Kehtaako/uskaltaako kukaan täällä tunnustaa jos oma mies kärsii alkoholiongelmasta?

  • Viestiketjun aloittaja En halua kirjautua.
  • Ensimmäinen viesti
En halua kirjautua.
Minua mietityttää tämmöinen aihe. Koska alkoholismi on kuitenkin aika yleinen "sairaus" niin mietin, että olenko ainut vaimo joka siitä kärsii että mies juo?

ja varsinkin kun tiedän sen taas pahenevan kun kesä tulee niin on hyvät ilmat olla ulkona kavereiden kanssa.

Alan olla niin täynnä kohta tätä, että tässä juuri katselin vuokra asuntoa minulle ja pojalle. Huomenna ajattelin soittaa sosiaalitoimistoon ja kysyä sieltä apua esim: takuuvuokraan.

Koska olen aikuisopiskelija ja tulot ovat kuukaudessa vaan sellaisen 600e niin en pysty uuden asunnon takuuvuokraa maksamaan..

Olen henkisesti erittäin ahdingossa...
 
...
Täällä jos tekee jonkinlaisen aloituksen miehensä juomisesta, niin kaikki, jotka eivät voi tapausta tuntea huutavat: Alkkis,aivan selvä alkoholisti!!!

Ei kai kaikki jotka joskus juovat rankemmin ole alkkiksia???? Paitsi tämän palstan mukaan, joten ei viitsi edes yrittää...
 
minä
vetää ihan kiitettäviä putkia 2-5 päivää kerrallaan ja yleensä tolkuttomassa kunnossa... sitten taas luvataan ja luvataan, tissutellaan pari viikkoa muutaman oluen voimin - siis pari olutta melkein päivittän ja taas repeää, meillä nyt toinen päivä menossa tällä kertaa...
 
Turussa soske maksaa kokonaan takuuvuokran, jos on alle 600e se takuuvuokra. Luulisin että muualla myös sama käytäntö.

Itselläni ei miehen juominen ole ongelma, mutta koko ikäni olen seurannut isäni alkoholiongelmaa pienestä pitäen.
 
yks vielä
Täällä kans yks alkoholistin vaimo. Mun mies juo joka viikonloppu kännit, joskus kahtenakin iltana. Viikolla juodaan kans olutta melkein joka ilta, mut ei humalaan asti. Kauhulla ootan vaan tulevaa pitkää kesälomaa.. :(
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Täällä jos tekee jonkinlaisen aloituksen miehensä juomisesta, niin kaikki, jotka eivät voi tapausta tuntea huutavat: Alkkis,aivan selvä alkoholisti!!!

Ei kai kaikki jotka joskus juovat rankemmin ole alkkiksia???? Paitsi tämän palstan mukaan, joten ei viitsi edes yrittää...
eikös kysymys ollut nimen omaan alkoholisteista??
 
kesättäjä
Täällä kans "viikonloppujuopon akka". Viikonloppuisin menee kunnolla, yleensä aina lisäksi vielä pyhien alla (vaput, juhannukset, uudet vuodet yms. aina jos on töistä vapaata). Viime kesänä 2kk:n aikana kun mies oli sairaslomalla, taisi tulla yhteensä viikko selvinpäin oloa. Se nyt meni vielä näin lapsettomana, mutta nyt ensimmäinen tulossa, ja viikonloput jatkuvat. Keskusteltu on, ja olen etsinyt itselleni kämppää. Vielä annan mahdollisuuden lapsen vuoksi, mutta ei kannata elämäänsä pilata miehen takia. Ei sitä jaksa olla äiti vielä aikuiselle miehellekin. Kyllä sitä yksinkin pärjää, pärjää moni muukin!

Ja paljon noita konhotuksia, avaimen hukkumisia, kännissä ojassa oleskelua, vieraiden naisten kanssa "soittelua" yms. on tullut alkoholin takia. Mikä siinä alkoholissa oikein on? Otan itsekin silloin tällöin(en tokikaan raskaana ollessani), mutta sitä alkaa pikkuhiljaa vihata kaikkia, jotka juo. Uskon myös siihen, että kasvatuksella on jotakin tekemistä sen kanssa, miten sitä aikuisena alkoholin kanssa läträä. Teininä sitä nyt varmasti nykyään juo suurin osa, ja temppuilee kaupungilla, mutta siinä vaiheessa kun pitäisi olla aikuinen, pitäisi ymmärtää myös rajansa. Onko säälittävämpää kuin yli 30-40-vuotiaat, jotka istuvat viikonlopustsa toiseen räkälässä, tai kulkevat 18-vuotiaiden kanssa samoissa baareissa? :)
 

Yhteistyössä