Käynnistys viikolla 38 tasan(tai niillä main)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietteliäs

Vieras
Eli kysymys oli, onko kellä käynnistetty viikolla 38 tai vähän ennen tai vähän jälkeen? Miksi? Miten meni, oliko vauva kunnossa ja onnistuiko käynnistys "ekasta yrityksestä" vaiko menikö pitkään? Kaikki kokemukset olisi kaivattuja, kun täälläpäin ei ilmeisesti helposti käynnistetä ennen laskettua aikaa mutta vauvan koko alkaa olla sellainen, ettei alakautta uskalla synnyttää jos laskettuun aikaan menee.(Aiempikin synnytys takana, eli kokemusta synnytyksestä on)

Kuopus käynnistettiin rv38 ja synty 38+1. Kokoa oli 3510g ja 51cm.Synnytys oli nopea ja meni hyvin. Lapsella oli ilmarinta ja siitä syystä joutui teholle heti salista.

Mulla oli ennen aikaisia supistuksia ja kiitos niiden, jo rv 34 mulla oli kohdunsuu 4cm auki. 37+5 vauvan liikkeet väheni huomattavasti, ja jouduin sairaalaan 37+6 osastolle seurantaan. Kysyin lääkäriltä, että onko ihan mahdoton ajatus jos se synnytys käynnistettäisiin, mies oli vielä lisäksi toisella paikkakunnalla töissä. Lääkäri lupasi ja ensin 38+0 teki todella kipeän ja ronskin sisätutkimuksen, toivottiin, että synnytys käynnistyisi sillä itsekseen. Lopulta kalvot puhkastiin 38+1. Synnytys kesti 4h 20min, ponnistusvaihe 13min, ja ensimmäinen synnytys oli siis. Vauva sai 9+10+10 pisteitä, ja oli heti virkeä ja hyvinvoiva. Kaikki sujui mallikkaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Mulla oli ennen aikaisia supistuksia ja kiitos niiden, jo rv 34 mulla oli kohdunsuu 4cm auki. 37+5 vauvan liikkeet väheni huomattavasti, ja jouduin sairaalaan 37+6 osastolle seurantaan. Kysyin lääkäriltä, että onko ihan mahdoton ajatus jos se synnytys käynnistettäisiin, mies oli vielä lisäksi toisella paikkakunnalla töissä. Lääkäri lupasi ja ensin 38+0 teki todella kipeän ja ronskin sisätutkimuksen, toivottiin, että synnytys käynnistyisi sillä itsekseen. Lopulta kalvot puhkastiin 38+1. Synnytys kesti 4h 20min, ponnistusvaihe 13min, ja ensimmäinen synnytys oli siis. Vauva sai 9+10+10 pisteitä, ja oli heti virkeä ja hyvinvoiva. Kaikki sujui mallikkaasti.

Sen verran lisäystä että tytön mitat oli 49 cm ja 3310 g.

Hei!

Meillä käynnistettiin tytön synnytys rv.38, raskausmyrkytyksen vuoksi. Synnytys käynnistyi heti ja kesti kaiken kaikkiaan 5h30min. Oli nopea ja helppo synnytys. Tyttö oli syntyessään 2575gr ja 46cm. Eli pikkuinen oli, mutta niin on äitikin :) Tyttö oli muuten ihan terve, mutta oli hapenpuutteen vuoksi sinertävä. Oli ensimmäisen yön lämpökaapissa, seuraavana aamuna pääsi meidän huoneeseen. Sokeriarvoja tarkkailtiin 3vrk:ta. Mutta kaikki hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Miksi niin aikaisin käynnistetty? Jotain ongelmiako?

Mulla käynnistettiin rv 42+0.

Liikkeiden vähyyden ja kohdunsuun aukiolemisen ja koko tilanteen perusteella lääkäri päätti, että synnytys saa käynnistyä / käynnistetään. Painoarvio oli 38+0 3410 eikä lri nähny siinä edes ongelmaa.

Mulla jouduttiin käynnistämään 38+2 tai 3 kun alkoi lorahtelemaan lapsivettä.
Käynnistettiin tipalla ja synnytys kesti 3t 45min tipan laitosta.

painoa neidillä oli 3398g ja 48 cm.

Yhteistyössä