Käytiin hakemassa leikkikavereita leikkipuistossa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zenn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zenn

Aktiivinen jäsen
25.01.2010
2 228
1
36
Tampere
Käytiin leikkipuistossa, jossa meidän 2v poika yritti ensimmäistä kertaa ottaa kontaktia muihin lapsiin ja halusi leikkiä heidän kanssaan. Itse tietenkin kannustin.

Olin niin ylpeä, että poikani rohkeni muiden lasten luo, mutta ei yksikään halunnut leikkiä meidän pojan kanssa, kaikki joko ignoorasivat, sanoivat mene pois tai menivät itse pois.

Melkein itkin kotimatkan lapseni puolesta. Ikinä en enää vie lastani puistoon päiväkotien ulkoikuaikoina.

Siellä oli nuorempia, samanikäisiä ja vanhempia. Päiväkotilapsia olivat.

Joo, kyllähän me sinne varmasti mennään, mutta muina aikoina. Tuskin se lapsellekaan antoisaa on jos mennään jatkuvasti kokeilemaan miltä tuntuu olla hylkiö. Tosin nyt kun lumet alkaa sulamaan niin omallekin pihalle ilmestyy enemmän lapsia. :)

Mä luulen, että tollanen 2-vuotias kestää tollasta aika hyvin. Ja jos toiset lapset oli vanhempia, niin vaikka sun mielestä sun lapsi on mahtava ja pystyis leikkimään vaikka mitä, niin ne isommat ei välttämättä koe asiaa ihan niin. Tiedän kyllä tunteen. Mutta semmosta se on lasten maailmassa ja kyllä ne lapset sitä kestää hyvin ja siitä jotakin oppiikin.

[QUOTE="pööpö";25975975]Kurja juttu, olisko teil päin jotain kerhoa tms.?[/QUOTE]

Poika käy kyllä kerran viikossa kerhossa ja kesällä löytyy enemmän leikkikavereita omaltakin pihalta.

Kotihoidossa olevien lasten vanhemmat kannustaa ihan erilailla ottamaan muutkin lapset huomioon ja leikkimään muidenkin kanssa. Tai siis ovat monesti samassa tilanteessa, että hakevat puistoista leikkikavereita lapsilleen.

Viimeksi muokattu:
Jaiks, itsellä sama suunnitelma; yrittää bongata leikkikavereita meidän 2-v:lle joku kaunis päivä puistosta :) Nyt vaan kaikki lähipuistot tyhjää täynnä eli missäs mahtavat kaikki turkulaiset kotihoidossa olevat lapsukaiset päivisin leikkiä? Mielestäni ihan tavallisiin aikoihin ollaan puistoissa käyty... Meidän 2v tuskin on kovin hämmästynyt jos isompien leikkeihin ei pääse, tykkää seurata kuitenkin :) Mutta olen kanssa huomannut että nyt ottaisi enemmän muihin kontaktia, mutta kun ollaan aina yksiksemme :/

Yhteistyössä