Keikkkatöiden järkevyys, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voihan keikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voihan keikka

Vieras
Työ olisi todella silppua. Pahimmaallan 1 päivä töissä, seuraavana ei, sitten 2 viikkoa, sitten paripäivää ei, sitten viikko yms. Yritin nettiä selailemalla saada asiaan tolkkua, mutta menin vain enemmän sekaisin. Kuulun siis liittoon ja saan ansiosidonnaista. Työkokemusta en kaipaa, sitä on. Ja ensi kesäksi on taas vakihommia. Olisi kyseessä siis idea saada edes vähän lisää rahaa.

Etukäteen ei työhukien pituutta voi tietää. Ulkotyö, eli riippuu jopa säästä. Menen töihin yhdeksi päiväksi, pitääkö työkkäriin ilmoittaa, etten ole enää työtön? Toisaalta se yksi päivä voi venyä vaikka 3 viikoksi. Muistaakseni se raja on 2 viikon kokoaikatyö? Mut kun ei voi tietää etukäteen :eek: Ja jos hommaa onkin vain yksi päivä.. seuraavanako päivänä pitää taas ilmottautua työttömäksi? :mad::unsure:

Liiton kanssa kai menee niin, että ruksin sinne vain, että työssä/työtön ja lähetän palkkatodistuksia? Saan sitten jotain soviteltua päivärahaa, jos huki on alle 2 viikkoa. Mutta entä jos kuukaudessa on vaikka 3 viikkoa työtä, mutta alle 2 viikon pätkissä?

Onko koko hommassa mitään järkeä?

Mä mietin samaa. Rahasta ei ole niin väliä, mutta HALUAN TEHDÄ TÖITÄ. Ongelma on kuitenkin lasten päivähoito. Toinen on eskarissa, toinen puolipäiväisenä, ja on sovittu että kumman vain voi muuttaa kokopäiväiseksi vaikka samana päivänä jos tulee töitä. Mutta olisiko mieltä ja SAAKO varata lapsille pysyvästi kokopäivähoidon ja maksaa siitä, ja sit vaan hakea keikattomina päivinä klo 12? Saisiko/pitäisikö eskarilaiselle varata hoidossa aamiainen vaikka ei olisi työvuoroa tiedossa? Entä Jos työvuoro tulee, saako eskarin viedä kahdeksaksi, saako se ruokaa? Jos puhelu keikalle tulee aamulla, ehdinkö viedä lapset, jos puhelu tulee vasta lasten viennin jälkeen, onko lapsille paha jos hoitaja kertoo että äiti ei haekaan klo 12 vaan isi klo 16? Edellisenä päivänä tiedetyt keikat ei olisi ongelma.

Kyl mä varmaan jotenkin tän järjestän mutta mietittävää ja kysyttävää on.

Onhan se aika rumbaa, pahinta on, jos huono "keikkamyyjä" niin sitä on äkkiä syvällä paskassa. Nimittäin jos palkkatodistykset yms ei tule heti tms. Niin huomaat olevasi tilanteessa, että pahimmillaan olet 3kk ilman päivärahoja. Ja kun liitollakin liitollakin ottaa aikansa kun ne ynnää niitä saatavia rahoja. Siinä alkaa sillon visa vinkumaan ja lainaa otettava, ellei satu olemaan puolisoa joka elättää tai riittävästi säästöjä taukojen ajaksi.

Vasta jos on 2 viikkoa yhtäjaksoisesti työssä niin pitää ilmoittaa työkkäriin, että ei enää ole työtön työnhakija. Eli viimeistään sinä päivänä, kun tulee se 2 viikkoa täyteen niin ilmoitat siitä työkkärille.

En suosittele. Kaverini on tehnyt säännöllistä osa-aikatyötä muutaman kuukauden jaksoissa ja joka kerta on älytön tappelu ja paperisota kassan ja TE-toimiston kanssa. Rahojen saaminen on venynyt useilla kuukausilla, kun välillä on puuttunut palkkatodistuksesta joku tietty tieto ja välillä TE-toimisto on antanut kassalle puutteellisen lausunnon.

Jos sinulla on varaa olla muutama kuukausi ilman rahaa, niin mene vain tuollaiseen työhön, mutta jos tarvitset rahan ajallaan, niin ei kannata. Silloin olet isoissa taloudellisissa vaikeuksissa hyvin nopeasti ja hermosi menevät turhanpäiväistä paperisotaa selvitellessäsi.

Mä teen keikkatyötä enkä pidä tätä hankalana.

Olen periaatteessa työtön työnhakija koko ajan, kelaan lähetän joka kk "työtön"lapun, merkkaan siihen vaan tehdyt päivät ja tunnit. Välillä tulee kelasta peruspäivärahaa palkan lisäksi, välillä ei.

Lapsella on sovittuna päiväkotiin 20h/vko, mutta jos mulla on töitä, niin sitten työvuorojen mukaan.

Mä tykkään tästä kovasti. Välillä on kiva viikollakin pitää vapaata.

Vasta jos on 2 viikkoa yhtäjaksoisesti työssä niin pitää ilmoittaa työkkäriin, että ei enää ole työtön työnhakija. Eli viimeistään sinä päivänä, kun tulee se 2 viikkoa täyteen niin ilmoitat siitä työkkärille.

Ahaa, tämä selventi paljon. Pitääkö tuo 2 viikkoa olla putkeen töissä, vai laitetaanko ilmo vasta kun tulee se 10 työpäivää päivää täyteen? Ja sen jälkeen unohdetaan koko TE ja asia sumplitaan työttömyyskassan kanssa niiltä osin kun ei töissä ole? Ei se noin helppoa voine olla?

En ole koskaan tehnyt keikkatyötä, mutta jos ilmoitat sen kahden viikon jälkeen olevasi töissä, eihän liitto mitään maksa? Vai onko siellä kohta, että olen puoliksi työtön tms? o_O

En ole koskaan tehnyt keikkatyötä, mutta jos ilmoitat sen kahden viikon jälkeen olevasi töissä, eihän liitto mitään maksa? Vai onko siellä kohta, että olen puoliksi työtön tms? o_O

Oisko siellä kohta, että olen työtön, mutta teen keikkatyötä? Ei kyllä mitään hajua.. Eihän keikkailija työtön ole, mut toisaalta työtä voi olla vähän, että myös päivärahaa saisi? No tästä tuskin aloittajalle oli apua, onnea yritykseen (y)

Mä teen keikkatyötä enkä pidä tätä hankalana.

Olen periaatteessa työtön työnhakija koko ajan, kelaan lähetän joka kk "työtön"lapun, merkkaan siihen vaan tehdyt päivät ja tunnit. Välillä tulee kelasta peruspäivärahaa palkan lisäksi, välillä ei.

Lapsella on sovittuna päiväkotiin 20h/vko, mutta jos mulla on töitä, niin sitten työvuorojen mukaan.

Mä tykkään tästä kovasti. Välillä on kiva viikollakin pitää vapaata.

Pitääkö joka kuukausi laittaa palkkatodistus? Eihän ne muuten voi tietää mitä maksavat vai maksavatko mitään?

Pitääkö joka kuukausi laittaa palkkatodistus? Eihän ne muuten voi tietää mitä maksavat vai maksavatko mitään?

Joo, palkkatodistukset toimitettava aina kun niitä tulee.

Juuri olin 2 kk yhteen putkeen töissä ja silti laitoin molemmilta kuukausilta kelaan "työtön"lapun. Enhän mä sieltä tietenkään mitään saanut, mutta näin ollen päätökset tulee nopeasti. Jos mä ilmoitan ottaneeni vastaan 2 viikkoa kestävän kokoaikatyön, niin seuraavan hakemuksen käsittely aloitetaan aivan alusta ja siinä saattaa mennä viikkoja. Näin ohjeisti työkkäri.

Ahaa, tämä selventi paljon. Pitääkö tuo 2 viikkoa olla putkeen töissä, vai laitetaanko ilmo vasta kun tulee se 10 työpäivää päivää täyteen? Ja sen jälkeen unohdetaan koko TE ja asia sumplitaan työttömyyskassan kanssa niiltä osin kun ei töissä ole? Ei se noin helppoa voine olla?

Ilmoituksen voi laittaa ennenkin sitä työpätkää jos on tiedossa, että tulee olemaan vähintään 2 viikkoa töissä. Riippuu ihan siitä, milloin saat tietää, että työjakso on tosiaan yli 2 viikkoa.

Vain yhtenäiset työjaksot lasketaan siihen 2 viikkoon, eli jos kesken kaiken on yksi työtön päivä niin laskenta katkeaa siihen.

Siltä ajalta kun olet yli 2 viikkoa kestävällä työjaksolla et ole te-toimiston kirjoilla ja näin ollen et siltä ajalta myöskään voi saada mitään rahaa työttömyyskassalta.

Joo, palkkatodistukset toimitettava aina kun niitä tulee.

Juuri olin 2 kk yhteen putkeen töissä ja silti laitoin molemmilta kuukausilta kelaan "työtön"lapun. Enhän mä sieltä tietenkään mitään saanut, mutta näin ollen päätökset tulee nopeasti. Jos mä ilmoitan ottaneeni vastaan 2 viikkoa kestävän kokoaikatyön, niin seuraavan hakemuksen käsittely aloitetaan aivan alusta ja siinä saattaa mennä viikkoja. Näin ohjeisti työkkäri.

Tai siis tietenkin mun lapussa oli että olen ollut työssä 5pv/vk.

Ilmoituksen voi laittaa ennenkin sitä työpätkää jos on tiedossa, että tulee olemaan vähintään 2 viikkoa töissä. Riippuu ihan siitä, milloin saat tietää, että työjakso on tosiaan yli 2 viikkoa.

Vain yhtenäiset työjaksot lasketaan siihen 2 viikkoon, eli jos kesken kaiken on yksi työtön päivä niin laskenta katkeaa siihen.

Siltä ajalta kun olet yli 2 viikkoa kestävällä työjaksolla et ole te-toimiston kirjoilla ja näin ollen et siltä ajalta myöskään voi saada mitään rahaa työttömyyskassalta.

Okei. Jos siis olen vaikka 11 päivää putkeen töissä, ilmoitan, että olen töissä. Seuraavana päivänä sitten keikka loppuukin, ilmoitan, että olen työtön. Parin päivän päästä alkaisikin uusi keikka, niin sittenhän on pakko samantien taas ilmoittaa, että töissä, koska muuten ei liitosta heru mitään, mikäli jotain saisi sieltä? Kyllähän sinne lausunto pitää saada?

Eli jos haluaa rumbalta säästyä, tekee aina 9 päivää korkeintaan putkeen, sitten vaikka päivän paussi ja taas uusi alle 2 viikon turnee ja tauko väliin? :whistle::ROFLMAO:

Ei ihme, että päädyin duunariksi :D

Okei. Jos siis olen vaikka 11 päivää putkeen töissä, ilmoitan, että olen töissä. Seuraavana päivänä sitten keikka loppuukin, ilmoitan, että olen työtön. Parin päivän päästä alkaisikin uusi keikka, niin sittenhän on pakko samantien taas ilmoittaa, että töissä, koska muuten ei liitosta heru mitään, mikäli jotain saisi sieltä? Kyllähän sinne lausunto pitää saada?

Eli jos haluaa rumbalta säästyä, tekee aina 9 päivää korkeintaan putkeen, sitten vaikka päivän paussi ja taas uusi alle 2 viikon turnee ja tauko väliin? :whistle::ROFLMAO:

Ei ihme, että päädyin duunariksi :D

Ota huomioon se, että 300 euron "suojaosuuden" jälkeen jokainen ansaittu euro vähentää työttömyystukea 50 sentillä. Eli toisin sanoen jos teet 9 arkipäivän työputken ja jatkan yhden työttömyyspäivän jälkeen toisella 9 arkipäivän työputkella, niin todennäköisesti palkkatulosi ovat silloin jo niin isot, että et enää saa työttömyysetuutta.

Ota huomioon se, että 300 euron "suojaosuuden" jälkeen jokainen ansaittu euro vähentää työttömyystukea 50 sentillä. Eli toisin sanoen jos teet 9 arkipäivän työputken ja jatkan yhden työttömyyspäivän jälkeen toisella 9 arkipäivän työputkella, niin todennäköisesti palkkatulosi ovat silloin jo niin isot, että et enää saa työttömyysetuutta.

Ööö, eikös se ookin tarkoitus että töitä olis sen verran, ettei tarvi sitä työttömyyspvrahaa (n)

Omat kokemukseni touhusta on kyllä :devil: Ei ikinä enää!

Kai se on paljolti alasta kiinni ja saako pidempiä hukeja eikä aivan pelkkää päivän parin keikkaa päivän parin tauvoilla. Ja aina eri paikoissa. Voi sitä itkua, jos papereissa kämmäillään, niin huh huh.

Kai niitä hyviäkin ihmiskauppiaita on, itselleni ei vain sellaisia koskaan sattunut :mad:

Yhteistyössä