Kehtaatko pyytää jollakin pitkään lainassa ollutta tavaraasi takaisin????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mrrrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mrrrr

Vieras
Voi, että mä kun en millään kehtaa,pysty vaiks kuinka päätän et nyt kysyn silmitysten...sit ku pitäs ni en vaan saa sanoja suusta ulos kakistettua..
enkä tekstiviestinä kehtaa..tavarassani kaiken lisäksi lukee palauta,kiitos ja minun nimeni.
Miten voi joku olla noin urvelo ettei voi palauttaa!MRRRRR..ei arvosta toisen omaisuutta pätkääkään!!

VOI hitsiläinen kun olen tyhmä!!
Siksi en kehtaa kysyä kun pelkään sen olevan toiselle noloa!! Ja lisäksi luulen,et on unohtanut asian täysin ja liekkö tavara enää hänellä tallellakaan...sit kun kysyn niin tosi noloa hänelle!!!!
Ja siksi en kehtaa pyyttää kun varmasti minusta näkee kuinka raivostuttavaa asia minusta on,en pysty sitä sanoessani piilottamaan,tunnetta siis.

Jos mä olen selvästi sanonut jollekin että Tämä on sitten teillä lainassa, niin kyllä kehtaa pyyytää takaisinkin kun heillä ei sitä enään tarvita. Ja näin olen myös tehnytkin. Toki tiedän että samssa kunnossa tavara ei pysy, mutta toki käytön jälkiä saa tulla. Ja sen olen ilmaissutkin jo lainaajalle. Vaikka vaate ym menisi käytössä' rikki, niin pyydän kuitenkin saada sen takaisin jolloin itse mietin vaihtoehdon mitä tavaralle teen.

Riippuu tilanteesta. Varmaan sanoisin silleen just puolihuolimattomasti, että kilttinä ihmisenä vois perääntyä jos toinen on vilpittömästi unohtanut tyyliin "joo, ei se mitään, ei sillä kauhea kiire ole tuli vaan mieleen". Tai sitten sovin selkeän laina-ajan. Rahaakin kinun takaisin vain tietyiltä ihmisiltä, sellasille joilta tien et takasin ei heru niin en mielellää lainaa lainkaan.

Sanoisin :) Itse olen sellainen reikäpää, että aina unohdan tuollaiset. Siksi yritänkin olla lainaamatta mitään muilta, kun palauttaminen aina unohtuu. Hyvä vaan jos tavaran omistaja sanoo että hei, sulla on vielä se ja se juttu lainassa, muistatko palauttaa.

No mitäs hävettävää sulla on? Siis jos se kelle olet lainannut on unohtanut. Eikös se ole vähän toisinpäin että hänen kuuluisi hävetä.

Itse ainakin pyydän ihan suoraan, "kaipaan jo takaisin lainaamaani PIIP, voisitko palauttaa sen?"

Helppoa eikä tarvii hampaankolossa pyöritellä asiaa :)

Mä olen kyllä tarkka tavaroistani ja pyydän kyllä takasin jos näyttää ettei muuten kuulu takasin. Mullakin on lainattuja tavaroita, jotka pyrin aina palauttaan kunhan vain muistaisin ottaa mukaan. Mulla anoppi on yks jolta ei meinaa saada tavaroita millään takasin. Yhen kerran lainasin irtopohja vuoan sille niin sitäkin sain oottaa vuoden takasin ja siltikin se kehtasi väittää että oli muka sen oma. Toinen mitä hain tässä lapsen synttäreiden alla oli kaulin, mutta sekin sit löyty sieltä anoppilasta. Taitaa pian olla niin että sinne lainaukset jää.

Yhteistyössä