Lapset on erilaisia. Mun vähän yli 1v ei koskaan ole rimpuillut ja kerran vähän itkaisi pistettäessä/tutkittaessa. 1v neuvolassa terkka oli sitä mieltä että kunnolla kiinni kun se varmasti rimpuaa, otin jätkän syliotteeseen puolitiukasti ja se vaan ihmetteli mitä tapahtuu eikä inahtanut/yrittänyt liikkua. Olen itse ollut äidin kertoman mukaan samanlainen ja varmaan jotain vaikuttaa oma rauhallisuuteni poikaa pidellessä.
Sitten taas olen ollut mukana erään 3v labrareissuilla ja aina kauhea homma vaikka kokoikänsä joutunut pisteltäväksi ja asiasta ei tehty numeroa+mahdollisimman rauhallisena pysyttiin.
En toki tiedä miten omani suhtautuu piikkeihin iän myötä, toivottavasti yhtä rennosti kun nykyään.
Tuossakin on eroja kauanko ennen kannattaa kertoa, yksi tarvii tietää ja käsitellä, toiselle piisaa ilmotus samana päivänä.
Sitten taas olen ollut mukana erään 3v labrareissuilla ja aina kauhea homma vaikka kokoikänsä joutunut pisteltäväksi ja asiasta ei tehty numeroa+mahdollisimman rauhallisena pysyttiin.
En toki tiedä miten omani suhtautuu piikkeihin iän myötä, toivottavasti yhtä rennosti kun nykyään.
Tuossakin on eroja kauanko ennen kannattaa kertoa, yksi tarvii tietää ja käsitellä, toiselle piisaa ilmotus samana päivänä.