Keija?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Onko se ihan oikea sana? =) Tai siis tähän asti olen törmännyt siihen vaan tällä palstalla ja ajatellut, että no joku puhuu taas murrettaan, mutta tänään törmäsin siihen kaupassakin. Ostin potan, kuitin mukaan keijan. :xmas:

Onko se murretta vai ei? Ukkokaan ei ollut koskaan tuota sanaa kuullut.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Sittarissa ainakin lukee hyllyssä siinä tavallisen potan (ei pottatuoli) kohdalla että keija :D en itse käytä ko. sanaa.

No näköjään täälläkin sai Prismasta kuitin potasta "keijalle". Hyllynreunassa luki kuitenkin potta.

Piti elää 28-vuotiaaksi, ennen kuin tuonkin sanan kuuli... :xmas:

Savossa keija tarkottaa pottaa, pohjoisessa koko sanaa en ole koskaan kuullut tuossa merkityksessä käytettävän ainoastaa keijaaminen (keinuminen) on sielläpäin käytettyä..

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
ettekö ole ristikoita täyttäny, minäkin jopa tiesin tuon sanan ...

Itse asiassa olen, mutta kertaakaan en ole sielläkään tuohon törmännyt. Tältä palstalta sen ekan kerran bongannut vähän aikaa sitten ja tänään jäin haavi auki, kun tuli omassa kauppakuitissakin vastaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Kai sitä sitten voi käyttää muutenkin kuin murteissa. :D ...on muuten harvinaisen hölmö sana. Potta on paljon parempi. :laugh:

Keijakupoli vs. pottapää :laugh: Antaa ainakin mahdollisuuksia olla luova...

Keija sana on minusta kyllä typerä. Se tuli vastaani jo joskus reilu kymmenen vuotta sitten kun olin nuorena kesätöissä kaupassa jossa myytiin taloustavaroita, muoveja, ämpäreitä jne ja orthexin tuotteita ja tavaraa hyllyttäessäni yhdessä laatikossa luki että keija 10kpl ja pottiahan sieltä sitten paljastui... :rolleyes:

Yhteistyössä