Käyttekö te joka päivä lasten kanssa ulkoilemassa ja teette kaksi eri ruokaa päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
Pakko noitten kanssa on ulos mennä, muuteen hyppiit seinille. Ja lämmin ruoka on kaks kertaa pvässä. En tosin aina uutta tee, syödään eilisiä.

justiinsa näin.

ja meillä kyllä syödään terveellisesti, vaikka lapsi kotihoidossa onkin :)

Tuossakin on niin, että ruokakin tuo huonoa omaatuntoa. Työläin ruoka kuluttaisi vähiten ympäristöä, eli kasvisruoka, mutta siinähän ssaa menemään koko elämän jos raastaaa, pilkkoo kuorii...

Ulkoillaan joka päivä vähintään 1,5-2 h aamupäivällä. Joskus myös iltapäivällä. Yleensä teen iltapäivällä ruuan, jota syödään sitten seuraavan päivän lounaaksi. Joskus teen niin ison satsin, että sitä on laittaa pakastimeen asti hätävaraksi.

Teen, jos ei ole jäänyt ruokaa edelliseltä päivältä. Teen siis yleensä kerran päivässä ruuan, mitä sitten syömme myös seuraavana päivänä lounaaksi. Käydään ulkona ennen lounasta ja lämmitämme ruuan mikrossa. Kesällä tulee ulkoiltua enemmän, mutta talvella en viitsi kuin kerran käydä ulkona. Olen itse pahalla päällä, jos ollaan koko päivä sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuossakin on niin, että ruokakin tuo huonoa omaatuntoa. Työläin ruoka kuluttaisi vähiten ympäristöä, eli kasvisruoka, mutta siinähän ssaa menemään koko elämän jos raastaaa, pilkkoo kuorii...

:D Laita raastettavat koneeseen, niin mene 30 sekunttia. Suosittelen, niin ei elämä mene ohi raastaessa ja pilkkoessa. ;)

Riippuu paljon päivästä miten ulkoillaan. Kerran päivässä ainakin, ihan jo koiran takia.

Yhden ruuan teen päivässä. Aina en sitäkään. Teen kerralla niin paljon ettei kokoajan tartte kokkailla.

Mulla ei ole mitään raastinkonetta, ja muutenkin olen sitä mieltä, että koneissa kestää peseminen ja huolto ja kaapista ottaminen ja kokoaminen sen mitä tekee itse käsin. minusta esim. astianpeseminen ei ole oleellisesti nopeampaa koneen avula. samassa ajassa tiskaisn ennen astiat altaassa.
pyykinpesukone on toki sellainen, joka säästää ihmistä. siitä en luovu. kuivausrumpua tai kaappia ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
Ruoka ja uni maistuu taas kun kunnon pyryssä saanut telmiä puistossa.

Muistathan sitten, että vaikka tämä pätee teidän lapsiin, niin ei kaikkiin.
Meillä voidaan olla vaikka maailman tappiin asti ulkona peuhaamassa, niin ei tuo nuorin sen enempää / paremmin nuku. Lopetti päikkäritkin 1,5-vuotiaana. En puhu nyt sinusta, mutta mua kyllä on usein korvennut ihan tosissaan, kun jokainen antaa tuohon uniongelmaan "vinkiksi" ulkoilun. Tai sitten suoraan kertoo paheksuntansa ulkoilumattomuudestamme (joka ei siis pidä paikkaansa)

Joinain päivinä ulkoilu jää kävelyreissuun kaupalle ja takaisin, joinain päivinä touhutaan paljon ulkona. Lämmin ruoka on kaksi kertaa päivässä, lounas usein eilisen päivällisen jämät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka pitkään olette ulkona kerrallaan ja minkä verran teette ruokaa kerrallaan?

Mitäs muutakaan tekisin, jos olisin kotona lasten kanssa? Töissä ollessa yksi ruoka per päivä riittää kun lounaan kaikki syövät töissä/hoidossa. Ulkonakin lapset ovat hoitopäivinä tuntikaupalla jo päiväkodissa. Viikonloppuisin ilman muuta kaksi ruokaa, ulkona muusta ohjelmasta riippuen 1-2 krt/pvä.

Yleensä kerran päivässä ulkoillaan. Kesällä enemmän.
Kahta lämmintä ruokaa en todellakaan tee päivässä! Mitä muuta kerkee tekemäänkään, jos koko ajan saa olla keittiössä ruokaa väsäämässä?? Yksi ruoka tehdään per/pvä, toisella aterialla syödään jämiä. Tai sit kaks kertaa pvässä samaa ruokaa.

Joskus ulkoillaan kerran päivässä, joskus kaksi. Joskus ei ollenkaan. Voi sitä tekemistä keksiä sisälläkin, muutakin siis kuin telkkarin kattelua. Mulla vaikuttaa kelit tohon paljon, varsinkin pienemmän taaperon kanssa ulosmeno kamalalla ilmalla oli vähän yhtä tyhjän kanssa. Mut kerta päivässä 3veen kanssa useimmiten, tunnista kahteen kerrallaan.

Ja en tod tee kahta lämmintä ruokaa päivässä. Yksi riittää. :D Toinen ruoka on joko edellisen päivän jääneitä tai jotain nopeaa. Joskus toisena "ruokana" lämpimiä voileipiä, tuoreita sämpylöitä lisukkeineen tai muuta helppoa.

Yhteistyössä