A
Adomamma
Vieras
Jos on, ajattelin avata vähän keskustelua sellaisesta aiheesta, että miten suhtaudutte rasismiin ja onko lapsenne joutuneet sen kohteeksi?
Minulla on pieni afrikasta adoptoitu kultamussukka-tytär. Rasismia emme vielä ole joutuneet kohtaamaan, mutta toki siihen on varauduttu... mietin vain, että mitenhän sitä siihen reagoi, jos tulee kasvotusten rasistisia kommentteja, kun näin palstan välitykselläkin ihmiset, jotka "käyttää sanaa neekeri, koska se on vanha sana ja emmä sillä mitään pahaa tarkoita" satuttavat ja syvältä.
Ja en kaipaa tähän vastauksia, joissa puolustellaan neekeri-sanan käyttöä, uskokaa, olen kuullut niistä jokaisen teesin, enkä siltikään ymmärrä, miksi toisia loukkaavia nimityksiä täytyy käyttää.
Minulla on pieni afrikasta adoptoitu kultamussukka-tytär. Rasismia emme vielä ole joutuneet kohtaamaan, mutta toki siihen on varauduttu... mietin vain, että mitenhän sitä siihen reagoi, jos tulee kasvotusten rasistisia kommentteja, kun näin palstan välitykselläkin ihmiset, jotka "käyttää sanaa neekeri, koska se on vanha sana ja emmä sillä mitään pahaa tarkoita" satuttavat ja syvältä.
Ja en kaipaa tähän vastauksia, joissa puolustellaan neekeri-sanan käyttöä, uskokaa, olen kuullut niistä jokaisen teesin, enkä siltikään ymmärrä, miksi toisia loukkaavia nimityksiä täytyy käyttää.