Keinoja, joilla saada synnytys alkamaan tai ainakin vähän lähemmäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja malttamaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

malttamaton

Vieras
Menossa rv 39 ja alkaa jo "kyllästyttää" raskaana oleminen. Lisäksi pelkään sitä, että vauva kasvaa liian isoksi. Lääkäritkin seuraavat tilannetta mutta käynnistämään ei aleta kovin helposti. Kertokaa siis keinoja, joilla saada aikaan supistuksia tai muuten synnytys lähemmäksi/alkamaan...? Kiitos. =)

Jos se ota alkaakseen, niin ei kai siihen mikään oikeesti auta. Se kolmen ässän sääntöhän on siivous, sauna ja seksi. Sitä aiemmissa raskauksissa harrastin urakalla, mutta niinpä vaan 9pv meni kumpikin yli. Mutta nyt kolmannen kohdalla saimme miehen kanssa synnytksen käynnistymään sillä viimeisellä ässällä. Ilman minkäänlaisia ennakkotuntemuksia, ei supisteluja, ei mitään tuntemuksia koko päivän, mutta illalla tämän touhun ja tohinan jlk meni samantien lapsivedet ja siitä se sitten alkoikin...

no itse kokeilin kaikkea,eikä mikään auttanut. risiiniöljyä ei kuulemma suositella,kun vauvakin saa siitä mahan löysälle ja voi kakata. ja se voi myös saada liian kovat supparit tms. näin olen kuullut enkä sit itse edes sitä kokeillut. liiku ny kuitenkin paljon ja järjestele paikkoja. jos ei synny aikaisemmin niin voit ainakin paremmin. ei sulloo kuitenkaan enää kun 3 viikkoa maksimissaan..mullon 15

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys-Rosalee:
Tarkennettuna risiiniöljyn ja piimän sekoitus-pirtelö juodaan ja eikun oottamaan käynnistymistä.

Öö.. miten tuo toimii? Siis mikä siinä saa aikaan sen käynnistymisen?

Voi hemmetin ääliöt! Älkää vaan menkö kokeilemaan, siinä nimittäin pahimmillaan tulee niin rajut supistukset että kohtu voi revetä. Älkää jakako näitä typeriä ohjeita, joku voi ottaa ne todesta..

Syö jotain mistä tiedät taatusti vatsan menevän kuralle :whistle:
Silloin synnytys alkaa aivan varmasti :wave:

*joku söi grilliruokaa ennen synnytystä ja istui ruikulla synnärilläkin niin että oli vauva syntyä pyttyyn*

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys-Rosalee:
Tarkennettuna risiiniöljyn ja piimän sekoitus-pirtelö juodaan ja eikun oottamaan käynnistymistä.

Öö.. miten tuo toimii? Siis mikä siinä saa aikaan sen käynnistymisen?

Voi hemmetin ääliöt! Älkää vaan menkö kokeilemaan, siinä nimittäin pahimmillaan tulee niin rajut supistukset että kohtu voi revetä. Älkää jakako näitä typeriä ohjeita, joku voi ottaa ne todesta..

En ajatellu kokeilla mutta kiinnostaa tietää miten muka risiiniöljy ja piimä saa aikaan synnytyksen käynnistymisen?

kakkosta kun odotin, ja olo alkoi viimäsen kahen viikon aikana olla aikasta tukala...vauvakin oli iso kokoinen. Kun viikkoja oli 40, menin viikonloppuna käymään synnärillä päivystyksessä (menin sinne kyllä sen vuoksi, etten kahteen viikkoon juuri ollut pystynyt nukkumaan ja olin jo tosi loppu) ja siellä lääkäri sitten sörkki kohdunsuuta niin, että synnytys lähti muutaman tunnin päästä liikkeelle.

SSS : siivous , sauna ja seksi jos niillä ei lähde käyntiin niin ei auta kuin odottaa.
Varmin konsti on kuitenkin alottaa jokin iso homma joka ei sais jäädä kesken :) testattu kahdesti ja toimii.

Eipä noi poppaskonstit ihan oikeasti kovinkaan monella ole toimineet. Meillä oli kovassa käytössä aikanaan nuo siivous, seksi ja sauna ja viikolla 40 vielä jynssäsin oikein raivolla juuriharjalla saunan lattiasta kattoon puhtaaksi, mutta mitään ei tapahtunut. Yhtäkään kunnon supistusta en koko raskauden aikana ennen oksitosiinitippaa kokenut. Lopulta käynnistettiin viikoilla 41+5. Olin tuolloin 3cm auki, mutta kaulaa oli vielä vähän. Käynnistykseen päädyttiin lapsen sydämensykkeen monotonisuuden takia, muuten olisin vielä joutunut kotiin pariksi päiväksi odottelemaan.. Olihan nuo viimeiset viikot hirveässä helteessä todella tuskaiset, mutta loppujen lopuksi äkkiä ne meni. Keksi jotain kivaa puuhasteltavaa, niin aika menee nopeampaa.

Tosta risiiniöljystä olen minäkin kuullut ja ymmärtääkseni se ei kovin suositeltavaa ole..

Tsemppiä loppumetreille! =)

Kätilönä vaan tämmänen välikommentti, että joillain se synnytys "alkaa" vippaskonstein ja jollain ei, suurimmalla osalla ei, mm. olipa kerran äärimmäisen väsynyt synnyttäjä saunomisien ja risiiniöljyripulien runtelemana...
Neuvoisin vaan malttamaan mielen ja menemään sitten täysissä voimissa sinne synnyttämään kun vauva on sieltä valmis tänne putkahtamaan. :D :wave: b =) d

joo mutta täälä ainaki kokeillaan risiiniöljyä kun en halua kivuliaaseen käynnistykseen.. muutamalle tutulle on tehty käynnistys samoilla viikoilla kun itse olen eli 40+ --> niin ei kukaan ole kokenut kivutonta käynnistystä..

Kuumimmat

Yhteistyössä