Keho täynnä näppylöitä mitä tää on? Tullu tän päivän aikana..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua!

Vieras
Mitään erityistä en oo syöny, juonu en oo vaihtanu pesuaineita,saippuoita ym. Nyt on maha kädet ja kaikki pientä punasta näppylää täynnä,myös miehellä mutta ne on suurempia eikä koholla niinkun mulla.
Mitä tää on? Niin ja ainakin mulla niin kutisee. Voiko olla vakavaa? Ku oon rv33 vielä kaikenlisäksi.

Voisiko olla aurinkoihottumaa? Sitäkin on niin erilaista, joillakin tulee pelkkää punaista läiskää ja joillekkin kirvelevää ja kutisevaa punaista näppylää... Onko sulla mitään allergialääkettä jota saisit ottaa raskauden aikana, kokeile jos sillä helpottaisi. Käy viileässä suihkussa ja rasvaa iho hyvin.

Joillekin ilmenee hiv-tartunnan saamisen jälkeen näppylöitä käsiin ja ylävartaloon siinä ns. taudin ensivaiheessa, lähtevät yleensä melko pian pois. Mutta hiv on Suomessa kyllä tosi harvinainen, joten luultavasti on jotain ihottumaa, allerginen reaktio tai muu vastaava.

kuulostaa nokkosrokolta. akuutti nokkosrokko voi nousta hetkessä ja tekee ympäri kehoa pieniä punaisia näppylöitä jotka kutisevat kovasti. virusinfektio voi aiheuttaa tai allerginen reaktio ruoalle tai jollekin muulle. antihistamiini auttaa kutinaan. nokkosrokossa näppylät myös voivat vaihtaa paikkaa ympäri kehoa.

Siis voi että kun ärsyttää.. siis mulla on aika sama juttu. Olen ollut tässä kohta 1vk kuumeessa ja tänään on ollut 37.4 jäin koulusta pois.. päätin mennä kauppaan ( aijemmin en siis näppylöitä) tulin kaupasta säin omar karkkeja kunnes yhtäkkiä huomasin että käsissäni ja koko kehossani oli haaleita näppylöistä mutta ne vaan tulivat punaisemmiki ja punaisemmiksi...! eikä minun pitäisi olla allerginen millekkään. osaako joku auttaa?!MIKÄ ON TAUTINI JA MITÄ PITÄISI TEHDÄ?

Yhteistyössä