Kehtaisitko kertoa kuka on lapsen isä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28740962]Mutta mitä ihmeen väliä sillä sitten on näyttääkö jotenkin erikoiselta? Siis katsovatko ihmiset muka niin tarkkaan, kuka äit,i kuka isä, vaiko poika? Ydinperhe vai uusperhe? Ei minua kyllä saa millään tämän miehen äidin näköiseksi, ei millään.

Valeria

Ja vielä, minua ei juurikaan häiritse se mitä tuntemattomat minusta tai meistä ajattelee. Eniten painaa mitä läheiset ajattelee.[/QUOTE]

No sinua ei varmaan haittaa, mutta tämä mies saattaa asiaa hävetä. Läheisesi todennäköisesti ajattelevat vähän samaa. Ihan sama kun jos yli kolmekymppinen mies olisi pistänyt parikymppisen nuoren naisen raskaaksi. Voin kuvitella, että tämän naisen vanhemmat eivät tule koskaan toimeen tämän isän kanssa, sen verran vihaisia tulisivat olemaan. Ja kyllä sitä ihmiset tuijottavat ja katsovat. 5 vuotta nuorempaa pikkuveljeäni on tuijotettu todella pitkään, kun on kantanut tyttöäni seurassani. Katsoneet, että olen pistänyt tuollaiselle teinille pallon jalkaan, vaikka itsekin aika nuori olen. Mutta tosiaan katseita tulee.

[QUOTE="vieras";28740994] Onko hyvä syy tehdä abortti kun isä on nuori, mutta kuitenkin täysi-ikäinen?[/QUOTE]

On. Ainakin silloin, kun isäehdokas ei lasta halua tai ole edes tietoinen koko raskaudesta.

[QUOTE="vieras";28740950]Miten niin ei ole seksisuhde jos seksiä on ettekä seurustele?[/QUOTE]

No en vaan ajattele tätä suhdetta sillä tavalla. Kun ei se seksi ole se pääjuttu.

Valeria

[QUOTE="vieras";28741011]No sinua ei varmaan haittaa, mutta tämä mies saattaa asiaa hävetä. Läheisesi todennäköisesti ajattelevat vähän samaa. <b<Ihan sama kun jos yli kolmekymppinen mies olisi pistänyt parikymppisen nuoren naisen raskaaksi. Voin kuvitella, että tämän naisen vanhemmat eivät tule koskaan toimeen tämän isän kanssa, sen verran vihaisia tulisivat olemaan.</b> Ja kyllä sitä ihmiset tuijottavat ja katsovat. 5 vuotta nuorempaa pikkuveljeäni on tuijotettu todella pitkään, kun on kantanut tyttöäni seurassani. Katsoneet, että olen pistänyt tuollaiselle teinille pallon jalkaan, vaikka itsekin aika nuori olen. Mutta tosiaan katseita tulee.[/QUOTE]

Minä olin 21-v ja mieheni 30 v kun tulin raskaaksi. Oli vanhemmilleni unelmavävy.

[QUOTE="vieras";28740994]Lähinnä hän pani minua:D Ehkäsy oli mutta huolimaton ja en vaan ole abortin kannalla. Onko hyvä syy tehdä abortti kun isä on nuori, mutta kuitenkin täysi-ikäinen? Ei minusta.

Valeria

en häpeä..[/QUOTE]

Mitä tarkoittaa huolimaton ehkäisy? Teillä oli kumi vai pillerit vai molemmat? Jos sinulla oli pillerit ja olit huolimaton, on kyllä aika törkeää. Tietysti miehen tulisi aina käyttää sitä kumia. Kysyisin miehen mielipidettä ja jos on todellä järkyttynyt, voisin aborttiinkin päätyä. Tietysti siihen tarvitse alkaa. Itse hävettäisi sen verran, että voisin lapsen pitää, mutta sanoisin miehelle, ettei tarvitse isäksi ryhtyä eikä kerro nimeä kenellekään eikä tarvitse elatusta maksella tai olla edes isäksi lapselleen.

[QUOTE="vieras";28740774]Nimittäin en ole vielä uskaltanut edes kertomaan raskaudesta. Raskaus ei todellakaan ollut suunniteltu, mutta alkujärkytyksen jälkeen olen tosi iloinen. Kävi vähän sama juttu kuin aiemman raskauden kanssa. Ensin mietin aborttia, mutta aika äkkiä tajusin että haluan pitää lapsen. Nyt olen suorastaan leijunut pilvissä, ostellut jo vauvalle vaatteitakin. Ensimmäinen neuvolakäynti oli eilen ja nyt alan uskomaan tämän todeksi.

Mutta sitten tullaan siihen isyysasiaan. Olen itse 30+ ja lapsen isä on hieman päälle 20v. Emme ole yhdessä, en ole kertonut raskaudesta hänellekään. Mua pelottaa tai ainakin jännittää tämän kertominen kelle tahansa. Lapselle kyllä kerroin jo, koska on odottanut sisarusta koko ikänsä. Ei se uskonut mua, ennen eilistä :D Hauska reaktio, mutta on kyllä innoissaan.

Valeria[/QUOTE]

Eikös sillä lapsella ole oikeutta omaan isään? Ainakin tietoon siitä, että sellainen on? Ja isällä oikeutta edes tietää lapsesta ja osallistua lapsen elämään jos niin haluaa?

On kyllä mun mielestäni aika julmaa laittaa tuollaisella parikymppiselle kaverille "pallo jalkaan" pelkästään omien mielihalujesi vuoksi. Sinähän sen lapsen haluat, se parikymppinen poika ei ihan varmasti halua. Se haluaa aikanaan perustaa perheen ikäisensä (tai tavallisemmin vähän itseään nuoremman) tytön kanssa, eikä tuollainen lehtolapsi kyllä ainakaan mahdollisuuksia paranna. :(

Mistäs sinä tiedät mitä se mies haluaa? En ollut itseään paljoa 20v päälle kun ensimmäisen sain ja totta ihmeessä halusin sen lapsen :)

• Tykkää
Reactions: Oubou
Onko poika rukka edes koulunsa vielä käynyt? Sä haluut lapsen ja sun lapses haluu veikan !! Nuoren miehen mielipidettä ei ole kysytty edes,mitä hän haluaa!? Ei hjuva juttu.

[QUOTE="vieras";28741007]Ei hitto kun tuntuu pahalta, kun syntymätöntä lasta haukutaan jo lehtolapseksi ja hyvä ettei syytetä ap:tä seksuaalisesta hyväksikäytöstä, kun kyse on 20-vuotiaasta miehestä. Ja haukutaan kuinka ap on nyt mennyt PILAAMAAN nuoren miehen elämän. On monia 20-vuotiaita, jotka omasta tahdostaan hankkivat lapsen. Onko sekin elämän pilaamista?!![/QUOTE]

Olen aika varma, että jos kyseessä olisi yli 30 vuotias mies (ap ei ole edes kertonut, mikä on ikänsä. Onko oikeasti vaikka 35 v) ja 21 vuotias nainen, niin tämä mies haukuttaisiin melkein pedofiiliksi.

On kyllä mun mielestäni aika julmaa laittaa tuollaisella parikymppiselle kaverille "pallo jalkaan" pelkästään omien mielihalujesi vuoksi. Sinähän sen lapsen haluat, se parikymppinen poika ei ihan varmasti halua. Se haluaa aikanaan perustaa perheen ikäisensä (tai tavallisemmin vähän itseään nuoremman) tytön kanssa, eikä tuollainen lehtolapsi kyllä ainakaan mahdollisuuksia paranna. :(

Kirjoittaja kuulostaa suorastaan katkeralta ja kateelliselta. Niin paljon kuule naiset pitävät lapsia vastoin miehen tahtoa että en näe tässäkään tapauksessa mitään poikkeusta. Ei se tilannetta muuta että mies haluaa sitten myöhemmin ehkä perustaa perheen nuoremman kanssa. Niin on monille miehille käynyt että saa lapsen jonkun kanssa vahingossa ja sitten saa sitten seuraavankin naisen kanssa lapsen. No difference.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28741060:
Mistäs sinä tiedät mitä se mies haluaa? En ollut itseään paljoa 20v päälle kun ensimmäisen sain ja totta ihmeessä halusin sen lapsen :)

No tuota, jos lapsen äiti ehdokas olisi 35 vuotias nainen, jolla vielä vaikka 10 vuotias lapsi, olisitko ollut yhtä innoissasi? Oma miehenikin on tullut 20 vuotiaana isäksi ja itse olin 18. Hyvin meillä sujui, vaikka alkuvaikeuksia oli. Edelleen yhdessä ollaan. Mutta tosiaan, kyllä se olisi varmasti miehelleni ollut shokki että äitiehdokas olisikin joku ap:n kaltainen.

Ihan kysyn vaan mielipidettäsi siitä, että olisit tehnyt ap:n raskaaksi siinä iässä ja lyhyen tuntemisen jälkeen?

[QUOTE="vieras";28741064]Olen aika varma, että jos kyseessä olisi yli 30 vuotias mies (ap ei ole edes kertonut, mikä on ikänsä. Onko oikeasti vaikka 35 v) ja 21 vuotias nainen, niin tämä mies haukuttaisiin melkein pedofiiliksi.[/QUOTE]

No niinpä! Minä seurustelin 19-vuotiaana 32-vuotiaan miehen kanssa, eikä siinä ollut mitään ihmeellistä. Ja kyllä, todellakin suhteeseemme kuului seksiä. Ja oli hyvää pataa myös vanhempieni kanssa. Mutta palstamammojen mielestä olisi varmaankin ollut pedofiiliaa.

[QUOTE="vieras";28741071]Toivotaan ettei kerro, vai sittenkään jos siis toivotte mulle keskenmenoa? Sen verran hienosti on kasvatettu, etten usko olevan väkivaltaiset tai typerät vanhemmat.

Valeria[/QUOTE]

En tosiaan toivo kenellekään keskenmenoa tai ehdota aborttia, vaikka kyllä säälittääkin poika. On täysin miehen vika, että on harrastanut kanssasi seksiä, mutta tunnut vaan niin äärettömän onnelliselta, vaikka mies todennäköisesti järkyttyy. Varmasti voit olla hyvä vanhempi lapsellesi, enkä tosiaan sano, että tee abortti vaan lakkaa ainakin kuvittelemasta teitä perheenä tai miestä isänä. Voisin sinuna jopa päästää miehen täysin pälkähästä, jos mies oikeasti järkyttyy. Eli miehen ei tarvitisi tunnustaa isyyttään tai muuta.

[QUOTE="vieras";28741076]No tuota, jos lapsen äiti ehdokas olisi 35 vuotias nainen, jolla vielä vaikka 10 vuotias lapsi, olisitko ollut yhtä innoissasi? Oma miehenikin on tullut 20 vuotiaana isäksi ja itse olin 18. Hyvin meillä sujui, vaikka alkuvaikeuksia oli. Edelleen yhdessä ollaan. Mutta tosiaan, kyllä se olisi varmasti miehelleni ollut shokki että äitiehdokas olisikin joku ap:n kaltainen.

Ihan kysyn vaan mielipidettäsi siitä, että olisit tehnyt ap:n raskaaksi siinä iässä ja lyhyen tuntemisen jälkeen?[/QUOTE]

Olisin ryhtynyt isäksi, ei mitään ongelmaa. Parisuhteesta en osaa sanoa.

Tosin ikimaailmassa en olisi ollut sen verran paljon vanhemman naisen kanssa...

[QUOTE="vieras";28741070]Kirjoittaja kuulostaa suorastaan katkeralta ja kateelliselta. Niin paljon kuule naiset pitävät lapsia vastoin miehen tahtoa että en näe tässäkään tapauksessa mitään poikkeusta. Ei se tilannetta muuta että mies haluaa sitten myöhemmin ehkä perustaa perheen nuoremman kanssa. Niin on monille miehille käynyt että saa lapsen jonkun kanssa vahingossa ja sitten saa sitten seuraavankin naisen kanssa lapsen. No difference.[/QUOTE]

Aivan samaa mieltä. Ei se ole maailmanloppu sille nuorelle miehelle, päinvastoin hänellä on elämä edessä ja mahdollisuuksia valita tuleva vaimo, vaikka on tullut mokailtuakin so what.

Yhteistyössä