Käykö teillä semmosia vieraita, jotka tuhoaa kaiken?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Valaja

Aktiivinen jäsen
17.08.2005
13 706
1
36
Kerpele soikoon ku taas meinas lähtä järki päästä ja paskatki peestä... Ja siis leikkiä meillä saa, mutta että koristeetki kannetaan sierra nevadaan ja mennään kaivaan kaappeja ja jääkaappiaki ja huudetaan lisää herkkuja kitarisat lepattaen. Ja nyt on siivottu 2 tuntia sotkuja. Voipi olla, että ens kerralla ei olla kotona, ku sakki meille rantautuu.

Kerran kävi, toiste en kutsunut kun vanhemmatkaan eivät saaneet sanotuksi että lakanoita ja patjoja ei revitä sängyistä, huonekaluja ei siirrellä, kaappeja ei tyhjennetä...ja mun sanomisiani eivät uskoneet.

ei noin pahoja, mutta jokaikinen lelu mikä talosta löytyy on hinattu ihan joka puolelle, sit vaan lähetään kylästä ja sanotaan heipat ja kuka siivoo, no ite talonväki tietenkin!

voi tuo on niin tuttua en ole pyytänyt pitkään aikaan kylään juuri sen takia että ensin tehdään kaikista leluista kasa lattialle ja sen jälkeen niitä tallotaan ja kyseessä 5-vuotias poika....äiti ei sano pojalle mitään eikä käske siivoamaan...

meillä käy vieraita joiden lapset levittää aivan kaiken mitä lasten huoneesta löytyy mutta minä olen ottanut tavan että kun alkavat puhua kotiin lähdöstä niin menen lasten huoneeseen ja sanon että kerätäänpä lapset lelut yhdessä tai että jokainen lapsi kerää vaikka 20 lelua. Se tulee huomaamatta kerättyä. Minä ainakin ajattelen niin että meillä ollaan meidän ´kodin säännöillä ja sanon tiukasti mutta ystävällisesti jos tehdään jotain mitä ei saa. On kokemusta myös siitä että kerjätään herkkuja tai mennään jääkaapille, mutta siihen treen stopin heti. Sanon suoraan että jääkaapille ei saa mennä ja vien tai käsken leikkimään. Eikä ole aiheuttanut riitoja vieraiden kanssa ja meillä käy paljon lapsiperheitä kylässä ja itselläkin 4 lasta. Ja itse kun käydään kylässä, laitan lapset aina siivoaan lelut ennen kuin lähdetään, ainakin osan jos ei kyläpaikan lapset osallistu keräämiseen yhdessä ollenkaan. Koska ei sekään ole oikein että vieraat kerää kaiken jos yhdessä levitetään.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Ei meillä käy, mutta me ollaan sellaisia vieraita... Siks mä en tuon 1-vuotiaan täystuholaisenergiapommin kanssa minnekään kylään enää lähdekään :whistle:

:D :D Teen poitsu on vaan aikaansaava ja nokkela ;) . Ihan vaan kaikille palstailijoillekin tiedoksi että umbrellan poika osaa vääntää tiskipesukoneesta ohjelman päälle ja käynnistää koneen tuosta vaan ja useampaankin otteeseen :D .

Mut umbbis sä olet kyllä koska vaan tervetullut kylään ihanan energiapakkauksesi kanssa =)

Käy, onneksi aika harvoin. Heidän poikansa on meillä "kuin kotonaan", vähän turhankin kotonaan, syö hedelmät ja nannat jos näkyvillä, samoin purkat. Aina tulee nälkä ja kaikki mahdolliset tavarat levittää... Harmittaa, kun ei oikein osaa sanoa että ei tuollainen käytös ole sopivaa, kun varmasti vetävät herneet nenäänsä :ashamed: :(

meillä on toi 3v.just tollanen et tonkii kaikki kaapit,laatikot,vetää sängyistä lakanat(ei omastaan),tyhjentää vaatteet pitki lattioita ym.mukavaa(ja tää kaikki voi tapahtuu sinä aikana ku käy pisulla itte)!!ja komennettu(minä siis)olen,mut ei auta(saiskohan tolle adhd paperit ku alkais vaatii??ja anopin mielestä se o mun vika ku en ikinä siivoo....juu hankala siivota jos toinen sotkee sekunnis koko kämpä samaa kuntoo!!

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Ei,Meillä taas varastettiin

No tää porukka kantaa leluja kotiin meiltä, jos ei tarkista taskuja. Siis mää olen niin raivona, että voi iso ja ruma V. :|

Tyttäreni huomasi että häviää hältä kamoja (11v).Alettiin seuraamaan tilannetta.Lopulta hoksattiin kenen kaverin aikana häviää.Kun tämä tyttö taas tuli ja lähti.Pyysin näyttää taskut.Ja niinpäoli.Pyysin tuoda ne muutkin mitkä on pikkuhiljaa vienyt.Ja myös toi ne seuraavana päivänä.Kurjaa tuommoinen kun vie kaveriltaan kamoja

Kyllä rupes sappi kiehumaan ap:n puolesta!
Ei meillä ihan tolleen,mut kaverin muksut kyllä (tytöt 5 ja 7) leikkii aika rajusti,ei IKINÄ siivoo jälkiään(edes kotonaan omia leikkejä,äiti aina korjaa "ku ei ne tottele" :headwall: :headwall: )
JA toisen kaverin villit pojat vetää rallia tytön vanhoilla nukenrattailla,eikä usko mua,ennenku otan pois ne.
Toi on just paskamaisinta kun kuika rajusti sitä kehtaa toisen lapsia komentaa,varsinki ku omat vanhemmat vieressä eivätkä vaan sano mitään. MUR

Käy kyllä. Ja vielä bonuksena antavat toiveita etukäteen, mitä haluavat tarjottavan ruokapöydässä. Eivätkä edes muista kysyä, että aionko tarjota ruokaa ollenkaan... :(

Viimeksi laitoin kyllä keräämään lelut, mutta kun eivät ole kotonaan oppineet keräämään, niin ei se tahdo oikein kylässäkään sujua.

Alkuperäinen kirjoittaja Muua:
Kyllä rupes sappi kiehumaan ap:n puolesta!
Ei meillä ihan tolleen,mut kaverin muksut kyllä (tytöt 5 ja 7) leikkii aika rajusti,ei IKINÄ siivoo jälkiään(edes kotonaan omia leikkejä,äiti aina korjaa "ku ei ne tottele" :headwall: :headwall: )
JA toisen kaverin villit pojat vetää rallia tytön vanhoilla nukenrattailla,eikä usko mua,ennenku otan pois ne.
Toi on just paskamaisinta kun kuika rajusti sitä kehtaa toisen lapsia komentaa,varsinki ku omat vanhemmat vieressä eivätkä vaan sano mitään. MUR

Sepäs. On turha komentaa ja kouluttaa vieraita lapsia, kun niiden vanhemmat teilaa omalla käytöksellään koko homman. Kun mukulat ei vaan siivoa, kuuntele, hiljene eikä lopeta ravaamistaan, kun sitä ei vaadita. Ja siinä vaiheessa tuntuu, että pääasia on saada porukka haalareihin ja ulos. :whistle:

Yhteistyössä