kehtaanko pyytää taas veljeäni kummiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuutar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuutar

Vieras
Meille syntyi nyt kolmas lapsi ja veljeni on ekan lapsen sylikummi ja tokan kummi myös, meillä kun ei ole noita kummiehdokkaita oikein tarjolla.
Yhdestä ystävästäni tulee sylikummi jonka olen tuntenut pari vuotta ja muita ei oikein ole.

Tämän takia ei ehkä viitti enää neljättä lasta tehdäkkään :(

Alkuperäinen kirjoittaja kuutar:
Meille syntyi nyt kolmas lapsi ja veljeni on ekan lapsen sylikummi ja tokan kummi myös, meillä kun ei ole noita kummiehdokkaita oikein tarjolla.
Yhdestä ystävästäni tulee sylikummi jonka olen tuntenut pari vuotta ja muita ei oikein ole.

Tämän takia ei ehkä viitti enää neljättä lasta tehdäkkään :(

No jos hän suostuu niin mikäs siinä :) Kaikille sitten se eno on kummi =)

Mulla on sisko molempien lapsiemme kummi. Ei sen takia etteikö olisi ehdokkaita vaan sen takia että melkein päivittäin kuuluu elämäämme ja molemmat lapsemme ovat hänelle hyvin tärkeitä. Itse hän oli otettu ja iloinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei kai siinä muutakaan, jos ei muita ehdokkaita ole. Onko ihan varma, että ei löydy ketään muuta veljen tilalle? Entäs miehen sukulaiset?

miehellä veli joka ei ole edes aikoinaan käynyt rippikoulua

Pyytäkää hänetkin kummiksi, jos siltä tuntuu. Meidän lapsilla on kummallakin "pakanakummeja" niiden kahden virallisen lisäksi. Ystävistä on niin monet eronneet kirkosta.
Nämä extrakummit eivät saa kummitodistusta, mutta ovat kuitenkin olleet mukana seremoniassa siinä missä muutkin kummit.

Me ollaan sisarusten kummit (siis kummilapset on sisaruksia) ja mun mielestä se on ollut suoraan sanottuna huono ratkaisu. Me ollaan muutenkin lähisukulaisia eikä kummiudesta siis ole mitään ekstraa. Omille lapsille ollaan pyydetty muita kuin lähisukulaisia kummeiksi ja jokaisella lapsella on omat kummit. Jos olisin osannut arvata tilanteen ennalta, en varmaankaan olisi suostunut toistamiseen kummiksi saman perheen lapselle. Säälittää lähinnä kummilasten vuoksi, kun heille ei ole kummiudesta sellaista iloa kuin omille lapsilleni on heidän kummeistaan.

Yhteistyössä