Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja meah:Elävät, vai valmiiksi pakastetut?
Mä olen sitten ehkä vaan lellinyt omani pilalle :ashamed:
Ne tonkii tyytyväisenä olkipatjaa lämmitetyssä kanalassa...
Viillokkia ei ole vielä tarvinnut kokeilla, mutta kun niitä nyt vahingossa ajautui tänne lisää ja keväämmällä varmaan alkavat hautomaankin, niin mietin että voiskohan niitä kukkoja panna pataan?
Liikaahan niitä tulee kuitenkin, kanoja saa jonkun verran diilattua eteenpäinkin, mutta kun niitä kuitenkin kuoriutuu se melkein 50-50, ja kukkoja per pieni kanala tarvii vaan yhden, niin eihän niiden kysyntä kummoista ole...
Siis me otetaan aina touko-kesäkuun vaihteessa "kesäkanoja" munimaan ja tuhoamaan biojätettä. Ja sitten meillä on heidän kanssa sopimus että kun aamulla on vesikuppi jäässä niin se onkin heillä elokuun viimeinen päivä. Ja meillä syödään kanaviilokkia.
Mutta mä mietin tätä kukkoasiaa... Tuleeko niistä mitään hyvää ruokaa? Eikö tuollaista saa kypsytellä iän kaiken ettei jää sitkeäksi, kun on kai ne vähän eriasia kun joku broileri pakastealtaasta?
Me ollaan tähän asti vaan haudattu vanhuuttaan kuolleet kanat, ja hyödynnetty ympäri vuoden tota munapuolta, ja tietysti myös käytetty kompostina tota kanalaa...