V
vieras
Vieras
ei mua haittaa muitten perheiden maksutavat,ja onhan se taloudellista kun äiti maksaa,säästyypä omat rahat!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ensinnäkään minun vanhemmilla ei ole varaa ostella edes itselleen mitään lomamatkoja tms. niin se nyt ei olisi meillä ainakaan "ongelmana", että vanhemmat maksaa kaiken aikuiselle lapselle.
Vaatteita lapset saa meidän molempien vanhemmilta, muulloinkin kuin syntymäpäivinä. Ja jos joku mainitsee jotain vaatteista, sanon kyllä että "äiti osti sen sieltä ja sieltä"
Siitä, että ottaisinko vanhemmilta kalliita lahjoja vastaan jos heillä olisi siihen varaa, niin en osaa sanoa. En kuitenkaan ikimaailmassa sanoisi, että "ku me ei ikinä olla päästy ulkomaille"-vihjailulla, mutta jos jostain syystä nyt vanhemmat tulisivat liput kourassa, että nyt lähdette, niin en varmastikaan kieltäytyisi. Saattaisin kyllä mainita, jos menis aivan tolkuttomuuksiin, ettei voi ottaa vastaan, kun tuntuu liian anteliaalta.
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:Mä oon ottanut sen periaatteen, että mitään en pyydä (edes lainaan) mutta kun äiti joskus käydessään heittää 20 euroa kouraan, en ala tappelemaan, että en ota... :xmas:
Mutta kyllä mua ihmetyttää eräs tuttu, kelle äiti maksaa "elatusapua" 300 euroa kuussa. Ja ihan siksi ettei rahat muuten riittäisi. Ja ne ei riitä koska on tullut hankittua omakotitalo, auto, mökki järvenrannalta jne... Juuh. Kannattaa ne tulot suhteuttaa menoihin, tekis mieli sanoa. Ja kyse lähes kolmekymppisestä.
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:Mä oon ottanut sen periaatteen, että mitään en pyydä (edes lainaan) mutta kun äiti joskus käydessään heittää 20 euroa kouraan, en ala tappelemaan, että en ota... :xmas:
Mutta kyllä mua ihmetyttää eräs tuttu, kelle äiti maksaa "elatusapua" 300 euroa kuussa. Ja ihan siksi ettei rahat muuten riittäisi. Ja ne ei riitä koska on tullut hankittua omakotitalo, auto, mökki järvenrannalta jne... Juuh. Kannattaa ne tulot suhteuttaa menoihin, tekis mieli sanoa. Ja kyse lähes kolmekymppisestä.
Ihan näin kokemuksella voin sanoa että 300?:lla ei taloa, autoa ja mökkiä ylläpidetä...
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:Mä oon ottanut sen periaatteen, että mitään en pyydä (edes lainaan) mutta kun äiti joskus käydessään heittää 20 euroa kouraan, en ala tappelemaan, että en ota... :xmas:
Ihan näin kokemuksella voin sanoa että 300?:lla ei taloa, autoa ja mökkiä ylläpidetä...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:Mä oon ottanut sen periaatteen, että mitään en pyydä (edes lainaan) mutta kun äiti joskus käydessään heittää 20 euroa kouraan, en ala tappelemaan, että en ota... :xmas:
Mutta eikö tuossa lue, että on otettu velkaa enemmän kuin pystytään maksamaan. Eli, siis tarvitaan omien tulojen lisäksi vielä se 300e.