Käyttääkö kukaan cipralexia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eräs äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eräs äiti

Vieras
Mulle on määrätty tuota lääkettä ahdistuneisuuteen ja masennukseen.En ole uskaltanut aloittaa lääkettä, kun jotenkin pelottaa jos siitä tulee kauheita hattavaikutuksia. tänään kuitenkin rohkaisin mieleni, ja otin puolikkaan lääkkeen.Mulla siis määrätty tosi pieni annos, vain 5mg. sitä kuulemma voi nostaa, jos tuntuu että se ei auta. Mut nyt otin siis vain puolet tuosta 5mg:n tabletista. Ajattelin että minimoin sivuoireet, kun aloitan ihan pienellä annoksella.

Olis kiva kuulla kokemuksia cipralexin käyttäjiltä..aloitusoireista, ja siitä miten lääke on toiminut.

Kiitos jos etukäteen,jos joku jaksaa vastailla:=)

Mullekin joskus määrättiin ko. lääkettä samoihin vaivoihin. Sivuoireena tuli ns. levottomat jalat ja lääke vaihdettiin Seronil-nimiseen. Uusi lääke toimikin sitten ilman suurempia sivuoireita. Joten jos haittavaikutukset isoja, kannattaa ottaa hetimiten yhteyttä lääkäriin. Yleensä sopiva lääke kyllä löytyy. Tsemppiä! Ihan yhtä hyvin voi olla, ettei mitään oireita tulekaan, vaan lääke toimii niin kuin pitääkin ja olo alkaa kohentua:).

Joo, on käytössä. Samoihin oireisiin määrättiin. Itsellä ei ainakaan tullut sivuvaikutuksia, alkoi helpottaa ekan viikon jälkeen. Nyt on nostettu jo 20 mg hen.
Ota vaan ihan rohkeasti ja muista ettei vaikutus ala heti vaan siinä voi mennä kuulema jopa kuukausi. Itsellä vain tuo viikko kuten sanottu.

aloitin viime syksynä, ensin se 5mg päivässä. kahden viikon päästä 10mg päivässä. ainoa sivuvaikutus oli se että viikon verran oli maha kuralla. lääke on auttanut hyvin, mulle se määrättiin masennukseen ja paniikkihäiriöön.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Cipralex kuulostaa jotenkin ns.hyvältä lääkkeeltä :) Jospa mäkin saisin tuota ja haittavaikutuksetta tähän paniikkiin ja ahdistukseen..siis sori,en oo tän ketjun aloittaja,mun piti laittaa tohon lähettäjäksi ihan muu nikki

Mulla annostus oli ekan viikon 5mg ja sen jälkeen 10.
Mitään oireita, mistä voisi varmaksi sanoa että oli lääkkeen sivuvaikutuksia ei ollu ja lääke alkoi vaikuttaa heti. Alkuun näkyi heti olossa, jos yksi unohtui ottaa, mutta enää sitä ei huomaa.

Uusimmat

Yhteistyössä