Käytkö juoksulenkillä vaunujen/rattaiden kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En.. käyn ihan yksin mieluummin, ei jotenki oo musta asiallista viuhtoa vaunujen kans pitkin katuja, aika levottoman oloista ( mutta tää vaan mun oma mielipide taas, kukin juoskoon miten ja minkä kärryjen kans itse haluaa =) ...)

Alkuperäinen kirjoittaja yksinyhdessä:
En.. käyn ihan yksin mieluummin, ei jotenki oo musta asiallista viuhtoa vaunujen kans pitkin katuja, aika levottoman oloista ( mutta tää vaan mun oma mielipide taas, kukin juoskoon miten ja minkä kärryjen kans itse haluaa =) ...)

Peesi

Alkuperäinen kirjoittaja Nasse-setä:
Alkuperäinen kirjoittaja yksinyhdessä:

Peesi

Aika hauska.

Mä olen molempien lasten kanssa käynyt juoksemassa aina ihan vauvasta saakka, ihan siitä syystä, että se on ainoa keino, millä olen päässyt säännöllisesti lenkille.

Mun yks työkaveri esikoisen aikaan näki vaivaa siitä, kun kävin juoksemassa vauva kärryissä nukkuen. Hän epäili, että hyvinkin huonosti vauva siellä vaunuissa nukkuu ja tulee levottomaksi, kun juoksen, tasaisella maalla kylläkin, en mitään maastojuoksua vetänyt. Eikä ole kummastakaan mitään erityisen levotonta tullut :)

Että kukin tyylillään. Ja lapset on kovasti tykännyt käydä mun kanssa lenkillä vielä taaperonakin, vaikka joskus olis vaihtoehtona jäädä isän kanssa kotiinkin. Hyvä vastus tuo on lenkillä ollessa.

Miten toi ratas/vaunujuoksu. Kattelin tos yks päivä yhtä naista, eihän siinä oikeen saa kunnon liikeratoja ainakaan kädet ja tuntu että juoksuasentokin oli mitä oli? Vai??

Ite odottelen jo hartaasti että esikoinen syntyy et pääsen taas juoksemaan mut taidan kyllä jättää vaavin juoksulenkin ajaksi kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja iiris-77:
Miten toi ratas/vaunujuoksu. Kattelin tos yks päivä yhtä naista, eihän siinä oikeen saa kunnon liikeratoja ainakaan kädet ja tuntu että juoksuasentokin oli mitä oli? Vai??

Ite odottelen jo hartaasti että esikoinen syntyy et pääsen taas juoksemaan mut taidan kyllä jättää vaavin juoksulenkin ajaksi kotiin.

Ootko mahtanut just mua katsella :) ihan hyvät liikeradat olen mielestäni saanut, toisella kädellä toki työnnän kärryjä, ettei nyt ihan sama mitä ilman vaunuja. Riippuu varmaan vaunuistakin vähän, millaisen juoksuasennon saa.

Nostelenpa tätä. Tänään oikein tölläsin ikkunasta (:D), kun joku äiti juoksi tien yli lastenvaunujen kanssa. Vähän omituisen näköistä hommaa, eikö se lenkkeily olisi järkevämpää yksikseen? Tai pakkoko sitä on urheilufriikkiydessään höykyttää pientä vauvaakin vaunuissa? Hohhoijjaa.

Jokunen vuosi taaksepäin lastenlääkärit vetosivat vanhempiin, että lopettaisivat vauvan kanssa juoksemisen, koska pienen vauvan fysiikka ei kestä juksemisen yhteydessä tapahtuvaa voimakasta tärinää. Tämä vaikuttaa erityisesti kehittymättömiin sisäelimiin kuten munuaisiin.

Yhdysvalloissa tämä villitys aiheutti 80- ja 90-luvuilla pahojakin vammautumisia lapsille ja meilläkin vanhempia näistä riskeistä valistettiin. Erityisesti rullalusitelu vaunujen tai rattaiden kanssa on meilläkin aiheuttanut vakavia loukkaantumisia rattaissa tai vaunuissa olleille lapsille.

Jokunen vuosi taaksepäin lastenlääkärit vetosivat vanhempiin, että lopettaisivat vauvan kanssa juoksemisen, koska pienen vauvan fysiikka ei kestä juksemisen yhteydessä tapahtuvaa voimakasta tärinää. Tämä vaikuttaa erityisesti kehittymättömiin sisäelimiin kuten munuaisiin.

Yhdysvalloissa tämä villitys aiheutti 80- ja 90-luvuilla pahojakin vammautumisia lapsille ja meilläkin vanhempia näistä riskeistä valistettiin. Erityisesti rullalusitelu vaunujen tai rattaiden kanssa on meilläkin aiheuttanut vakavia loukkaantumisia rattaissa tai vaunuissa olleille lapsille.

Yhteistyössä