Kehtaisitko kertoa kuka on lapsen isä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaksi aikuista ihmistä on harrastanut seksiä, on tultu raskaaksi. Eli toimitaan samalla tavalla kuin muulloinkin näissä tapauksissa, eli siltä miltä itsestään tuntuu parhaalta. Aborttiin ei kannata ryhtyä, jos sitä ei tahdo. Mies saattaa saada paskahalvauksen tai innostua, kumpaakin on nähty. Ja noi ikäloput yh-jutut kertoo enemmän sanojastaan kuin aloittajasta. Eikö ole pokkaa olla idioottimulkku ihmisille päin naamaa, niin tullaan tänne rääpimään rumaa turpaansa.

[QUOTE="vieras";28741078]No niinpä! Minä seurustelin 19-vuotiaana 32-vuotiaan miehen kanssa, eikä siinä ollut mitään ihmeellistä. Ja kyllä, todellakin suhteeseemme kuului seksiä. Ja oli hyvää pataa myös vanhempieni kanssa. Mutta palstamammojen mielestä olisi varmaankin ollut pedofiiliaa.[/QUOTE]

Entä jos tällä miehelläsi olisi ollut vaikka pari lasta edellisestä liitosta ja tämä mies yh-isä eli lapset asuisivat vielä isällään. Olisiko ollut vanhemmillesi yhtä hieno asia tai sinulle, että tämä mies olisi lyhyen tapailunne jälkeen tehnyt sinut paksuksi ja huomaisit asian vasta liian myöhään, ettet edes aborttia voisi tehdä? Mielestäni tässä painaa aika paljon myös tuo ap:n oma lapsi.

[QUOTE="vieras";28741076]No tuota, jos lapsen äiti ehdokas olisi 35 vuotias nainen, jolla vielä vaikka 10 vuotias lapsi, olisitko ollut yhtä innoissasi? Oma miehenikin on tullut 20 vuotiaana isäksi ja itse olin 18. Hyvin meillä sujui, vaikka alkuvaikeuksia oli. Edelleen yhdessä ollaan. Mutta tosiaan, kyllä se olisi varmasti miehelleni ollut shokki että äitiehdokas olisikin joku ap:n kaltainen.

Ihan kysyn vaan mielipidettäsi siitä, että olisit tehnyt ap:n raskaaksi siinä iässä ja lyhyen tuntemisen jälkeen?[/QUOTE]

Ap:n kaltainen?

[QUOTE="vieras";28741087]En tosiaan toivo kenellekään keskenmenoa tai ehdota aborttia, vaikka kyllä säälittääkin poika. On täysin miehen vika, että on harrastanut kanssasi seksiä, mutta tunnut vaan niin äärettömän onnelliselta, vaikka mies todennäköisesti järkyttyy. Varmasti voit olla hyvä vanhempi lapsellesi, enkä tosiaan sano, että tee abortti vaan lakkaa ainakin kuvittelemasta teitä perheenä tai miestä isänä. Voisin sinuna jopa päästää miehen täysin pälkähästä, jos mies oikeasti järkyttyy. Eli miehen ei tarvitisi tunnustaa isyyttään tai muuta.[/QUOTE]

Jos totta puhutaan olen itkuni jo itkenyt ja ajattelin jo, etten kertoisi raskaudesta. Niin juuri sen takia, etten vain pilaisi mitään. Mutta mielestäni minulla on kuitenkin oikeus olla onnellinen tästä vauvanalusta. Ja se suorastaan kuuluu asiaan kun vauvan päättää pitää.

Valeria

[QUOTE="vieras";28740899]Mitä esikoisen iällä on väliä? Sen takia tämä mies tulikin juttelemaan kun luuli minua nuoremmaksi (tai ainakin luulen niin, sanoi kyllä, että luuli nuoremmaksi). Mutta ei kuitenkaan välittänyt ikäerostamme.

Valeria[/QUOTE]

Paneskeluun kelpaa 10 vuotta vanhempikin nainen.

Mutta ihan tosi, en viitsisi jymäyttää nuorta miestä. Sinä olet kokenut nainen, haluat toisen lapsen, anna nuoren miehen olla.

Vastaa itse teostasi.

On kyllä mun mielestäni aika julmaa laittaa tuollaisella parikymppiselle kaverille "pallo jalkaan" pelkästään omien mielihalujesi vuoksi. Sinähän sen lapsen haluat, se parikymppinen poika ei ihan varmasti halua. Se haluaa aikanaan perustaa perheen ikäisensä (tai tavallisemmin vähän itseään nuoremman) tytön kanssa, eikä tuollainen lehtolapsi kyllä ainakaan mahdollisuuksia paranna. :(

No voihan sen isäksi tulon kertoa ensin "pojalle" ja sitten vaikka muillekin jos niin sovitaan, ilman mitään palloa jalassa.

[QUOTE="vieras";28741115]Entä jos tällä miehelläsi olisi ollut vaikka pari lasta edellisestä liitosta ja tämä mies yh-isä eli lapset asuisivat vielä isällään. Olisiko ollut vanhemmillesi yhtä hieno asia tai sinulle, että tämä mies olisi lyhyen tapailunne jälkeen tehnyt sinut paksuksi ja huomaisit asian vasta liian myöhään, ettet edes aborttia voisi tehdä? Mielestäni tässä painaa aika paljon myös tuo ap:n oma lapsi.[/QUOTE]

Mikäs vika meissä yh-isissä on?!?

Mää en ymmärrä mikä ongelma tässä on, ite ainakin tekisin vastaavassa tilanteessa niin, että kertoisin tälle miehelle ja mies sais ite päättää haluaako olla osa lapsen ja meidän elämää, jos ei halua olla niin en myöskään vaatisi elareita (koska tuskinpa se niitä vapaaehtosesti haluais edes maksaa) tai muutakaan "vastuunkantamista" asiasta. Ja tuo on kyllä totta, että jos on lapsi noinkin nuorella miehellä niin sitä vientiä ei kyllä niin paljon enää naisten puolelta ole, ehkä vanhemmilta jo lapsellisilta naisilta, mutta ei samanikäsiltä. On niitäkin joita se ei haittaisi, mutta suurinta osaa se haittaa varmasti

Mitä tuossa nyt on kamalaa?! Siis että 30v nainen ja 20v mies saavat lapsen, olkootkin että seksisuhteesta. Tiedän tuollasia tapauksia, ja yksikin tuttu yh-äippä meni yhteen sen nuoremman miehen kanssa sitten ja heillä on nykyisin jo toinenkin yhteinen lapsi, yhteinen talo, ym. Nainen on mieleltään nuorekas ja reipas, häntä luulisi äkkiä nuoremmaksi, kuin mitä on, ja mies taas ei ole mikään rällääjä nulikka, vaikuttavat onnellisilta.

Kerro nyt ihmeessä miehelle, että olet raskaana, ja etene sitten sen mukaan, kikä hänen reaktio jos ei halua osallistua lapsen elämään, niin harmi, mutta hyvinhän voi halutakin.

[QUOTE="vieras";28741133]Paneskeluun kelpaa 10 vuotta vanhempikin nainen.

Mutta ihan tosi, en viitsisi jymäyttää nuorta miestä. Sinä olet kokenut nainen, haluat toisen lapsen, anna nuoren miehen olla.

Vastaa itse teostasi.[/QUOTE]

Miten olen muka jymäyttänyt? Ei minulla ollut todellakaan suunnitelmia saada lasta hänen kanssaan. Itseänikin hirvitti se ikäero, mutta kuka nyt aina täysin järjen mukana menee.

Valeria

[QUOTE="vieras";28741156]Miten olen muka jymäyttänyt? Ei minulla ollut todellakaan suunnitelmia saada lasta hänen kanssaan. Itseänikin hirvitti se ikäero, mutta kuka nyt aina täysin järjen mukana menee.

Valeria[/QUOTE]

Sanoitko kenties miehelle, ettei seksistä voi tulla raskaaksi?

Tämä kyllä jakaa ihmiset kahteen täysin erilaiseen joukkoon. Jännä juttu. En ole itseeni ottanut mitään, mutta kyllä vähän jäyti kun minua sanottiin ikälopuksi.

Valeria

[QUOTE="vieras";28741182]22v

Valeria[/QUOTE]

Emmä nyt näe tässä oikeesti mitään ihmeellistä, vaikka kuinka vääntäisin. Sä et ole mikään ikäloppu, mies ei ole mikään teini. Mun mielestä tässä nyt ei ketään ole jymäytetty, ellet oikeasti ole valehdellut käyttäväsi jotain ehkäisyä, tai saanut miestä uskomaan muulla tavoin, ettet tule raskaaksi.
Näitä sattuu ns. paremmissakin piireissä, nyt vaan teet niinkuin parhaimmalta tuntuu. :)

Siis miksi ei kehtaisi?
Tietysti PITÄÄ kertoa lapsen isälle raskaudesta HETI! Hänellä on oikeus tietää asiasta heti ensimmäisenä, herranjumala sentään.

Todella vastuutonta raskautua lyhyestä romanssista ja sitten pimittää isyyttä.

Ja mikä kapasiteetiltaan vajaiden kokoontumisajo täällä taas on meneillään? :D
Kaksi aikuista ihmistä (31v ja 22v) on saaneet alulle raskauden, mitäs ihmeellistä tai kauhisteltavaa siinä on?

[QUOTE="vieras";28741175]Tämä kyllä jakaa ihmiset kahteen täysin erilaiseen joukkoon. Jännä juttu. En ole itseeni ottanut mitään, mutta kyllä vähän jäyti kun minua sanottiin ikälopuksi.

Valeria[/QUOTE]

Joillain nyt vaan sattuu olemaan sellainen arvomaailma, että parikymppinen ja yli kolmekymppinen elävät vähän eri maailmoissa. 10 vuoden ikäero olisi mielestäni ihan nromaali 30-40 vuotialla. En voi sille mitään, että ajattelen itse 25 vuotiaana 20 vuotiaiden miesten olevan hyvin epäkypsiä ja tässäkin iässä valitisin mieluummin sen ikäiseni tai vanhemman kun nuoremman. parikymppinenkin on siinä alkunuoruusiässä, kun oikeasti kypsytään. En kokisi olevani samalla aaltopituudella.

Kuitenkin tämä mies, jolle lasta odotat, voi olla tälläinen ikäistään kypsempi tapaus, joka jopa ilahtuu lapsesta. Mielikuvani nyt sattuu olemaan vähän eri, kun tälläinen "kypsä", mutta mahdollinenhan sekin on.

Et tosiaan ole ikäloppu, vaikka olet 31 vuotias. Itse olen ainakin ajatellut, että olen edelleen suht nuori siinä iässä, vaikka en kyllä parikymppisiin enään koskisi. Moni tuon ikäinen on hyvin nuorekas vielä, jos huolehtii itsestään.

Tottakai saat olla onnellinen vauvastasi ja niin sinun pitääkin. Mutta muista, että mies ei välttämättä ole ja joskus voi jopa olla parempi pistää koko suhde poikki ja olla kertomatta isyydestä. No kyllä minä sinuna kertoisin miehelle, mutta jos mies tosiaan järkyttyy, antaisin miehen olla ja elää omaa elämäänsä ja unohtaa teidät.

[QUOTE="vieras";28741244]Miksi se lapsi nyt olisi maailmanloppu sille miehelle?[/QUOTE]

Tuo on niin totta :) ja on muistettava se, että miehellä olisi jo se lapsi niin ei tartte väkisin hänen tulevaisuudessa mennä yksiin jonkun vaan naikkosen kanssa saadakseen lapsen.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28741136:
Mikäs vika meissä yh-isissä on?!?

No ei mitään vikaa. Tuo "vieraan" jossittelu on omituista. Miksi kysellä "mitä jos", kun jossiteltavia asioita ei ole tapahtunut? Eikö nyt voitaisi pysytellä siinä, mikä on olemassa?

Omituista on sekin, että täällä syytetään ap:tä lapsen saamisesta. Lapsen isäkö on täysin viaton ap:n tilanteessa?

Aborttia tyrkyttävien ajatusta en ymmärrä ollenkaan. Edesmennyt Kari Suomalainen kirjoitti aikanaan jossakin kirjassaan, että lauseessa "lapsella on oikeus syntyä toivottuna" on yksi sana liikaa. Hienoa ap, että synnytät lapsesi.

No ei mitään vikaa. Tuo "vieraan" jossittelu on omituista. Miksi kysellä "mitä jos", kun jossiteltavia asioita ei ole tapahtunut? Eikö nyt voitaisi pysytellä siinä, mikä on olemassa?

Omituista on sekin, että täällä syytetään ap:tä lapsen saamisesta. Lapsen isäkö on täysin viaton ap:n tilanteessa?

Aborttia tyrkyttävien ajatusta en ymmärrä ollenkaan. Edesmennyt Kari Suomalainen kirjoitti aikanaan jossakin kirjassaan, että lauseessa "lapsella on oikeus syntyä toivottuna" on yksi sana liikaa. Hienoa ap, että synnytät lapsesi.

Juuri näin!! Peesi.

Tosiaan nyt alkanut tuntumaan, että tämä lapsi on lahja. En ehkä löytänyt tai olisi koskaan löytänyt miestä itselleni, mutta on ollut se salattu toive, mitä en ole uskaltanut edes ääneen lausua. Ja se on tämä lapsi. Ja toteutuu myös esikoiseni toive, vaikka en olisi ehkä koskaan uskonut.

Enkä minä sitä sano, ettei lapsen isä voisi kuulua meidän perheeseen. Se on toki hänen oma valintansa. Mutta elämään kuuluu, tavalla tai toisella. Uskoisin.

Valeria

Minä tulin 32-vuotiaana raskaaksi 22-vuotiaalle miehelle. Hän oli 22 ja minä 33 kun lapsemme syntyi. Hän se minua vonkas ja vonkas tapaamiseen ollessaan 21 ja minä 31...

Ja juu, ei halunnut lasta ja ymmärrän, että oli liian nuori (ja väärä) isäksi, mutta lapsen kanssa olemme pärjänneet hyvin ja nyt mulla on uusi puoliso. Ja lapsen isän kans keskusteltiin asiat selviksi ja ei kaunaa kummankaan puolin, vaikka hän pohdiskelikin vähän sitä, että oli niiinkuin spermanluovuttaja mulle. xD

Yhteistyössä