KÄYNNISTETTY SYNNYTYS,KOKEMUKSIA.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie ite
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mie ite

Jäsen
01.01.2006
37
0
6
ELi te,keillä synnytys käynnistetty tai muuten asiasta tietävät:

1.Kuinka nopeasti synnytys lähti käyntiin ?
2.Mitä eroa on kohdunsuulle ja suun kautta otettavalla tabulla?
3.Onko rajumpi kuin itestään käynnistynyt?

Nyt viikkoja 40+1 ja maanantaina olis edessä käynnistys jos nyt ei ala viikonlopun aikana itekseen tulla.PElottaa ja jännittää ihan hulluna
:|

1. Synnytys käynnistettiin rv40+0 lievän raskausmyrkytyksen takia. Cytotec-muruja laitettiin kohdunsuulle. Kolmantena päivänä käynnistyksen aloittamisesta alkoi tapahtua kun vedet meni. Siitä meni vielä vajaa 20h kun poika syntyi. Kysyin kätilöltä kun sain murusen kohdunsuulle, että milloin alkaa tapahtua ja sanoi, että voi mennä 3h tai viikko eli ei voi tietää miten kroppa käyttäytyy.

2. Ei kai kummempaa eroa. Eri paikkaan vaan laitetaan murut. Joku toinen asiasta tietävä voi valaista enemmän =)

3. Oli rajumpi ja kätilö sanoi, että useimmiten käynnistetty synnytys on kivuliaampi kuin spontaanisti käynnistynyt. Mun kohdalla piti todellakin paikkansa.

Mulla on 3 kokemusta käynnistyksestä, ei yhtään spontaanista synnytyksestä :D

1. Ekalla kertaa laitettiin tippa ja n. puolen tunnin kuluttua tuli ekat kunnon supistukset =) Tokalla kertaa laitettiin murusia kohdunsuulle ja muistaakseni synnytys käynnistyi n. 1½vrk ekasta murusta, kolmannella kertaa otin suun kautta tabuja ja synnytys käynnistyi n. 8h päästä ekasta tabusta =)

2. En huomannut muuta eroa kuin, suuhun otetulla kerralla käynnistyi nopeammin =)

3. Rajuudesta en siis osaa sanoa, mutta kaikki 3 on ollut todella helppoja :D Varmaan siis jos käynnistetty on rajumpi, niin spontaanisti en varmaan edes huomaisi synnyttäväni :laugh: :laugh:

Ja synnytykset käynnistettiin 40+5, 38+4 ja 41+1

1. käynnistettiin rv 42 kohdunsuulle laitettavalla murusella. mulle sanottiin, että menee hyvässä lykyssä vielä kolme pitkää päivää, ennen kun saadaan nyytti kainaloon. no eipä mennyt kun 5h. :) kokemusta ei ole siis kuin käynnistetystä synnytyksestä ja juuri tuolla tabulla.

2. -

3. nopea synnytys ja "raju". istukka ei ehtinyt mukaan, joten sitä sitten helvetilliset tunnit kiskottiin. .verta menetin paljon ja se oli synnytyksen kaamein osio. mutta kaikesta selviää ja yleensä istukkakin irtoaa itsestään, joten älä huoli mun puheista.
joo, mutta siis ei mennyt 3pvä vaan 5h kun vauva kainalossa ja kivut kestää kyllä, kun on pakko. tosin jälkikäteen mietin, että onneksi en etukäteen tiennyt mitä tulevan pitää. mutta hengissä ja onnellinen 9kk ikäisen tyttösen äiti.

mutta semmosta siis! tsemppiä!!!! mä innostuin kai kirjotteleen vähän aiheen vierestä kun eksyin tällä puolelle keskusteluja..

Yhteistyössä