Käykö teidän 3.5v-vuotiaat potalla vai pöntöllä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut

Vieras
Kun meidän poika ei osaa vielä itse mennä istumaan pöntölle (, jossa supistaja), ei edes sellasen korokkeen avulla. Jote käy sitten täysin omatoimisesti potalla, paitsi että mä kyllä tyhjennän tuotokset, ettei mee pitkin lattioita.

Niin, vai pissaako teidän reilu 3-v. pojat seisaaltaan pönttöön? Vai onko tuo babybjörnin tuolipotta vaan niin hyvä istua ettei siitä malteta luopua? Merkkisiä pottia teillä on on vielä käytössä tuon ikäisellä?

Meillä nelivuotiaskin käy pissalla vielä potalla, juuri tuo sama kuin teilläkin.

Pytylle osaa kyllä mennä korokkeen avulla mutta musta helpompaa ja siistimpää kun käy potalla, ei koske pytyn reunoihin silloin jne. Yleisissä vessoissa yleensä autan pytylle.

Pöntöllä kävivät, ilman mitään korokkeita tai supistajia. Potat kävi tarpeettomiksi siinä 2-2½ v paikkeilla.

Poika pissasi seisten, päiväkodissa oppi...mun puolesta olisi saanut pissiä istuen mutta kun ei niin ei :D

Samapa tuo, käykö potalla tai pöntöllä, kun kerran vessakäynnit onnistuu eikä oo enää vaipoissa.

Meillä ei oo kumpikaan lapsista alkaneet pöntölle supistajan kanssa.Noi 2v on käyneet sitten normaalisti pöntöllä.Hyvä siksi,että helppo käydä vessassa jos on jossain menossa,missä ei ole pottaa tai supistajaa.Vähän aluksi arastelivat,mutta kun ekat kerrat pidettiin kiinni nii hyvin menivät.Nyt nuorempi 3v on käynyt jo reilu puoli vuotta itse pöntöllä,ei korokkeita tms enää käytössä,kun yltää jo menemään muutenkin.Kokeile ilman supistajaa?

Pöntöllä käy, on oppinut keplottelemaan itsensä ilman korokettakin siihen mutta kotona kyllä korokkeen siirtää pöntön viereen. Ja osaa pissata seisaaltaan ja yleensä pissaakin näin.

Meillä on käyty pöntöllä suoraan, ilman mitään supistajia. Ensiksi oli pieni jakkara jalkojen alla nytten lasten "koroke". Meillä istuu pöntöllä. Toivottavasti myös jatkossa ;) Poika on 3.5 vuotias.

Meillä vanhempi ei koskaan käyttänyt pottaa, ja pönttökään ei laitettu ikinä supistujaa... Nuorempi lopetti pottailun alta 2 vuotiaana ja siirtyi pöntölle, myös ilman supistajaa.

Miten ihmeessä melkein 4 vuotias ei osaa käydä pöntöllä?

Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
Meillä vanhempi ei koskaan käyttänyt pottaa, ja pönttökään ei laitettu ikinä supistujaa... Nuorempi lopetti pottailun alta 2 vuotiaana ja siirtyi pöntölle, myös ilman supistajaa.

Kun ei tuon ikäinen oikein sovi istumaan potalla enää. potta on siis liian pieni

Lapsi alkoi noin 3 v käymään pöntöllä, ilman supistajaa. Ensin ei halunnut millään mennä kun pelkäs että putoaa sinne.
Sitten pieni kärpänen meni hänen pottaansa (ja kuoli sinne) eikä poika halunnut mennä pottaan kun siellä oli muurahainen. No, ohjattiin pönttöö ja pidettiin pari kertaa kiinni jonka jälkeen meneekin aina jo itse. Meillä on koroke, jolta pääsee hyvin istumaan.
Tyytyväisiä ollaan, koska potta oli aina täynnä (no ei täynnä tietty mutta silti) ja pikkusiskoa sai vaihtia ettei mene sillä leikkimään.

Silti hän tykkää erityisesti kerhon vessasta kun siellä on pienet pöntöt (ja kirjastossa) ne on kyllä mustakin aika söpöjä =)

Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Alkuperäinen kirjoittaja tuota:

Kun ei tuon ikäinen oikein sovi istumaan potalla enää. potta on siis liian pieni

Ja miten tuo yööä oleva vastaus liittyy pöntöllä käymiseen???

Potalla kävi vielä tuossa iässä, kyläpaikoissa ja päiväkodissa pissasi seisaaltaan pönttöön. meillä oli juuri baby björnin pottatuoli ja pieni (pyllyinen) lapsi.
Kyllä se nyt eskari iässä on jo potasta luopunut, vaikka hommaan ei painostettu, koska pidettiin potalla käymistä ihan näppäränä ja ok juttuna.

Kun meidän poika ei osaa vielä itse mennä istumaan pöntölle (, jossa supistaja), ei edes sellasen korokkeen avulla. Jote käy sitten täysin omatoimisesti potalla, paitsi että mä kyllä tyhjennän tuotokset, ettei mee pitkin lattioita.

Niin, vai pissaako teidän reilu 3-v. pojat seisaaltaan pönttöön? Vai onko tuo babybjörnin tuolipotta vaan niin hyvä istua ettei siitä malteta luopua? Merkkisiä pottia teillä on on vielä käytössä tuon ikäisellä?