla tulee kun vaan ajatteleekin.

[QUOTE="vieras";23560405]ei kuole, mutta onko kohteliasta oksentaa sitten kun tulee se refleksi maistamisen seurauksena. Toisilla on tosi voimakkaita inhoja tiettyjä makuja kohtaan, ja oksennus herkässä. Ajattele itsesi syömään vaikka torakoita, ei sille vaan voi mitään, että tietyt maut ruoassa aiheuttavast samanlaisen refleksin joillekin. On sitten heitä kaikkiruokaisiakin, jotka syövät ne madotkin ihan kevyesti yökkäämättä.[/QUOTE]

Hei mut eihän aikuiset oksenna. Aikuiset ei pyörry,aikuiset ei pelkää. Ei aikuisilla ole refleksejä,ne kuuluvat kolmevuotiaille.

Juntti sitä ja juntti tätä. Nää kaikkiruokaiset tuputtajat eivät näytä todellakaan tajuavan miten JUNTTIA on tehdä numero jonkun toisen syömisistä ja olettaa että itse on joku maailman napa jota muiden mieltymykset mukailevat. Että jos ei ole samanlainen kuin itse on,niin on heikko ja huono. Mustavalkoista,lyhytnäköistä,sivistymätöntä,henkisesti kypsymätöntä ajattelua.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23560351:
Se on muuten hirveetä, jos täytyy syödä jotain, mistä lentää yrjö. Että ei anneta mahdollisuutta olla vaan kohteliaasti ottamatta, vaan pakotetaan ja kytätään, kun toinen siinä vedet silmissä yrittää nieleskellä, vaikka sitä rustoista valmistettua maksan makuista lihakeittoa. Yöörk!!|O

Niinpä. Mikä niiden ihmisten intressinä on,jotka pakottaa? Pitää olla tosi huono itsetunto,jos ruuasta kieltäytyminen saa aikaan niin voimakasta vihaa ja suuttumusta. Kai siinä on sit joku,että ne ottaa sen henkilökohtaisesti ja suorastaan loukkauksena. Täällä monen asenne on ollut se,että minähän teen sopan ja kyllä vituttaa jos joku ei sitä syö. Tälleen jos maalaisjärjellä ajattelee,niin jos ihan varta vasten haluaa ruokajuhlat järjestää,niin sit useampi vaihtoehto tarjolle.

Aika pelottava emäntä semmonen,joka haluaa väkisin juhlat,mutta ei ajattele yhtään niitä vieraitaan.. Tai sit jos päättää että ruokalajeja on tarjolla tasan yks,niin sehän on sit täysjärkiselle ihmiselle päivänselvä asia että on mahdollisuus että joku ei siitä pidä.

[QUOTE="vieras";23560556]Koska on äärimmäisen noloa ja junttia jättää emännän/isännän tarjoama ruoka syömättä ja todeta, että se on pahaa.[/QUOTE]

Miksi pitää todeta että se on pahaa? Millä tavalla tää liittyy siihen syömättä jättämiseen? Eikö nyt ihmiset jumalauta keksi muuta sanottavaa kuin että hyi tää on hirveetä?

Palaan vielä. Itse siis olen sitä mieltä, että aikuisen pitäisi osata syödä sellaisiakin ruokia, joista ei tykkää. Mutta siis itselläkin on paljon juttuja mitä en yksinkertaisesti vain pysty syömää, vaan ne yksinkertaisesti pyrkivät tulemaan ylös samantien. Silti mun tarvitsee äärimmäisen harvoin missään kieltäytyä mistää tarjottavasta. Esim. jugurttia ei juuri koskaan missään tarjota ja yleensä pullan lisäksi on tarjolla paljon muutakin mitä syön surella halulla. Ongelma olisi, jos en söisi esim. sipulia tai jos se jugurtti ei kävisi keitettynä ruassa.

Palaan vielä. Itse siis olen sitä mieltä, että aikuisen pitäisi osata syödä sellaisiakin ruokia, joista ei tykkää. Mutta siis itselläkin on paljon juttuja mitä en yksinkertaisesti vain pysty syömää, vaan ne yksinkertaisesti pyrkivät tulemaan ylös samantien. Silti mun tarvitsee äärimmäisen harvoin missään kieltäytyä mistää tarjottavasta. Esim. jugurttia ei juuri koskaan missään tarjota ja yleensä pullan lisäksi on tarjolla paljon muutakin mitä syön surella halulla. Ongelma olisi, jos en söisi esim. sipulia tai jos se jugurtti ei kävisi keitettynä ruassa.

No jotkuthan teki tässä ongelman siitä jos ei maista KAIKKEA tarjolla olevaa. Eli vaikka sen pullan lisäksi olisi muutakin,niin sun pitäis ottaa MYÖS sitä pullaa ettei isäntäväki loukkaannu. Vaikka siis tarjolla olisi muutakin ja vaikka et pullasta pidä.

Eli buffetpöydästä pitäisi ottaa kaikkea,muuten olet nirso,ronkeli,lapsellinen ja kiittämätön. Ihan vaikka ne eri ruoka-aineet olisi sitä varten laitettu eri kippoihin,että jokainen valitsee ne mistä pitää. Silti on pakko ottaa niitä kaikkia.

Yhteistyössä